Jó vagy rossz lenne radikálisan csökkenteni a tananyagot és az a feletti órákat az iskolákra bízni?
Pl. a tanügy kikötése hogy napi 3-4 órája kell legyen egy diáknak (ebben lenne mondjuk 3 matek, 2 magyar, 1 töri, 1 földrajz,3 haladó idegennyelv, 1 torna, 1 infó, 1 fizika, 1 kémia, 1 biológia) ezt az órarendet csak szemléltetésnek írtam, természetesen 9-12-nek, 1-4 nek teljesen más lenne, de ilyen kevéske óra lenne csak kötelező.
Ezen felül teljesen az iskola hatásköre lenne hogy mit csinál, akkor 35-órát is tarthatnak hetente. Az osztálynak profilt kell adjanak 5-felett (általános, reál, humán), és 9-12-től úgyszintén.
a 15 tárgyon felül azt raknak be amit akarnak, ez már az igazgató hatásköre lenne. Olyan megfontolásból hogy az ország minden térségében különbözőek az igények és a szükségletek.
Mindenesetre az iskoláknak sokkal nagyobb lenne a mozgástere, és a felelősség a politikáról áthárulna az intézményekre az eredmények szempontjából.
Szerintem ez így hatalmas káoszhoz vezetne és az lenne a vége, hogy az elit sulik kivételével nem tartanának meg semmit, ami nem kötelező.
Amúgy a tananyagból jelentősen vissza kellene venni, de az óraszámból csak kevéssé (én azt mondom, hogy gimnáziumban legyen max. 7 óra egy nap mindennel együtt). De azt a kevesebb tananyagot kellene jobban átvenni, gyakorolni, ami a mindennapokhoz tényleg kell, illetve az egyes anyagrészeket más-más megvilágításból többször elővenni (én így képzelnék el egy "projekt-szemléletű" oktatást)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!