Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Egy 100% reál gimnáziumban...

Egy 100% reál gimnáziumban miért nem csökkentik le az olyan humán tárgyak óraszámát mint például az Irodalom, Töri, Nyelvtan, vagy a Földrajz, és raknak be helyette hasznosabb órákat? (Aki nem olvasta el a lentieket az ne kezdjen kötözködni )

Figyelt kérdés

Itt arra célzok, hogy szerencsétlen gyerek, aki amúgy a fizikában/matekban rohadtul tehetséges, naponta magoljon 2 órákat humán tárgyakból amiből természetesen semmi haszna nem fog származni, hogy aztán 4 év alatt elfelejtse, és érettségire előröl az egész.. Nem hogy helyette lenne több reál/nyelv órája, és többet tudna gyakorolni, hiszen azért jött reál gimnáziumba mert nyilván ilyen irányban szeretne majd továbblépni, vagy nem így van? Ki tudja, lehet hogy remek fizikus/matematikus válna a gyerekből,lehet világhírű felfedezéseket tenne, ha nem kellett volna sz*rakodni a sok humán tárggyal.. Elképzelem a fejemben ahogy a mérnök/építész/kémikus a munkában Petőfi Sándor életét használja fel a munkaköre teljesítésére.. Vagy az a rengeteg diák aki külföldre megy ( helyesen is teszi ) az majd az állásinterjún a német vezérigazgatónak azt fogja ecsetelni hogy milyen is volt a középkori Magyarország, természetesen hibásan hiszen a nyelvoktatás is a béka feneke alatt van...Jó jó, persze egy alapszint/műveltség kell, de vannak a humán tárgyaknak olyan ágai, amiket érettségin kérdeznek, még sincsen semmi hasznuk...



SENKIT nem akarok megbántani/megsérteni, akit a humán irány vonz, menjen abba az irányba, menjen humán tagozatra, de itt most a reál gimnáziumokról van szó..

Semmi bajom nincs a történészekkel vagy akármilyen humán dologgal foglalkozó emberrel, ők is ugyanannyi, ha nem több részét teszik ki a társadalomnak mint a reálosok...


Miért nem foglalkozhat mindenki a maga tudományával, a fizikus tanuljon fizikát, a történész olvasson sokat, és minden rendben van... Persze mind a kettő tanulja egy nagyon kicsit egymás tudományát is úgy nagyon alap szinten, de kérdem én még egyszer, miért, mi a bánatos fenének kell egy reál beállítottságú gyerekre ráerőltetni a humán tárgyakat? miért? Miért fontos pl. egy Mérnöknek tudnia hogy mi történt 1703-ban? Ezen fog múlni az az eszköz amit majd megtervez? Vagy miért fontos annyira a Magyar történelem oktatása, amikor a diákok fele úgyis elmegy innen, és nemhogy külföldön idegen nyelvkörnyezetben, idegen kultúrában, de még itthon sem lesz igazából majdnem hogy semmi haszna a tudásnak amit birtokol. Akárhányszor megkérdezek valakit hogy ki volt ez meg az, mikor volt ez és ez, 10-ből 9 már a kérdést sem érti, nem hogy a választ tudná...


Ez körülbelül olyan, mintha egy halnak megtanítanánk a 4 lábon járás elméletét, aztán levizsgáztatnák belőle majd utána ezzel a tudással a birtokában visszaengednénk a vízbe, ahol azt nem tudja, hogy hogy kell menedéket találni, normális táplálékot szerezni, de azt nagyon vágja hogy hogy kell 4 lábon járni...


Itt egy link ami az egész eddig leírtakat összefoglalja egy képben: [link]



Összegezve, nem igen értek ezzel egyet, és érdekel a ti véleményetek is.. Aki ilyen támadó típus, vagy ilyen ősmagyar "vesszen trianon" típusú minden magyar ellenes dolgot azonnal kritizáló fajta, vagy csak kötözködni jár ide, az légyszíves egy másik témában tegye ezt meg. Köszönöm annak, aki elolvasta, valamint előre köszönöm a válaszokat..:)



2016. márc. 28. 23:31
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
8: Akkor gondolom te már negyedikben ott hagytad az iskolát, mert akkorra le is tudják a jövőben használatos dolgok tanítását. ;)
2016. márc. 29. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

11-es, 9-es vagyok, de gondolom, rám gondoltál.

Nem, nem hagytam ott, de amellett, hogy sok nagyszerű tanárom volt, 2 diplomával és egy PhD fokozattal is azt mondom, az idegen nyelven kívül nem sok mindent tanultam az ált. isk. 5. osztálya és az egyetem 3. évfolyama (szerencsére még osztatlan) között, amit a mindennapi életben HASZNÁLOK.


Ez persze nem jelenti azt, hogy nem fejlesztette pl. a rengeteg matek a logikai készségemet vagy pl. a magyar nem fejlesztette a helyesírásomat (még ha itt néha el-el ütök is egy-egy betűt, amit nem veszek észre, mert nem olvasom vissza a válaszomat, mert ez mégsem egy hivatalos irat:)), a többi tárgy nem szélesítette a látókörömet stb., mint ahogy erre a válaszomban ki is tértem. És a látókör szélesítésére szükség van, ez nem kérdés. De komoly hiányosságok is maradtak, pedig erős gimibe jártam, de meggyőződésem, hogy finoman szólva sem ideális a jelenlegi tanterv.

- háztartási fizika-kémia nemigen volt (jó, én az elektronpályákat, meg az egyenletrendezést az oxidációs számváltozást is élveztem, de GYAKORLATI HASZNA nem volt)

- földrajzból az a heti két óra kb. semmire sem volt elég, a Naprendszert meg a vulkánosságot kiveséztük, de Magyarország földrajzára már nem maradt idő:(

- magyarból egyetlen verselemzésért is kár volt, egy verset olvasni kell, és vagy "ad valamit" számodra vagy nem. "Az író azt akarta mondani..." pff... Viszont OLVASTATNI sokkal többet kellett volna és nagyobb szabadságot kellett volna hagyni abban, hogy MIT olvassunk

- történelemből a 20. század második fele rejtélyes okból megintcsak az időhiány áldozatává vált, ami egy vicc...

- énekből klasszikus zenét kellett volna hallgattatni, rajzból meg művészettörténetet kellett volna leadni


Szóval sokkal hasznosabban is el lehetett volna tölteni azt a 10 évet, különösen, ha már voltak olyan évek, amikor 37-38 óránk volt hetente. Belefájdul a szívem, hogy mennyi valóban hasznos és érdekes dolgot lehetett volna megismerni ezek alatt az évtizedek alatt, amire már soha nem lesz idő / lehetőség.

2016. márc. 29. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
Nem, én a nyolcasra gondoltam. :D
2016. márc. 29. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
55%

Az érem másik oldala: miért kellett nekem, humán tagozatos gimnáziumban a hülye matekot tanulni, amikor simán ment a magyar és a töri emelt szinten? Miért kellett belőle érettségiznem? Miért kell logaritmust bontania egy irodalmárnak? Miért kell tudnia Newton első törvényét egy történésznek? Miért kellett szöveges példákat oldania egy (esetemben) magyar-történelem szakos tanárnak. Mert ez hozzátartozik az alap műveltséghez. Ennyire borzalmasan egyszerű. A matektanárom azt mondta: "azért, mert hátha ez lesz a beugró kérdés este a diszkóban"

A tagozatos osztályok annyiban különböznek, hogy az adott tárgyat emelt óraszámban tanulják és nem azt, hogy a többi tárgy helyett tanulják. Oda olyan diákok menjenek, akik ezt tudják vállalni.

A világ egyébként is arra épül már, hogy minél több dologhoz értsen az ember.

2016. ápr. 1. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
1. Erre van az ismétlő érettségi, be is b.szna, ha később nem lenne lehetőség javítani, vagy meggondolni magamat. Az a baj, hogy feleslegesen terhelik a reálosokat mindenféle baromsággal, ok, készítsék fel az érettségire őket, de ne kelljen már tudniuk emelt szinten a magyart, ezt sose értettem. Anno humán-reál osztályba jártam, reálosként, ugyanazt kérdezte vissza a tanár tőlünk, mint a humánosoktól.
2021. máj. 15. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!