Melyik tárgyakat tennének nem kötelezővé/szabadon választhatóva és miért?
10: Nem,ez a "meglehetne tanítani" egyáltalán nem helyes.
Egyébként a rajz, ének, tesi, média, etika szintű tantárgyakat dobnám a kukába, a többit pedig megreformálnám. Például, egy kéttannyelvű tagozatos osztályban nem a gyorsuló körmozgáshoz kapcsolódó feladatokat tenném kötelezővé, hanem azt, hogy mindennapi ismereteket sajátítsanak el a tanulók. Mondjuk azt, hogy miért is nem szabad hajat szárítani a kádban ülve. Egy biosz-kémia szakos középiskolással sem magoltatnék be verselemzéseket, hanem igyekezném megszerettetni velük az olvasást érdekes, és/vagy modernebb művekkel.
Amúgy szerintetek minden tárgy fontos...
Na de akkor mondjátok meg hányszor segített ki életetekben az anyám tyúkja című vers elemzése, vagy hogy tudjátok milyen rímek vannak, esetleg József Attila élete:)
Történelemből is amire szükség lenne azok bizonyos területek, mert igazából azon kívül hogy jó mese spártának semmihez semmi köze, ugyan úgy ahogy Hannibálnak se.
Róma mint birodalom persze fontos, illetve athén de a többi?
Aztán minden ország kialakulását persze tudni kell és a többi és a többi.
Akármennyire is hisztek benne, egy verselemzéstől senkinek nem lesz könnyebb az élete, vagy attól hogy ismeri a logaritmus fogalmát mert aki nem ezzel foglalkozik úgyis elfelejti. Persze ,,alapműveltség" de ezt csak arra mondják amit elvárnak hogy tudja de az életben semmi hasznát nem veszed.
10.-től simán válaszhatóvá lehetne tenni minden tárgyat, kevesebb tanár lenne szükséges és mindenki azt tanulhatná ami érdekli nagyobb óraszámban. Ezáltal mélyebb ismeretei lennének az adott tárgyból nem pedig sok kis felszínes hasztalan bugyutasággal tömnék olyannak a fejét aki csak kényszerből tanulja az adott tárgyat.
Egy közvéleményt lehetne kutatni az egyetemisták körében vagy a már dolgozókéban hogy az ő életét mennyiben könnyítette meg a későbbiekben a középiskolai "kötelező benn ülni" tananyag
"Ezáltal mélyebb ismeretei lennének az adott tárgyból nem pedig sok kis felszínes hasztalan bugyutasággal tömnék olyannak a fejét" - ebben nem értek egyet. Egyetemen pl. már épp eléggé elmélyültünk bizonyos témákban, pár év alatt mégis elfelejtettem kb. mindent, amit nem használok. DE! ha újra elő kellene venni, sokkal könnyebb lenne egyedül is "újratanulni". A középiskolában magadra szedsz (jó esetben) egy csomó olyan "alvó" tudást, amit később, ha olyan helyzetbe kerülsz, viszonylag kis energiabefektetéssel aktivizálhatsz.
Amúgy a hozzászólásod egy részével egyetértek, műelemzésre pl. semmi szükség.OLVASNI kell az irodalmat, nem értelmezni! Vagy kivált az olvasóból valamilyen érzést és / vagy gondolatokat vagy nem - ennyi.
Az alvó tudás amiről te beszélsz 3 hét alatt kikerül az ember fejéből mert tudja hogy az életben nem lesz rá szüksége.
Az lehet hogy az egyetemen jobban elmélyülsz valamiben, de ha középiskolában is tudod hogy "nekem a matek csak azért kell mert kötelező" akkor miért nem merülhetnél el jobban a heti 3 kötelező matek helyett pl az újságírásban, vagy mondjuk a művészetben ha téged az jobban érdekel?
Csak nem biztos hogy a számodra fontos tárgyak őt érdeklik...
Tegyük fel a gyerek kitűnő matekból, infóból, fizikából, angolból de magyarból meg 2-3-as. Akkor ő is csak melegedni jár be?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!