Ha körülbelül 48 ponttal többet érek el a felvételi ponthatárnál mennyire nagy esélyem van bekerülni a BME-re?
Ahogy az egyik válaszoló írta, nem az egyetem emeli a ponthatart, hanem a jelentkezettek pontszáma dönti el. De szerintem tuti bekerülsz, hajrá mindenhez! :)
Off: komolyan, mikor hagyjátok már abba a bölcsész szó szitokszóként való használatát? Hány bölcsész diplomád van, kedves VIK-es, hogy így tök objektíven össze tudod hasonlítani a két képzést? Szánalmas . Ja, és mielőtt jönnél, hogy BTK-s vagyok, elarulom, hogy nem, vegyész vagyok, de attól még nem vagyok egy felfuvalkodott hólyag, aki abban leli az örömét, hogy a bölcseszeket szapulja.
Tévedsz egészen más érvrendszereket próbál használni egy BTK-s mint egy mérnök. Nem mondom, hogy bármelyik is rossz.
De mivel nem mérnöki érvelést tartalmazott a gondolat, ezért teljesen elképesztő volt számomra, hogy hogy nyilatkozik a szakról hitelesen, egy olyan aki nem oda jár. És ez az utóbbi gondolat a lényeg, nem a bölcsészség.
Nem értem; egyféle mérnöki érvrendszer létezik és egyféle bölcsész? Egyébként lyukaséven vagyok, orvosira szeretnék menni, de a mechatronikán kívül bármelyik szakra simán felvennének az idei ponthatárok szerint.
Egyszerűen annyit mondtam, hogy ha valaki úgy áll hozzá valamihez, hogy nem fogja tudni megcsinálni, kevesebb az esélye arra, hogy meg fogja tudni csinálni, szóval nem ezt kellene sugallni. Értem, hogy azt mondod, inkább másik szakot kellene választania a mérnökségen belül, de ezt a sokadik hozzászólásodra sikerült kimondanod. Egyébként nem tudok olyan egyetemi szakról, ahol nincs igazságtalanság, vagy könnyen el lehetne végezni, de gondolom erre azzal fogsz jönni, hogy én, aki még csak nem is járok egyetemre, hogy hihetem, hogy képben vagyok bármivel is, ellenben veled, aki azzal, hogy jár egy darab szakra, mindenki esélyeit és kilátásait átlátja. Pont ezért nem olvasom már egy ideje a válaszokat, mert a támadó személyeskedésből kezd elegem lenni. Ha jót akarsz valakinek, nem egyből negativitással jössz, hanem adsz neki egy tanácsot, motivációt valamilyen irányba. Ha úgy érzed, mást kellene csinálnia, ne látatlanul lehúzni próbáld, máskülönben úgy fog tűnni (és hát itt sokban erről is van szó, azt hiszem), hogy a saját frusztrációidat akarod csak kiélni. Ez emberismeret egyszeregy, nem kell se bölcsésznek, se mérnöknek, se semminek se lenni.
Hangsúlyozom , nem tudok olyan BME szakról ismerősök elmondása alapján, amit nem lenne ugyanolyan szívás elvégezni, de arról sem, hogy valamit tényleg totális lehetetlenség. Nem gondolod egy kicsit szubjektívnek, hogy pont a saját szakodat tartod megcsinálhatatlannak?
Annyira hülyeségeket írsz, hogy fáj.
"Egyszerűen annyit mondtam, hogy ha valaki úgy áll hozzá valamihez, hogy nem fogja tudni megcsinálni, kevesebb az esélye arra, hogy meg fogja tudni csinálni, szóval nem ezt kellene sugallni. "
Ez alapján minden szakot mindenkinek el kellene végezni, hiszen mindenki úgy áll hozzá, hogy elvégzi.
" Értem, hogy azt mondod, inkább másik szakot kellene választania a mérnökségen belül, de ezt a sokadik hozzászólásodra sikerült kimondanod. "
Egyáltalán nem mondtam, hogy másik szakot kellene választania a "mérnökségen belül"
"jár egy darab szakra"
Honnan veszed, hogy "egy darab szakra járok"?
"Nem gondolod egy kicsit szubjektívnek, hogy pont a saját szakodat tartod megcsinálhatatlannak"
Pontosan azt gondolom, hogy az én szakomról én tudok pontos, hiteles szubjektív véleményt mondani. Ez viszont nem változtat azokon az objektív tényeken, amiket elmondtam.
Kérlek, hanyagold a személyeskedést. Attól, mert valakit hülyének hívsz, nem leszel se okosabb, se erősebb.
Te egy olyan statisztikáról beszéltél, ami a szakot elkezdő mérnökhallgatók és a diplomázásig eljutó mérnökhallgatók számát hasonlítja össze. Csakhogy egy szak elhagyásának több oka is lehet. Jelentős a lemorzsolódás az első félévekben, amikor sokan rájönnek, hogy nem tetszik nekik, másra számítottak, nem akarnak ennyit tanulni és a többi. Hogy ténylegesen hány hallgató kerül ki az oktatásból azért, mert az egyetem ellehetetleníti, nem derül ki. Összehasonlíthatjuk más szak lemorzsolódási arányaival, mert a BME-n valóban magas ennek az aránya. De, mivel ez egy nagy kar és alacsonyak a ponthatárok, még mindig az egész magyarázható azzal, hogy sokan az elvárt alapok nélkül érkeznek. Te erre még mindig mondhatod, hogy azt látod magad körül, hogy a nagy lemorzsolódási arány oka az, hogy ellehetetlenednek a diákok a tanulásban. Csakhogy ebben az esetben fontos faktor a szubjektivitás, mert belép az a jelenség, ami miatt statisztikákat kell csinálnunk, az elérhetőségi heurisztika ('a' esetre figyelsz, miközben 'b' esettel azonos arányban fordul elő, de mivel te végig 'a' esetre figyelsz, azt fogod mondani, hogy 'a' eset gyakoribb).
Szimplán azzal, hogy "na de van ilyen statisztika", nem lehet érvelni, ráadásul a statisztika értelmezése nem egyenlő azzal, hogy "van egy többség, neked nagyobb esélyed van a többségnek lenni..." (ami persze nyilvánvaló, ha vizsgálnak egy csoportot, aminek te is tagja vagy, nagyobb esélyed van a statisztikai többségbe tartozni) "...tehát hidd el, az fog történni veled, mint a statisztikai többséggel". Felhívhatod rá a figyelmét, hogy statisztikailag a többség elhagyja a szakot, de jóslatként rávonatkoztatni nem objektív, hiszen nem egyedül a statisztika befolyásolja az esélyeit.
Egyébként feljebb írtad, hogy lehet mérnök, csak ne a VIK-en, én erre gondoltam.
Aztán továbbra is azt mondom, hogy a hozzáállás igenis befolyásoló tényező a tanulmányokban, ez pszichológia tény. Ha valamihez úgy állsz hozzá, hogy elvégezhetetlen, sokkal nehezebb lesz elvégezned. Hangsúlyozom, hogy ezzel csak az esélyeid változnak (mivel a motiváció és az ambíció korrelál a jobb tanulmányi eredményekkel, erre elég létező statisztikák vannak már évtizedek óta), nem jelenti azt, hogy csak motivációval elvégezhetsz egy egyetemi szakot, de komoly segítséget jelenthet.
Ha pedig szubjektíven van véleményed valamiről, fontos, hogy elsősorban magadról beszélj, és ne arról, hogy másnak ilyen meg olyan lesz. Tapasztalat szintjén szerintem fontos, hogy min mentél keresztül, meséld is el, mert hatással lehet a kérdezőre, és lehet, hogy kihatással lesz a döntésére, és így még egy faktort figyelembe vesz, de ezen kívül mást nem tudsz tenni. Közölni, hogy statisztikailag nem fog sikerülni neki, negatív és mindkét esetben csak visszafogja. Ez nem garantálja, hogy egyébként menni fog neki, de baromira nem ismered, szóval ez egy olyan kérdés, amit egyikünknek se jogköre megválaszolni.
Persze, még kommentek tízezrein keresztül lehetne folytatni ezt a meddő vitát, amíg teljes demagógiába fullad, de hogy őszinte legyek, én nem szeretném. Sok sikert a vizsgáidhoz/diplomádhoz/jövődhöz, de komolyan, és sajnálom, ha nem szeretnél egyetérteni azzal, amit én írok, de talán már mindenki beszélt eleget ahhoz, hogy a kérdező meghozza a saját döntését.
"Ez nem garantálja, hogy egyébként menni fog neki, de baromira nem ismered, szóval ez egy olyan kérdés, amit egyikünknek se jogköre megválaszolni. "
Akkor te miért mondod neki, hogy biztosan elvégzi és próbálja meg? Miért áltatod?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!