Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért tanulunk ennyi feleslege...

Miért tanulunk ennyi felesleges dolgot a gimiben? és sok fontos dolgot pedig nem?

Figyelt kérdés

Szerintem olyan dolgokat fontos lenne tanítani, mint az egészséges életmód, elsősegélynyújtás, hogyan kell adózni, milyen jogai vannak az embernek, a kreszt, fogyasztóvédelmet, alapvető technikai dolgok például ha elromlik valami a házban ne kelljen minden apróságért szerelőt hívni, az eizenhower mátrix (ez konkrétan nekem sokat segít). Tehát olyan dolgokra gondolok amelyek fontosak lehetnek a való életben.

Ellenben tanulunk a kovalens kötésről, biokémiáról, már már nagyon bonyolult matematikai vagy fizikai feladatokról, vagy említhetném a magyart is. Ezeket szerintem túl részletesen tanuljuk, és olyan dolgokat meg nem amire szükség lehet.


Vagy ezt csak én látom így?



2016. máj. 26. 18:55
 1/6 anonim ***** válasza:

Tucatszorra ugyanaz a kérdés. Miért ne lehetne elsőként az oldal keresőmotorjának használatát megtanulni?


Megint ugyanaz: nem tetszik néhány tárgy, ezért azt minden tanuljuk. Ellenben vannak engem érdeklő dolgok, amikkel inkább foglalkoznék. Hogy mást esetleg nem ugyanazt érdekli, nem ugyanazt tartja hasznosnak, vagy mindig lehetne újabb dologgal kapcsolatban feltenni a kérdést, hogy miért nem tanuljuk? Ez másodlagos... ahogyan az is, hogy mégis hogyan kellene a tanárképzést úgy átalakítani, hogy ezeket a dolgokat azonos színvonalon lehessen oktatni mindenhol, illetve ugyan miért is az iskolának kell minden ismeretet közölnie.

2016. máj. 26. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Örülök hogy kiírtad ezt a kérdést. Nem csak te látod így és a felsőoktatási intézményekben is ugyanez van. Az oktatást a befektetési tanácsadók tevékenységéhez lehetne hasonlítani. Vagyis a befektetési tanácsadó ajánl minden olyan lehetőséget ami selejt, ami kockázatos vagy alacsony hozamú. Míg a jó lehetőségeket titkolják és önmaguk és hozzátartozóik és a haveri körük használja ki. Hát ez a gyalázatos dolog megy a közoktatásban is. A semmit sem érő információ jó lesz a tömegnek, az igazán kincset érő meg titkos.

A fősuliból kikerülve akkor kezdtem vinni valamire az életben amikor kizárólag a saját eszem szerint szereztem az információkat és azt amit én láttam jónak. Durva becslés szerint az információk legalább a 90 %-át egy képzeletbeli kukába kellett hajítani. Olyan ez mint az aranyrög keresés, ott is van 99 % piszok és 1 % arany. Csak az a baj hogy az oktatásból az az 1 % arany kimarad.

2016. máj. 26. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

hogy mennyire igazad kedves második hozzászóló, nagyon jól megfogalmaztad a mondanivalómat. Egyébként én az egyetemen tanultam néhány fontos dolgot, de még itt is nagyon gyenge lehet az arány %-ot nem tudok mondani :D

mert pénzügyi tárgyakat tanulok főleg, közgazdaságtan ilyesmiket

2016. máj. 26. 19:12
 4/6 anonim ***** válasza:

"A fősuliból kikerülve akkor kezdtem vinni valamire az életben amikor kizárólag a saját eszem szerint szereztem az információkat és azt amit én láttam jónak."


- És emellett kizárt, hogy mindenki más ugyanazt tartani fontosnak. Vitathatatlan, hogy a legértékesebb ismeretekre nagyrészt saját magunktól teszünk szert, de ez szinte mindenkinél más. Akkor mégis hogyan kellene az oktatási rendszernek ezeket átadni?

Egyébként súlyos probléma, hogy az oktatás alatt sokan még ma is információátadásra gondolnak. A tanárok nem feltétlenül így tekintenek rá, de a kívülálló kritikusok igen.

2016. máj. 26. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Hát nem tudom, én fizikusnak tanulok, a BSc tárgyaim ~95%-a (kiszámoltam) teljes mértékben hasznos és elengedhetetlen, gyakorlatilag mindent folyamatosan használok. (A másik 5% az alapozó tárgyak, amiknek köze nincs a szakomhoz.) Sőt, amit azóta elfelejtek, mert hát az ember természetes módon felejt, folyamatosan fel kell frissítenem, újra kell tanulnom, mert anélkül nem tudok mit csinálni kis túlzással. Szóval szerintem erős túlzás kiáltalánosítani a dolgot minden szakra.


Valamilyen szinten egyetértek a kérdezővel. Semmi értelmét nem látom annak, amikor pl fizikából ki kell számolni, hogy mennyi energiafelszabadulással jár egy fúzió vagy hasadás meg ilyesmik. Ez a fizikus hallgató dolga. Itt inkább az érdekes dolgokat kéne elmagyarázni, azt is érthetően. Például a tanárnak kéne ezt kiszámolni táblánál és elmondani szemléletesen, hogy ez most pl annyi energia, amitől egy kádnyi víz felforr és elpárolog, aztán elmagyarázná az atomerőművek biztonságosságát. Aztán mielőtt idióta módon a diák felnőtt korábban elkezdene tüntetni az atomenergia ellen ez eszébe jutna és rájönne, hogy igazából ez jó és biztonságos dolog. Ehelyett a tanárok fölösleges és érthetetlen dolgok számíttatásával megutáltatják mindenkivel a fizikát. Viszont ennek még így is ezerszer több értelmét látom, mint versek elemzését meg ilyesmiket. Amit nagyon fontosnak tartok, az a matematika. Azt végig keményen tolni kell és nem azért mert szakácsként függvényekkel számolsz, hanem mert fejleszti a gondolkodást. Ezt nem igen lehet belátni közép szinten, de így van. Én tanultam anno programozni, úgy ahogy ment. Utána egyetemen 1 év kőkemény matek után ismét programoznom kellett és el nem akartam hinni (szinte sokkolt), hogy milyen mértékben más szemszögből láttam rá az egészre, ami addig nehezen ment nevetségesen könnyűvé vált. Mindent sokkal jobban átlátok azóta. Szóval ennek nagyon sok haszna van, csak általában nem látják az emberek.


Sajnos nagyon komoly problémák vannak a mai tanárokkal is. Nagyon erősen meg kellene szűrni, hogy ki mehet el annak és annak sem csak 10 kreditben tanítani a tanítást... Volt annak idején több tanárjelölt ismerősöm is, volt akit már ott, hallgatóként szájbavertem volna legszívesebben, mert tőlem, a hallgatótársától kérte számon, hogy miért hiányoztam... (Mindezt egyébként úgy, hogy a tanulmányi eredményei siralmasak voltak.) Az ilyen ember mit fog csinálni a diákjaival? Szörnyen beszűkült látáskörű és rugalmatlan ember volt. Az ilyenekből lesznek az idi.óta tanárok, akik soha nem fognak jól tanítani és mindent megutáltatnak a gyerekekkel.


Szóval én összességében a mostani tárgyakat átreformálnám egy kicsit, nem nagyon, de a halálnak sincs szüksége arra, hogy megtanulja azt a sok verset és egyebeket. Illetve beraknék egy plusz tárgyat, amiben olyasmiket tanítanának, amelyekről a kérdező is írt. 1-2 év alatt bőven ki lehetne vesézni ezeket.

2016. máj. 27. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Abszolút egyetértek veled, igazából én az irodalom tantárgynak az 1%-át sem hasznosítom az életben, már 4 éve végeztem gimiben. Persze biztos van aki hasznosítja, de én sokkal inkább reál gondolkodású vagyok.
2016. máj. 28. 12:04

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!