Manapság miért mondják, hogy nem érdemes/szabad tanárnak menni?
Tavaly érettségiztem közép szinten, idén emelt szinten biológiából, és a felkészítő tanárom is mondta,hogy ő azt javasolja ne tanárira menjek, hanem mérnöknek.
Manapság minek érdemes tanulni? Mert egyik ismerősöm pedig környezetmérnök és alig tud elhelyezkedni és mesélte ,hogy mondta nekik egyetem a tanár ,hogy minek jöttek erre a szakra, mert szinte lehetetlen Mo-on vele elhelyezkedni. Tanárin én biológia-kémia szakos tanárnak jelentkezem, megfelelő pontom meg van a bekerüléshez. Szerintetek miért mondják, hogy nem érdemes tanárnak menni, de mérnök pedig azt mondja mérnöknek sem, akkor minek érdemes tanulni?
A tanári fizetések nem fognak a közeljövőben jelentős mértékben emelkedni , 9-10 év után fogod körülbelül a nettó 200 000 forintot megkapni . Magántanárként ha vannak diákjaid határ a csillagos ég ! Egy jó nyelvtanár akár 5000ft/óra díjba is dolgozhat ! Ha külföldben gondolkodsz akkor ajánlatos már rögtön külföldi egyetemen tanárnak tanulni , a legtöbb Eu-s országban érdemes tanárnak lenni , 3000 eurót simán megkereshetsz .
A mérnökként Magyarországon biztos fogsz állást kapni ( persze csak ha nem ketessel végzed el az egyetemet ) és a fizetés is több mint a tanároké , külföldön pedig szintúgy mérnökhiány van és a fizetésük átlagon felüli .
Ugyanakkor ne csak a pénz motiváljon , hosszú távon a boldogság és a nyugalom és az egészség fontosabb !
Igen, valóban most a mérnöki és informatikai képzések adják pénzügyileg a legjobb jövőképet nagyjából, viszont azért itt sem mindegy, hogy milyennek állsz neki. Gépészmérnökből, járműmérnökből sok kell, környezetmérnökből, faipari mérnökből stb-ből kevesebb. Igazából én a mai napig nem jöttem rá, hogy mégis milyen pályára szánják a környezetmérnököket, na mindegy.
A tanári lét előnye:
- Biztos állás, ha természettudományos tanárként végzel. Gondolom az első nem az.
- Most volt egy béremelés a tanároknál, így nem annyira rossz a bérük (persze elmarad a mérnöki piaci bérektől jóval).
- Szerintem változatos és szórakoztató, egyáltalán nem stresszes munka.
- Június, július, augusztus...
Hátrány:
- Ha rossz iskolába kerülsz, ahol a gyerekek tojnak az egészre, akkor szerintem baromi demotiváló lehet tanítani.
- Lehet, hogy sokat fogsz csuklani.
Én azt mondom, hogy ha tényleg tanítani szeretnél és érdekel is a biológia (gondolom ilyen tanárnak mennél), akkor ez egy jó választás lehet. Szerintem az elhelyezkedési esélyek után az a második legfontosabb, hogy élvezd is a munkádat.
" 4-es, a tanárságra vonatkozó eltájoltságod egyszerűen fokozhatatlan! Még hogy nem stresszes munka! Mikor évente többször vernek meg tanárokat, a tárgyi feltételek kritikán aluliak, a gyerekek neveltségi szintje úgyszintén, az osztályok tele vannak nem az adott iskolatípusba illő gyerekekkel és még sorolhatnám."
Azért az, hogy 3 évente betámad pár irokéz egy-egy tanár nagyon sz..r helyen lévő iskolákban, nehogy már reális veszély legyen. Évente több kávé automata is felrobban a világon, akkor most az irodai munkám veszélyes? Kérjek veszélyességi pótlékot?
Egyébként direkt kiemeltem, hogy egy rossz iskolában, ahol letojják a gyerekek, hogy te tanítani akarsz, valóban rossz. Mondjuk ez a stressz szint FÉNYÉVEKRE van attól, amivel az ember a magánszektorban találkozna. Pistike nem tanulta meg az anyagot... na és? Ez neked miért hatalmas stressz forrás?
"A június-augusztus-szeptember emlegetése meg kifejezetten bicskanyitogató! Olyan tanárt te nem látsz, aki júniusban nem dolgozik. Aug 21-től pedig ismét. 1 hónap szabadsága pedig mindenkinek van, maximum az a 3 hét a különbség, már ha nem táboroztat éppen a pedagógus."
Van bőven elég tanár ismerősöm, nyilvánvalóan dolgoznak ők is ilyenkor, de azért mindegyik elmondta, hogy természetesen töredék annyi dolga van mint tanítás alatt. Adminisztratív teendők mindenhol vannak, ráadásul rendes munka mellett is. Azt a nyári pepecselést ne vegyük már komoly munkának.
Annyit hozzátennék, hogy nem csak a nyelvi tanárok tudnak különórákat adni, a biosz-kémiára is nagy kereslet van, hiszen orvosira stb. kell az emelt, és legtöbbször az iskolában a diákok nem tudnak eléggé készülni, kell a segítség.
Nálunk is óriási kereslet van rá, az egész megyében egy normális kémia tanárt lehetett találni, állandóan be volt táblázva... Gondolhatod, hogy nem keres olyan rosszul.
A hiányszakmákkal, mint a tanári, az a baj, hogy nem egyenletes az eloszlása az állásoknak. Tanárt inkább vidéken keresnek (ott iszonyú hiány van), az említett informatikusnak csak nagyvárosban van reális esélye stb. Szóval ha nem gond, hogy esetleg költözni kell (és nem épp a legjobb környékre), van biztos állás. Ezt azért sokan nem tudják vállalni.
A tanári szakma tényleg stresszes, ha jól akarod csinálni. Ha magasról teszel rá, csak lébecolsz, akkor viszonylag nyugis, de sem szakmai fejlődésről nem beszélhetünk, sem ennek fizetésbeli kompenzációjáról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!