Mi (ke) t változtatnál meg a tantervben?
Rendkívül nagy örömömre szolgál, hogy nem a mai rendszerben kell tanulnom, mert nem biztos, hogy kibírnám szó nélkül.
Személy szerint nem értem, hogy miért tanítanak hittant. A vallásnak a templomban a helye, nem az iskolapadban (vagy az országgyűlésben).
Hiányolom a (gyalogos és kerékpáros) KRESZ és az elsősegély oktatást.
Informatika órán a helyes internethasználatot, és a kritikus gondolkodást is taníthatnák, nem csak a Wordöt.
Ha már mindennapos testnevelés van, akkor legalább legyen pár alternatíva, nem mindenki szereti a labdajátékokat.
A kötelező olvasmányokat sem értem. Az rendben van, hogy olvassanak, de szintén hiányolom az alternatívákat, engem pl. abszolút nem kötött le az Egri csillagok. (Mégsem gondolnám, hogy műveletlen lennék).
(Ez már valószínűleg nem elég objektív vélemény, de szerintem feleslegesen tanítják ilyen mélységekben a történelmet. Épp csak az nincs meg benne, amiért elvileg tanítják, hogy a hibákból tanuljunk. Amíg én tanultam, egyszer nem volt olyan, hogy konzekvenciát vontuk volna le belőle, de azt tudni kellett, hogy xyz mikor uralkodott.)
Olvastatni kell, de nem a nyári szünetben és nem 500+ oldalas könyveket, aminek a hátulján az szerepel, hogy 15 forint.
Kijelölnék X könyvet, hogy azokból lehessen választani.
Hittant lehet tanítani, aki nem jár templomba az csak annyit tud az egészről, hogy a templom egere szegény és Jézus a vízen járt.
A bibliát is tanítják irodalmi szempontból ami rendben is van.
KRESZ van középiskolában opcionálisan, csak fizetni kell érte, aki meg KRESZ-t csinál az fog elsősegélyt is.
Aki nem annak van elsősegély biológia órán.
A történelem szintje az oké, ha van normális tankönyv.
Informatikából emelném az óraszámot és sokáig csak alapfogalmakat tanítanék, hiába élünk digitális világban, nagyon sok fiatal digitális analfabéta.
A matematika óraszámot emelném, hogy több feladatmegoldó rutin legyen.
A matekot, fizikát és informatikát jobban összehangolnám, hogy legyen a tanulóknak egy átfogó képe az egészről és tudjanak párhuzamot vonni valamint a problémamegoldó képesség fejlődjön.
A komolyabb középiskolában (nem csak 2 tannyelvűben) kötelezővé tennék egy második idegen nyelvet (de az érettségit nem tenném kötelezővé belőle).
Tanévenkénti 2 darab kötelező pszichológia kivizsgálást is bevezetnék, tanulónként 10-15 perc beszélgetés 4 szem közt a pszichológussal.
Büntetőpont rendszert, aki elér X pontot kirúgják, itt az ideje fiatal korban rájönni arra, hogy a tudás érték (vagy hatalom).
Testnevelés óraszámot csökkenteném 3-ra.
A túlsúly kezelésére táplálkozási előadásokat, órákat vezetnék be.
Törvénnyel szabályoznám, hogy aki tanuló annak olcsóbb legyen bármilyen sportegyesületi havidíja.
Ének-zenéből több elmélet.
Technika órán több elektronikai elmélet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!