ELTE proginfón mennyire brutális a matek?
Tudom, hogy nagyon sok a matekos tárgy, és azt is tudom, hogy néhány évvel ezelőtt még programtervező matematikus volt a szak neve. De mégis, mire számítsak? 2 évvel ezelőtt érettségiztem középszinten matekból, csak 60%-os lett, de főleg azért, mert 4 éven keresztül nem foglalkoztam a tanulással, többre is képes vagyok.
BME-n tanultam analízist (matek a1), az elsőre nem sikerült (itt is főleg azért, mert nem foglalkoztam vele, nem gyakoroltam otthon..), csak a második félévben.
Nagyon brutális.
Persze ha figyelsz, és rendszeresen készülsz, akkor teljesíthető. Minden szorgalom kérdése.
Fogadd meg a jó tanácsom: Soha és soha ne halasztgasd a matekos tárgyakkal a készülődést. Amint vége az előadásnak, jegyzeteld ki a lényeget, kezdd el tanulni a tételeket, bizonyításokat, és készülj. Néhány gyakorlaton van plusz-mínusz, ami azt jelenti, hogy az elmúlt heti előadás anyagából egy random kérdés elhangzik, amit ha tudsz plusz, ha nem akkor mínusz, és ha a félév végére nem állsz legalább nullában, nem kaphatsz gyakorlati jegyet. Könnyítsd meg a sorsod, és készülj óráról órára, és ne az érettségi eredményeddel törődj.
Elsővel egyetértek, brutális.
Az én páromnak finoman szólva sincs érzéke a matekhoz, gimiben végig 3-4-es volt úgy, hogy végig matektanárhoz járt és egyébként nem egy lusta lány, kifejezetten jó tanuló volt - na, ő 89%-osra írta meg a középszintű érettségit. És nem azért, mert annyira belejött a végére, hanem mert a középszintű matek érettségi nem egy nagyon nehéz dolog.
Nem megbántani akarlak, kérdező, de ha ez neked 60%-ra sikerült (tök mindegy, mi az oka), akkor én nem mondanám, hogy érdemes lenne belevágnod a proginfóba. Úgy talán igen, ha rászánsz 1-2 évet arra, hogy matektanárral, csak a tudásod elmélyítése céljából alapozol, felkészülsz. Akkor talán meglehet az alapod arra, hogy meg tudd érteni, csinálni a matekos tárgyakat.
Alapok nélkül semmi értelme, láttam olyan csoporttársakat kihullani, akik egyébként szerették a matekot, emelteztek belőle, stb.
Az első válaszolónak igaza van, a szorgalmon, tanulási módszeren rengeteg múlik, de ha nincsenek meg hozzá a kellő alapok, akkor ez szinte lehetetlen küldetés.
Kicsit kontráznék: Nem annyira vészes.
Szó se róla, rengeteg matek van, és kell rá készülni rendesen, de ha rászánod az időt, és energiát, hogy tanulj is, ne csak bejárj a kötelező órákra, akkor egyáltalán nem teljesíthetetlen. Két tényezőt neveznék meg, ami könnyíti a dolgod:
1. Számonkérés. Oké, ez kicsit kétélű, a számonkérés sok esetben (különösen az Analízis tárgyaknál) rettentő száraz, tételek szóról szóra való visszamondásából áll. Viszont alapvetően a matekos tárgyak pontozása olyan szempontból barátságos, hogy van ahol 20%-ot elég elérned egy kettesért. Ami, lássuk be, máris teljesíthetőbbé teszi az egészet :D
2. Többiek. Több mint 700 hallgató jár erre a szakra az ELTE-n, és sokan közülük készséggel kaphatóak alkalmi, vagy rendszeres készülésre, találhatsz sorstársakat, akikkel közösen tanulhatsz, találhatsz felsőbb-, vagy néha alsóbb éveseket, akik kenik-vágják a témát, és szívesen segítenek elmagyarázni a dolgokat számodra, szóval alapvetően egy támogató közösséget találhatsz az ELTE IK-n.
Ezeket figyelembe véve azt mondanám, hogy nem lesz feltehetőleg egyszerű dolgod, de ha nem hátrálsz meg, és megragadod a kínálkozó lehetőségeket a készülésre, akkor egyáltalán nem lesz okod aggódni :)
Én most kezdtem, szóval annyira nem tudok érdemben nyilatkozni. Első félévben lineáris algebra és diszkrét matematika van (utóbbiból még ezután 2 félévig folytatódik). Ezeket nem tartom kifejezetten vészesnek, nyilván kell tanulni, de szerintem korrekt az óra. (Tehát nem szükséges semmilyen plusz jegyzetet beszerezni, fel lehet 100%-osan készülni az előadáson kapott papírokból, illetve diákból az elméletre, és a gyakorlaton elvégzett feladatokból a gyakorlatra.)
A tanterv alapján egyértelmű, hogy rendesen bele fogunk menni a matekba, de hát ez nem véletlen, azt gondolom, hogy csak programozást egyszerűen nem is lehet 3 évig tanítani. Az erős matek alapok meg jót tesznek, legalábbis hülyébb biztos nem leszel tőle.
Én előtte már elvégeztem a BME-n a vegyészmérnök BSc-t, ott azért elég lightos a matek. Viszont ami rögtön feltűnt, az az, hogy itt nem akarják lezavarni a matekot 3-4 félév alatt. Mérnöki karokon ez sajnos elég jellemző. Ugyan itt többet is kell megtanulni, de több idő is van rá, és nem azzal telik a félév, hogy ez most hogy jön ide, a múltkor még amaz volt, stb. BME-n összesen 4 félév alatt lenyomták az analízist + differenciálegyenleteket, valószínűségszámítást, és mivel ezekhez nem sok alapunk volt, azért belefűztek némi diszkrét matekot meg lineáris algebrát is, hogy boldogok legyünk.
#4 Ezt most nem egészen értem :D
Én konkrétan a matek részéről beszéltem az egész képzésnek, tehát nem tudom hogy jött ki nálad az, hogy én nem arról beszélek, amire a kérdező kíváncsi. Vagy szerinted nincs összefüggés a képzés milyensége, és a matek nehézsége között? Mert ha így nézzük a matek pofonegyszerű, csak érteni kell. A nehézség abból ered, hogy mennyire hatékonyan adják át az ehhez szükséges tudást, és ezzel szemben mennyire szigorúan kérik azt vissza. Máshogy nincs is értelme nézni. Ez alapján pedig, figyelembe véve a már általam említett körülményeket, igenis a 'teljesíthető' kategória.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!