Az iskolában miért nincs filmoktatás? Miért csak azokat a százéves dogmákat tanítják amik a mai fiatalt már nem is érdeklik?
Van filmekről oktatás, van mozgókép és médiaismeret óra. Nm tudom, miről beszélsz.
Szerinted 10 Oscar-díjas film talán érdekelné a fiatalokat, mint a "százéves dogmák"? Vagy a művészfilmek? Akkor még nem tanítottál. Egy példa: sportosztályban, sporttörténetet tanuló azt se nagyon tudják, 20 évvel ezelőtt hol volt olimpia.
Az írott művészet túlsúlyban van, de azok alapján, amit írsz, az is kérdés, miért nem Sia-t vagy Taylor Swiftet hallgatunk Mozart helyett.
Nekem a filmoktattással nincsen bajom. Inkább a kötelező olvasmányokat vizsgálnám körül. Egyáltalán nem élvezhető a sok több száz éves regény/dráma.Miért nem lehet egy kortárs írót olvasni? Akkor talán meg lehetne szerettetni a gyerekkel az olvasást. De nem, nekünk ókori görög drámák kellenek, amit egy büntetés elolvasni(és még akkor sem ért belőle semmit az átlag)+ a kőszívű ember fiai.(amiből szintén nem ért semmit a fiatalabb korosztály).
Ha rajtam múlna, akkor a mai népszerű könyveket kéne elolvasniuk kötelezően. Egy gyűrűk urát, vagy egy Harry Pottert ezerszer szívesebben olvasnának a diákok.
A gond ott kezdődik szerintem, hogy valakik úgy 100-150 évvel ezelőtt kitalálták a mai oktatási rendszer alapjait és azon a mai napig szinte egyáltalán nem változtattak semmit. Abban az időben, amikor ezt kitalálták még nem volt se rádió, se tévé és az a röhej az egészben, hogy ma 2016-ot írunk és jóformán ma is ugyanazt a nyűttes 100 éve kitalált tananyagot próbálják a diák torkán lenyomni, aminek helyessége talán már a megalkotásakor is vitatható volt. Nem is értem, hogy a mai tanárok hogy hihetnek abban, hogy ez a helyes út egy mai fiatal okításához. A reform idővel elkerülhetetlen lesz, abban biztos vagyok. Ha nem az a cél, hogy öntudat nélküli, rabszolgákat termeljenek ki, hanem egészséges lelkületű embereket, akkor talán azzal is kellene törődni egy csöppet, hogy
valamennyire érdekelje is őket amit tanítanak naphosszat nekik. Sajnos nekem viszont az a meglátásom, hogy a mai oktatás sokkal inkább valami másról szól..
"A gond ott kezdődik szerintem, hogy valakik úgy 100-150 évvel ezelőtt kitalálták a mai oktatási rendszer alapjait és azon a mai napig szinte egyáltalán nem változtattak semmit."
- Ez nem igaz. Foglalkozz egy kicsit pedagógiatörténettel, illetve tanulj oktatáselméletet, hogy rájöjj, milyen alapvető különbségek vannak. A hagyományos herbarti pedagógia ma is jelen van, de a jelenlegi oktatási rendszer módszertanilag nem egységes, alapvetően eklektikus.
"ma 2016-ot írunk és jóformán ma is ugyanazt a nyűttes 100 éve kitalált tananyagot próbálják a diák torkán lenyomni, aminek helyessége talán már a megalkotásakor is vitatható volt."
- Aha persze... legalább példát írnál erre.
"A reform idővel elkerülhetetlen lesz, abban biztos vagyok."
-Már többször megtörtént 100 év alatt.
"Ha nem az a cél, hogy öntudat nélküli, rabszolgákat termeljenek ki, hanem egészséges lelkületű embereket, akkor talán azzal is kellene törődni egy csöppet, hogy
valamennyire érdekelje is őket amit tanítanak naphosszat nekik. Sajnos nekem viszont az a meglátásom, hogy a mai oktatás sokkal inkább valami másról szól.."
- De konkrétumot Te sem írsz, csak azt, hogy ez nem jó, de még az sem derül ki, mi nem jó azon kívül, hogy szerinted régi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!