Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » SE-ÁOK hallgatók! Mi a különbs...

SE-ÁOK hallgatók! Mi a különbség a két évfolyamfél között?

Figyelt kérdés

Többektől hallottam, (köztük felnőtt orvosok is mondták), hogy az első évfolyamfél az nehezebb.

Úgy mesélték, hogy az egész évfolyam 2 részre van osztva, az elsőre és a másodikra.

És aki az első részbe kerül, annak nehezebb jobb jegyeket elérni.


A kérdésem az lenne, hogy ennek van bármi valós alapja?

Vagy ez olyan, hogy mindig az a csoport "nehezebb" amit mi írunk? (középsuli, dogánál A és B csoport)


Nem ugyanazok a tantárgyak vannak?

Vagy teljesen más tanárok vannak?

Vagy más helyszíneken zajlik az oktatás?

Más tankönyveik vannak?


Vagy miben tér el, ha tényleg eltér a két évfolyamfél?


2016. máj. 19. 21:24
 1/7 anonim ***** válasza:
Ez egy igen érdekes dolog, mert a dékán épp mostanában próbálja szép lassan eltörölni ezt a két évfolyamfeles dolgot, de nem megy ez olyan gyorsan. Az egész évfolyamfelek alapja az, hogy vannak olyan tárgyak, amiket más intézet tanít az egyik évfolyamfélnek, és más a másiknak. Ilyen tárgy az első két évben már csak a biokémia lesz, de egészen eddig az évig az élettant és az anatómiát is külön intézetek tanítottak. A különbségek abban jelentkeznek, hogy (annak ellenére, hogy elvileg ugyanaz a tananyag) mégis más dolgokra helyezik a hangsúlyt az egyes intézetek. Egy példa: mivel a második évfolyamfeles biokémiaintézet kutatási területe a neurobiokémia és a hemisztázik, ezért a 4. félévben szinte csak erről tanultunk, míg a másik intézetben ezeket lezavarták kb. fele/harmad ennyi idő alatt, és ők a jelátvitelről tanultak nagyon sokat. A különbségek a vizsgákban is jelentkeznek: nálunk a bikémvizsgák tesztesek (90 egyszeres és többszörös választós igen szívatós kérdések), míg a másik intézetben szóbeliek. Végszóként annyit, hogy igazából a második évfolyam fél intézetei (voltak) a szívatósabbak, de mint írtam, már csak a biokémiánál maradt különbség (meg majd később a patológia is ilyen lesz), de a dékán nagyon dolgozik az intézetek összevonásán. Ha van kérdésed, kérdezz nyugodtan.
2016. máj. 19. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Előző vagyok: nem tudom hogyan sikerült a hemosztázist így félregépelnem :D
2016. máj. 19. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Megint az előző vagyok: A feltett kérdéseidre nem válaszoltam teljesen. A tantárgyak azonosak, a tánárok teljesen mások (hiszen teljesen más intézet), a helyszín az első két évben azonos (EOK), a patológiánál valőban a helyszín is más. A tankönyvekről pedig annyit, hogy az első évfolyamfeles bikémintézet össze tudott rakni egy használható e-tankönyvet, de a mi intézetünk már legalább 4-5 éve halogatja, hogy végre kiadja az új könyvét. Ez csak azért szopás, mert a régi könyvünkben nagyon sokminden nincs benne, hanem az előadásokból kell kihalászni a dolgokat.
2016. máj. 19. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ!
2016. máj. 19. 22:13
 5/7 anonim ***** válasza:
Az a különbség, hogy az első évfolyamfeles barátaim már alszanak... :'(
2016. máj. 20. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
BRÜHÜHÜ. Jellegzetes orvostanhallgató tulajdonság a mártírkodás..
2016. máj. 20. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

5. vagyok

Valójában úgy van, ahogy azt az első leírta.

Eltérőek valamennyire a vizsgák és van, hogy máshova helyezik a hangsúlyt a különböző intézetek, de alapvetően a lényeg ugyanaz mindkét évfolyamfél oktatásában.

2016. máj. 20. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!