Melyik tárgyakat tennének nem kötelezővé/szabadon választhatóva és miért?
Én a készségtárgyakat. A többiben pedig NAGYON átgondolnám a kötelező tananyagot és a tantervet, mert a jelenlegi állapotok borzalmasak.
Nem azt mondom egy pillanatig sem, hogy bármelyik ne lenne fontos, de ÍGY semmiképp. Ez a mostani helyzet csak arra jó, hogy megutáltassa a gyerekekkel az alapdolgokat is.
Eleve mindenképpen könnyíteni kellene a táskát, kevesebb időt tölteni az iskolában. Nem csak mondani, hanem tényleg ezt tenni. Látom reggelente a gyerekeket: a legtöbben már KÉT táskával járnak iskolába, plusz tornazsák, hangszer... borzalom!
Másrészt meg át kellene gondolni a kötelező olvasmányok listáját, a matektananyagot, hogy fontos-e kémiából és fizikából bonyolult számításokat végezni ahelyett, hogy azt tanulnák meg, pl. milyen vegyszert ne igyanak meg, mert belehalnak... stb., stb.
Hülyeségeket beszélsz sajnos...
Nyelvtan és irodalom, a magyar nép múltját hordozza önmagában. A nyelvtan által megismered a nyelved múltját, a felépítésébe betekintést nyersz. Az irodalom meg szimplán hozzá tartozik ahhoz, hogy a magyar kultúrát ismerd meg.
Emellett egy jó irodalom órán a világ legfontosabb dolgait tanulhatod meg. Ez talán a leghasznosabb tantárgy. Különböző élethelyzetekbe látsz bele, meglátod a kor érvelési techikáit, a kor aktuális problémáit, és megtanulsz átlátni a leplen.
Ezt adja az irodalom, az élethez megfelelő látókört.
Biológiát is kivenni hülyeség. Számos diák csak a gimiben jön rá, hogy orvos szeretne lenni. Ha kiveszed, és általánosban nem jól dönt, bukta az egészet.
Szóval pont ez a lényeg, minél több tantárgy kell, mert nem tudod mikor változik a véleményed, és mikor kerül új út/cél eléd. Sokkal könnyebb változtatni.
Matek tényleg fontos, azonban pont ez az a tantárgy, ahol már a középsuli első éveiben látod, hogy ez mennyire tetszik neked. Mégis legyen kötelező, mert rengeteg szak van, ahol valamilyen szinten a matek bekapcsolódik és kelleni fog.
Hidd el, nálad okosabb emberek határozzák meg az oktatáspolitikát, és mégis a náluk is okosabb emberek, akik a gyakorlatot látják! (Tanárok!), kézzel-lábbal tiltakoznak 1-1 tantárgy kivételén. Jogosan, hiszen tudják, hogy ezzel csak 1 ajtót zárnak be egy diák előtt...
#1 köszi a normális választ :D
#2 nem azt kérdeztem hogy szerinted miért NEM lenne jó azt mondani amit én mondtam, hanem hogy TE mit vennék ki
Én biztos kivenném a tesit és választható sportok lennének helyette (pl röplabda óra, kosár, foci, tánc, atlétika, torna stb.). Speciel még így is utáltam volna, ha ugyanaz az inkompetens segg*arc a tanárom.
11.-12.-ben felesleges a rajz, ének és ehhez hasonló kedvességek. Előtte nem baj, hogy van.
Választhatóvá tenném a természettudományokat, de minimum 2-t muszáj lenne tanulni. Ezt a két választottat pedig magasabb óraszámban oktatnám.
Kötelező lenne: magyar (nyelvtan+irodalom), két idegen nyelv, matematika, történelem, alapvető gazdasági és jogi ismeretek, informatika
A többi tantárgy, amiket nem soroltam fel, pedig lehetnének választhatóak. Aki akarja, tanulja a filozófiát, műv.törit, de biztos nem húznám feleslegesen ezzel a többség idejét.
Persze én laikus vagyok, szóval biztos butaság ez így, amit leírtam. :)
"Az irodalom meg szimplán hozzá tartozik ahhoz, hogy a magyar kultúrát ismerd meg." elég szomorú hogy az irodalom könyvek több mint a fele világi irodalmat tartalmaz és te így érvelsz.
Én az egész tantervet dobnám a kukába ahogy van.
Magyar+ nyelvtant törölném elsőre.
Felesleges a sok drogos alkesz b..zi költő drogos látomásait olvasgatni, ettől senki nem lesz előrébb, és valljuk be hogy az emberek 90%-a lesz..rja hogy 200 évvel ezelőtt hogy beszéltek az emberek és hogy milyen dialektusok vannak.
Ezek helyett meglehetne tanítani egy jogi szöveg olvasását/megértését/írását. Egy önéletrajz elkészítését. Vagy nagyobb alapot kaphatnának az idegennyelvi tanulást segítő részek pl mi az ige, főnév stb stb.
Matematikából 9. évig lenne kötelező matek. Utána meg válaszhatóvá tenném. Annak semmi értelme hogy olyan tanuljon függvényeket meg térgeometriát akinek semmi kedve hozzá se affinitása és végigszenvedje.
Idegennyelvet napi 1 órára belehetne tenni, ahol nem csak a szavakat magoltatnák hanem pl heti 3 órán kötelezően angol kommunikációt írnák elő + a 2 órában szótanulás és nyelvtani szerkezet ismertetése lenne.
Infóra is nagyobb hangsúlyt tennék. Nem wordözgetni kell hanem pl megtanítani hogy hogy tud gyorsan/eredményesen keresni a neten. Hogy tudja újratenni a gépet ha muszáj, vagy mit tehet ha bekap egy csúnya vírust.
Ettől több meg elég lenne válaszhatóként. Programozás, adatbázis kezelés stb.
Amúgy én nem tennék kb semmit kötelezővé.
Minden válaszható lenne, és ez lenne a lényeg. Egy tanár akárcsak az egyetemen elküldhetné a diákoknak az anyagot, vagy épp taníthatna matekot 100 diáknak egyszerre.
Ha pedig nem kötelezően ülnének be az órára hanem mert akarnak akkor valószínűbb hogy nyugodtan figyelnének mintha kötelezően Petőfi életét kellene unalomig hallgatni.
"Ezek helyett meglehetne tanítani"
Neked a helyesírás már most fakultatív volt?
Én úgy általában a tárgyakhoz nem nyúlnék, de teljesen átvariálnám a tanagyagot.
Irodalom: az elemzéseket kihagynám, úgy, ahogy vannak és OLVASTATNÉK, de nem a mostani kötelezőket! Egy-egy korszakon, alkotói életpályán belül szabadon választhatóvá tenném, ki mit választ! (És mivel ki lehetne "dobni" így az anyag nagy részét, olvasni meg úgyis jobb otthon, kevesebb óraszám is elég lenne)
Nyelvtan: igaz, unalmas, de a helyesírás és a helyes fogalmazás miatt valamennyi muszáj:S
Történelem: konkrét évszámokat SOKKAL KEVESEBBET tanítanék, párhuzamos történelmet, összefüggéseket annál többet!
Matek: jelentősen csökkenteném az óraszámot. A középiskolai matek a legtöbb ember számára "csak" mint agytorna fontos, nem a képletek és levezetések miatt.
Földrajz: kevesebb természetföldrajzot és általános gazdaságföldrajzot oktatnék, de Magyarország és Európa földrajzát nagyon elővenném! (És nem hagynám abba 10-ben)
Biológia: ez "kivételesen" kb. jó.
Kémia, fizika: csökkenteném az anyagot, és elsősorban a háztartásban és a mindennapokban előforduló jelenségek magyarázatára szorítkoznék! (Pedig az egyik személyes kedvencem a kémia, de a többség számára a jelenlegi formájában mégis, minek?)
Nyelvek: két nyelv, magas óraszámban (min. nyelvenként 4 óra hetente)!
Ének: klasszikus zenét és népzenét HALLGATTATNÉK!
Rajz: művészettörténetet oktatnék!
Tesi: heti kettő is elég lenne - nem osztályoznám, csak "megfelelt" és "nem felelt meg" lenne, utóbbi azoknak "fenntartva", akik lógnak vagy ülnek a zsámolyon:)
NEM tennék be jogi, gazdasági ismereteket, sem pályaorientációt, mert ha megtanítanák a diákokat GONDOLKOZNI, akkor az ilyesfajta "problémák" nem okoznának gondot. Ilyesmiről legfeljebb 1-1 osztályfőnöki órán beszélnék, az osztály kérésére, igény szerinti témákról (az OF órák 90%-ban úgysem szoktak szólni az égvilágon semmiről sem).
Utolsó évben már nem tanítanék készségtárgyakat, az egyik nyelvet csak fakultatívan (mert ekkora már az "erősebb" nyelvből "illene" érni egy középfokú tudást, akár megvan a nyelvvizsga, akár nincs. A többi tárgyat tanítanám, de amelyek nem érettségi tárgyak, azokat már kevesebb óraszámban.
Ez így kb. 30 óra lenne egy héten (utolsó évben max. 20 + faktok). Se 0. se 8. órája nem kellene, hogy legyen soha egyik évfolyamnak sem - de 7. óra sem nagyon, utolsó éveseknek 6. sem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!