Nem az egyetemen fogsz megtanulni programozni - Akkor tulajdonképpen miért is létezik ez az egyetem?
Adott a "mélyen tisztelt" Eötvös Lóránd Tudományegyetem, ahol a Mesterséges Intelligencia egy 1999-es könyvből van oktatva (17 éve tuti nem fejlődött még az informatika!), ahol a tantárgyak 65-70%-a matematika, brutális analízisekkel és egyebekkel, amiket a büdös életben soha nem fogsz használni, és ahol a programozásos tárgyaknál a logikus gondolkodást büntetik, a magolást viszont jutalmazzák.
A végzett hallgatóknak általában az szokott a mentségük lenne erre, hogy "amúgy sem az egyetemen fogsz megtanulni programozni". Akkor viszont felmerül a kérdés:
-Csodálkozik a magyar jó nép, hogy az emberek nagy része már a tanulmányait is inkább külföldön szeretné megkezdeni, mert igaz, hogy valamennyit fizetnie kell a képzésért, de nem 3-4-5 évet veszteget el egy olyan képzésen, ami egy rakás hányadék, szervezetlen, túlkoros tanári karral, egy olyan egyetemen, ahol a hírnevet az egyetem pénze és a bukottak mennyisége adja?
És mielőtt valaki az ingyenes képzéssel jönne: Nem ingyenes. Vissza kell fizetned ugyan úgy az elvégzett félévek számát, vagy ledolgozod szépen itthon.
Nem csak erre az egyetemre igaz, amit írsz. A programozást nem lehet iskolapadban ülve megtanítani, legfeljebb az alapjait, de az meg önmagában kevés. (De továbbmegyek: a munkához szükséges gyakorlati tudást más jellegű szakokon sem adják át 100%-ban, mert nem lehet. Aki kijön az iskolapadból, azért pályakezdő, mert nincs tapasztalata.)
Az, hogy az ELTE-n a tárgyak 60-70%-a matek, igaz. Erre viszont azt lehet mondani, hogy ezt tudhattad jelentkezéskor is, hiszen a mintatanterv nyilvános. Más egyetemek proginfó szakán nem feltétlenül van ez így, de pl. ha nem is proginfóra mész, hanem mérnökinfóra, akkor teljesen más a felállás.
Szerintem kár ezen háborogni, aki informatikus akar lenni, felsőfokú végzettséggel, annak szívnia kell valamennyit. ELTE-s diplomával viszonylag jó esélyeid lesznek a munkaerőpiacon, ha még egy programozási nyelvet is megtanulsz magasabb szinten.
Ez így van. Magyarországon is és külföldön is.
1. Bárhol az életben megtanulod a struktúrákat, a bináris fát, osztályokat, kapcsolati mátrixokat, láncolt listákat, majd az életben meg megtanulod hogy mi a fenét is tudsz vele kezdeni.
2. Németország 10 legjobbnak kikiáltott egyeteme egyikében tanul egy közeli rokonom, gyakran segítek, és látom mekkora ratyi az egész.
Mikrokontrollerprogramozás:
kapsz 900 oldalt az atmelről, meg még 400-at fejlesztői panelről azt ott a laborban a cucc, csináld meg a feleadatokat. Segíteni nem segítenek, csak megmutatják hogy töltöd le a programodat aztán mutasd meg hogy működik. Ha szemét a tutor, akkor még ki is kérdez hogy tényleg te csináltad-e, de segíteni nem segítene.
Matek: Integrálás. Tipikusan az irracionális törtfüggvények azok amit szerintem csak rohadt sok gyakorlással lehet megszokni. Volt 1-2 példa. Megkérdezte, hogy vaan-e valami ajánlott feladatgyűjtemény hogy lehessen gyakorolni. Hát az nincs. Találj ki magadnak függvényeket. Ez volt az okos dékán válasza.
Azt mondom hogy egy kandó meg müegyetem külömb volt.
Az egyetlen ami németeknél jobb, hogy a jobb tanulók bedolgozhatnak a repülőiparba, akár repülőt építenek projekmunkaként meg hasonlók. De az alap tárgyakból az elmélet nagy nulla.
A #2-es kérdésre meg az a válasz, hogy sokszor van ez az életben is.
A VW-nél automatizálásban kezdtem el valamit, aztán jól megkaptam, hogy ez nem jó, mert itt a minta és ezt így kell.
Nincs indok rá, vannak ilyen tanárok akiknél ha tudod hogy erre kapod a jó jegyet akkor ezt kell csinálni. Nem kell megváltani a világot.
Az életben meg majd a hülye fönöknek kell úgy dolgozni ahogy akarja, amíg nem tudsz a helyére ülni.:)
Pontosan ez a "beletörődöm"-féle hozzáállás az, ami miatt nem halad az ország semmilyen irányban, többek közt oktatás irányában sem. Mert ha befogod a pofád, és nem javasolsz semmit, akkor az úgy jó, mert legalább senki nem panaszkodik, és tenni sem kell azért, hogy fejlődjünk.
Gratulálok!
"Szerintem kár ezen háborogni, aki informatikus akar lenni, felsőfokú végzettséggel, annak szívnia kell valamennyit. ELTE-s diplomával viszonylag jó esélyeid lesznek a munkaerőpiacon, ha még egy programozási nyelvet is megtanulsz magasabb szinten."
Azt hiszem az egyes jól leírta a magyarországi viszonyokat, nagyon el van hibázva alapjaiban az egész.
Egyébként meg lehet tekinteni még a neten, prezi alapító magyar srác mit mondott azt hiszem kötelező elolvasnod
"Arra azért mondj kérlek valamit, hogy milyen jogon utasítanak el egy programkódot abban az esetben, ha az logikusabb, gyorsabban lefordul, 100 helyett 50 soros, érthetőbb, átláthatóbb, viszont nem a 60 éves tanár által leadott kód, amit ő még 100 éve tanult?"
Minden intézményben vannak ilyen betokosodott őskövületek. Ha megbuksz, más tanárnál vegyed fel újra a tárgyat.
Az eredeti kérdésre: gondolom még az elején lehetsz az egyetemnek, mivel a legtöbb matekost tárgyat oda rakják be (legalábbis nálunk gazdinfón így volt).
A matematika oktatásnak nem az a lényege, hogy megtanítson programozni; programozáshoz szükséges logikát segítenek ezek elsajátítani. Például a deriválás egészét fel lehet fogni, mint egy rekurzív függvény.
Analízis, azaz függvényelemzés később jól fog jönni. Szintúgy a statisztikai alapok (már ha oktatnak ilyet) és valszám. Ezek sem segítenek programkódot írni, de feladat megértésében, eredmények kiértékelésében igen. Persze ez is attól függ, hogy milyen területen fogsz dolgozni.
Ha nem bírod a szívatást, menjél át gyengébb intézménybe. A végén ugyanazt a papírt kapod elvégre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!