Csak én érzem úgy, hogy az egyetemi tárgyak bicskanyitogatóan nagy része csak egy üzleti vállalkozása a tanárnak?
Részletezem milyen típusú tárgyakra gondolok:
- Általában töltelék típusú, egyáltalán nem olyan amit ne lehetne gond nélkül kihagyni a tantervből.
- A jegyszerzés követelményei a többi tárgyhoz (pláne az ilyen töltelékekhez képest) meglehetősen szigorúak, nehéz teljesíteni.
- Normális, online tananyagot nem adnak ki belőle egyáltalán, maximum az előadás diákat, amiken csak címszavak vannak (üdv 2016-ban).
- Még a szemináriumokon megoldandó példafeladatokat sem teszik közzé, csak annyit, hogy tankönyv, x. oldalon van. Kösz.
- És a lényeg: mivel semmi más forrásod nincs, kénytelen vagy a tankönyvre hagyatkozni, amivel semmi baj nem lenne, csak épp könyvtárból beszerezhetetlen és a többi könyvedhez képest SOKKAL drágább és MINDIG a tárgyfelelős tanár írta.
Ellehetetlenítik tulajdonképpen az anyag ingyenes megtanulását és elvárják, hogy vegyél egy baromi drága könyvet. (Életemben először kaptam szociális alapon tankönyv támogatást az egyetemtől, de gyakorlatilag egy ilyen könyvre elmenne az egész.)
Miért tudják megcsinálni azt a többi tárgynál, hogy kiadnak hozzá egy rakás ingyenes és hasznos jegyzetet, vagy uram bocsáss, magát a könyvet valamilyen elektronikus formátumban, vagy nem összesen 4 darab van belőle a könyvtárban több száz főre?
Nem nyafogni akarok, mester szakot csinálok épp és megint felidéződtek a régi emlékeim az ilyen típusú tárgyakról.
Másrészt az egyetemi oktatók Magyarországon méltánytalanul alulfizetettek és túlterheltek, az általuk írt könyveket, jegyzeteket sem fizeti meg senki, pedig nagyon sok idő megírni őket.
Az egyetemi oktatók zöme saját családi forrásaiból fedezi a tudományos kutatási, konferencia részvételi és publikációs költségeit is.
Ennek ellenére nem kötelezik a hallgatókat a tankönyveik megvételére, mert az órai anyag (ha valaki minden órán részt vesz, vagy elkéri az évfolyamtársaktól) bőven elegendő a vizsgára.
Az viszont jogos észrevétel lenne, hogy a hallgatók számára kötelezően előírt tárgyak száma indokolatlanul és nemzetközi összehasonlításban példátlanul magas a szabadon választott tárgyakhoz képest, így az oktatók között nincs verseny a hallgatók kiszolgálásában és az oktatás minőségében. Eleve túl magas az egy oktatóra jutó hallgatók száma a minőségi munkához. Továbbá túl alacsony az oktatók átlagos tudományos teljesítménye a nyugat-európai elit egyetemekhez képest.
A magyarországi egyetemek teljesen elfőiskolásodtak és lezüllöttek, tisztelet a kivételnek, ráadásul újabban mindenféle intézményt egyetemnek kezdenek nevezni ami szintén röhej.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!