Mi ez a cirkusz az oktatás körül? Mindenhol azt hallani, hogy mennyire le vannak terhelve a gimnáziumban és a felsőoktatásban tanulok is.
Mégis mi a nehéz az új rendszerben, amikor jóval könnyebb, mint ami nekünk volt 5 éve? Nálunk az egyetemen sokan háborognak ezen. Én osztott tanáris vagyok. Nekem annak idején 100 ponttal többet kellett elérnem alapszakos felvételin, hogy felvegyenek. Ehhez egy nagyon jó emelt szintű érettségi kellett és felsőfokú nyelvvizsga. Most kötelező lett az emelt szintű érettségi, de ha már egy kettest összeszedsz felvesznek. Régen ötös kellett ahhoz, hogy meglegyen a pontszámod. Mesterképzésre se kell jelentkezned, mert osztatlan képzés van. Nekünk az is kellett. Egyenlő számban vannak a tárgyak. Nekünk 120 kredit volt a főszak, a minor pedig 50. Szemináriumaink nem is voltak, így rohadt nehéz volt elvégezni a kollokviumokat. Arról nem is beszélve, hogy mesterképzésen, milyen hátránnyal indultunk.
A gimnáziumokban a tananyag ugyanaz, mint volt. Nem lettek új képletek matekból, a történelem se változott meg. Csak máshogy van felosztva az anyag. Az új tankönyveket ugyanazok írták, akik a régiket is. Maximum új képek kerültek bele és átfogalmaztak 1-2 dolgot.
A középfokú érettséginél pedig annyi ragadt az emberre a 4 év alatt, hogy a kettes-hármast összeszedjen, a jobb jegyhez pedig minimális tanulás kell. Aki leérettségizett, az pontosan tudja ezt.
Úgy gondolom, hogy jogos a felháborodás az oktatás megreformálása miatt, de nem azért, mert nehéz, hanem amiért minden hülye kaphat érettségit és diplomát.
Szerintetek is így van?
Azért azt tedd hozzá, hogy most az osztatlan tanáris felvételi olyan, mint anno a mesteres, kell írni motivációs levelet stb.
A közoktatásban szégyen, ami zajlik, valóban le vannak terhelve a diákok, bent vannak egész nap a suliban, főleg az általános iskolások számára lett drasztikusan növelve az órák száma az elmúlt években. Hazaér a gyerek 5-re, még házit kell írni, tanulni kell, és elment az egész nap, hullafáradtan beeshet az ágyba, hogy reggel kezdje elölről.
Egyébként attól, hogy a tananyag ugyanaz, a tárgyak száma több, bejött a heti 5 tesióra, stb., miközben a tanárok ki vannak égve, a tankönyvek siralmasak és vállalhatatlanok (nem, nem ugyanaz írja, aki a régieket), az iskolák felszereltsége szánalmas.
Attól, hogy az érettségit könnyű megszerezni, még semmire sem mész vele. Ha nem akarsz továbbtanulni, akkor úgyis tök mindegy, viszont ha akarsz, akkor úgyis nagyon jól kell sikerülnie. Nem tudom, merre járt a figyelmed akkor, amikor kihirdették, hogy bizonyos szakokra (amelyekből minden évben egyre több van) állami támogatottként brutál magas alapponthatárokat határoztak meg. Ne mondd, hogy ez könnyítés...
A tanáraim írják a tankönyveket. Ha egyetemre mész is az ő könyveikből fogsz tanulni.
Sporttagozatos voltam, szóval nekem is volt heti 5 edzésem, sőt a többieknek is. Senki nem halt bele, leterhelt se volt. A szüleim pedig minden nap fociztak és kosárlabdáztak 40 évvel ezelőtt is, ők sem nyavalyogtak.
Szerintem inkább a gyerekek lettek tompábbak a számítógép és az okostelefon miatt.
És nem ötre érnek haza a gyerekek. A húgom általános iskolás, a leghosszabb napján fél négykor van itthon.
1-1,5 órát tanul, megírja a leckéjét és legkésőbb ötkor szabad. Van még 2-3 órája játszani. Utána fürdés, vacsi, kis tévézés és alvás.
Az, hogy mennyi a ponthatár, nem jelent semmit (ami azért is csökkenhet, mert kötelezővé tették az emelt szintűt).
A tananyag meg éppen, hogy nem ugyanaz, az érettségi követelmény sem ugyanaz. Nem értem, mi nem világos azon, hogy túl sok az óra: én egy jó gimnáziumba jártam, és 12.-ben 27(!) órám volt két fakultációval együtt. Ma meg ilyen 35-37-41(!)-eket hallok 10-11.-ben.
Én annak idején röhögve végeztem el az általános iskolát és a gimnáziumot is. Tanári diplomát szereztem, és most tanítok. Ha nem hiszed, gyere el, de nálunk rengeteg diák van, akire annyi sem ragad, hogy a kettes meglegyen matekból vagy idegen nyelvből érettségin. Tanítok az általános iskolai részben: tőlünk alig mennek gimnáziumba, főleg szakiskolába vagy szakközépiskolába. Szóval itt aztán nem elitképzés folyik.
Ehhez képest ebben az iskolában is rendszeresen elámulok azon, hogy mégis hogy a fenébe végeztem el egy jó gimnáziumot, és hogyan érettségiztem le? Aztán rendszeresen arra a következtetésre jutok, hogy semmi pénzért nem járnék ma iskolába, de még első osztályba sem. Sőt, inkább másik, jól kereső munkát keresnék, hogy megengedhessen magamnak, a gyerekeimet magániskolába járassam.
Én saját tapasztalataim alapján a gimnáziumról tudok nyilatkozni. A diákoknak sok órájuk van, mérhetetlenül tömény, valamint végeláthatatlan tananyaggal kombinálva. Ezáltal rohanni kell az anyaggal, hogy a tanév végére be lehessen fejezni. Ebből következnek az egymás hegyén-hátán sorakozó dolgozatok. Ami számomra még felháborítóbb, hogy néhány iskolában úgy oldották meg a mindennapos testnevelés kérdését, hogy a tanulóknak így akár 9 órájuk is lehet..
Lehet mondani, hogy egyetemen lesz több is, de szerintem egy gimnazistának még picit sok ez.
És jó lenne már rájönni, hogy a való életben senkit nem fog érdekelni a tenegeri uborka táplálkozási szokása. Jobb lenne az életre nevelni, és nem holmi semmiséggel terhelni a gimiseket!
Egyszerűen lusták az emberek. Tavaly végeztem érettségivel, heti 39 órám volt nekem is, hazaértem 5kor, valamikor még később, IGEN. Pihentem 1-2 órát és tanultam.
Megérte, most egy jó egyetemen vagyok egy kiváló szakon ahol még többet kell tanulni, de tudom, hogy meg fogja érni.
Siránkozik itt mindenki össze vissza, azért nem túl drámai a helyzet. Szüleimen látom hogy (általános iskolai tanítók) fáradtabbak, de az a sok adminisztráció miatt amit a nyakukba varrtak a KLIK-kel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!