Ha egyre fejlődik a számtech. Oktatás Magyarországon akkor miért van annyi hozzánemértő funkcionális analfabéta mégis a fiatalok között?
Először is nem fejlődik. Nemrég csökkentették felére az informatika óraszámokat a középiskolákban. A politikai vezetésünk hite az, hogy a technológia tönkreteszi az embereket, ezért haladunk vissza a középkor felé...
Másrészt a legtöbb ember, aki többé-kevésbé ért az informatikához, a tudását autodidakta módon szerzi, ha valamit nem tud, de kell, akkor meg rákeres, utánajár. Sajnos az emberek 90%-a erre alkalmatlan, ebben szintén ludas az oktatás, amely önállótlanságra nevel, és ahol 2 ultimate forrás van: a tanár és a tankönyv...
Az a probléma, hogy középiskolában a tananyag nagy része olyan dolgokból áll, amit a hétköznapokban nem lehet hasznosítani. Úgy gondolom, hogy például a programozás az nem az a dolog, amit az ember minden áldott nap használ. Olyan dolgokat kellen tanítani, ami sokkal életszerrűbb, hasznát lehet venni.
Az informatika oktatás (meg úgy az egész oktatás) fejlődik, csak az a probléma, hogy visszafelé!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!