Magyar oktatási rendszer hibái?
-Rosszul képzett és motiválatlan pedagógusok
-Intézményi és intézeti szinteken elfolyó, felesleges kiadások
-Tehetséggondozás hiánya
-Még mindig túl sok lexikális tudás számonkérése
Persze - gyakran olyan apró dolgokra kell gondolni, mint mikor egy iskola nyílászáró cserére szorul, de a vezetőség inkább halogatja, s akár egy tél alatt nagyobb többletet költenek el fűtésköltségre, mint a felújítás ára volna.
De ugyanígy jellemző például a támogatási pénzek elherdálása is - igaz ez már inkább jellemzően fesőoktatási probléma, de közoktatásban a digitális korszerűsítés keretében beszerzett okostáblák és társaik sem hozták soha vissza az árukat, csak a forgalmazó járt jól velük. A különböző laborok és szaktantermek eszközeit is elég hanyagul kezelik, s gyakran úgy kerülnek selejtezésre, hogy egyszer sem használták őket (kémcsövek, térképek, stb.).
De kedvenc történetem, mikor egy egyetemi tanszék műszaki berendezésekre nyert el pályázati pénzt, amiből 2 speciális gépet akartak venni. Mint kiderült, az egyik gép hibásan érkezett, a forgalmazó pedig felajánlotta az ingyenes cseréjét. Igen ám, csak így a pályázati pénz fele fennmaradt, amit vagy vissza kellett volna utalni az oktatási hivatalhoz, vagy másra elkölteni. Mondanom sem kell, még aznap minden kolléga összeírt egy kívánságlistát, hogy milyen jó lenne 8 egér, 5 fénymásoló, 3 monitor - de a lényeg, hogy a végén olyan dolgokra költötték, amiknek semmi köze nem volt az eredeti célhoz és mindenből vagy 3-4 felesleges darabjuk lett, amik a fiók mélyén porosodnak.
Hello, itt láttam egy cikket ezzel kapcsolatban; meg volt egy olyan is, hogy gimnazisták fogalmaztak meg nyílt levelet, az hír is volt, szerintem megtalálod, én meg tegnap futottam bele ebbe:
rejtelyekszigete.com/oktatastol-sujtva/
meg azt hiszem, hogy ez volt még a másik, amit láttam
vilaghelyzete.blogspot.hu/2012/10/az-oktatasi-rendszer-hazugsagai-es.html
Most látom, hogy a tanárok is írtak nyíltlevelet.
5.vagyok
"A pedagógusokat mivel lehetne motiválni?"
Szerintem kevesebb óra kéne nekik és ettől így nem zsibbadnának le.
Plusz, kisebb fős osztályok, ahol talán nem tudna annyira nagy hangzavar lenni
Szerintem ennek pl örülnének; de én nem tudom.
Re:#9
Úgyis az a lényeg, hogy jó jegyet kapjon belőle. Praktikus volt a gyerek, a praktikum oldaláról közelítette meg, ami a számukra az adott feladatban számonkéréskor a lényeg volt. Szóval, hogy tudják a szabályt, ha a tanár a dolgozatban kérdezi, és az volt a lényeg. Úgyis elfelejtik, akkor legalább jó jegyet kapjanak belőle, jó jegyet kapjanak a szabályra. Ha el kezdi magyarázni, az meg megerőltető, arra meg oda kell figyelni, és lehet, hogy még föl sem ébredtek a gyerekek adott esetben, vagy már sokadik órán ültek és bepunnyadtak. De ha középen volt, akkor is érthető, elfogadható, hogyha nem nagyon érdeklődtek. Úgyis elfelejtik rövid időn belül, és az életben , kint , a nagy betűs életben úgyse kell majd ezt használniuk. Most viszont megkapják belőle az ötöst, ami a továbbtanuláshoz kell, és onnantól az adott dolog nem számít. Csak hogy a következő iskolaszinthez jó eséllyel induljon, mert amúgy lényegtelen az információ; ha meg fáradtak, tényleg nem kellene nyúzni őket azzal; ha tényleg csak a szabályt kell visszabüfögni dolgozatban. Akkor nem szükségszerű, hogy értsék, és a diák erre figyelt fel. Úgyis terhelik annyit az agyát, még iskolából hazafele-menet is annyi inger éri, ha pl látja az óriásplakátokat; meg még csak az is, hogy pl "ez az autó zöld, az meg sárga, ott meg megy egy kutya, ott egy bicajos, jé de jó a kabátja, ott már megint piros a lámpa, hú de tele van az a busz, ott vannak a gördeszkás vagánygyerekek". Még azok is ingerek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!