Egyetértetek ezekkel a módosításokkal?
Minden nap testnevelés...
Az még hagyján, hogy miként fogják az órarendeket összeállítani, de így most tényleg minden nap kénytelenek leszünk izzadtságban úszni a nap hátralevő óráin ha nem utolsó a tesi? Persze, van zuhanyzó, de azért nézzük már reálisan, mennyi idő van rá, és mennyi egy átlagos osztálylétszám, és olyan zuhanyzó nem igen van ahol 4-nél több kabin lenne. Minek erőltetik ezt ennyire? Ha ennyire tesit akarnak mért nem raknak be két napra egyszer 3-mat meg egyszer kettőt, sokkal értelmesebb lenne.
Újabb ételszabályok...
Alapból sem arról szoktak híresek lenni az iskolai menzák, hogy hű de finomak, ezt ugye pár éve megfejelték egy kicsit pár szabállyal, szóval sokan már ott tartottunk, hogy reggel suli előtt bevásároltunk és ettük azt nagyrészt... De most még jobban meg akarják ezt is kavarni? Lassan akkor ott tartunk, hogy hú de jó nekünk nincs benne semmi ami elvileg rossz, de cserébe ehetetlen is az egész.
Etikai kódex...
Most iskola akar lenni vagy katonai kiképzőbázis? Jó, itt több szabály inkább a tanárokra vonatkozik, de azért ez is kicsit túlzás, hogy mindenbe bele akarnak szólni. Van egy bizonyos határ ameddig okés, de itt azért már sok ami erőse túlzás.
Az elmélet jó, a megvalósítás nagyon "magyaros".
A napi testmozgás jó, de nem első órában, utána nincs idő lezuhanyozni, nem te döntöd el mit mozogsz, és teszed azt szívesen, hanem futtatnak körbe-körbe a teremben, stb. Ez így vicc. Ez nem sport. És a legkevésbé sem testNEVELÉS, senki nem fogja ez alapján megszeretni a mozgást.
Az egészséges étkezés is egy remek gondolat. De amíg ez azt jelenti, amit, hogy nincs íze se bűze, addig megint csak senki sem fog rákapni arra, hogy igenis ez de jó nekem.
Lehetne ezt is jól csinálni, csak épp nem ilyen szervezéssel és nem ennyi pénzből. Ha már kicserélsz egy fehér kiflit tönköly kiflire, felmegy az ára a kajának, ergo máshonnan kell majd elvenni, hogy kijöjjön a keret, és ez így gáz.
Az etikai kódexet nem ismerem. Arról nem alkotok véleményt (bár a szülői odafigyelés és nevelés hiányát mindenki érzi a mai tinédzser generáción, de ezt nem hiszem, hogy iskolarendőrséggel kéne kompenzálni).
N31
A mindennapos testnevelés úgy hülyeség, ahogy van. Aki mozogni akar, az minden áldott nap mozogni fog. Biciklizik, fut, úszik, vagy csak gyalog megy haza iskolából ahelyett, hogy anyu-apu vinné kocsival. Esetleg ott marad az iskolában focizni, kosarazni, ilyen-olyan edzésen. Ez tipikusan olyan dolog, amire nem az iskolának, hanem a családnak kell nevelnie a gyereket, csak az iskolának könnyebb kiosztani ezt a feladatot. Amíg a gyerek azt látja, hogy anya-apa hazaér melóból és lefekszik a TV elé, mert fáradt, addig nem ébred benne ellenállhatatlan vágy, hogy sportoljon. Persze a szülőket is meg lehet érteni: napi 8-10-12 óra munka után senki sem fog még pluszban sportolni, örülnek, hogy végre nyugi van. Az iskola megkapja a plusz feladatot, azt' oldja meg, ahogy tudja.
Az iskolai étkeztetés megújítása viszont nem ördögtől való. Évek, évtizedek óta ehetetlen, gusztustalan ételek vannak a menzán - olyanok, amiket jó érzésű szülő soha nem főzne a gyerekének. Ismeretlen eredetű mirelit zöldségből, kiolvasztás nélkül, jól habarva, mer' az az olcsó, azt' egyed, Miskám! Épeszű szülő ilyen híg, ehetetlen létyót nem ad a gyereknek. Csakúgy, mint ahogy a legendás felismerhetetlen menzás leveseket is kerüli (azt se tudod, hogy rántott leves vagy raguleves, mert ugyanaz a felismerhetetlen, félig fagyos takony van benne, olcsó, zsíros alappal) és a "mindenhez-sok-rizs-mer-azt-nem-kell-pucolni" alapelvet is hanyagolja. Tudom, sok szülő a főzést is, de aki jót akar a gyereknek, az otthon a menzás rettenetektől messze álló ételeket készít. A menzás ételek túlnyomó többsége egyszerűen ehetetlen, egyértelműen az olcsóságra kihegyezett hulladék, ideje volt, hogy - ha már másképp nem lehet elérni - jogszabályi úton kényszerítsék ki a közétkeztetés reformját. Hogy jó-e a megszabott irányvonal, az más kérdés, de legalább valami történik, nem marad a "jaó vót ez így sokáig" módszer. Mert lássuk be: nem normális dolog, hogy a menzás gyerek iskola előtt bevásárol és azt eszi, mert a menzás koszt ehetetlen. Sokkal, de sokkal többet ki lehetne hozni a közétkeztetésből, csak épp senki sem erőlteti meg magát.
Az etikai kódex összetett kérdés. Igazából az lenne a jó, ha nem lenne rá szükség, mert a tanárnak készülő fiatalok annyira kulturáltak lennének, hogy maguktól is tudnák, mi etikus és mi nem. Hiszen ha az ember diplomát szerez, már lát annyit a világból, hogy tud mások előtt is kulturáltan viselkedni, tanárként pedig rájön, hogy a fiatalok előtt egyfajta példa lesz, ezért tudja, hogy kell másoknak példát mutatni.
Na, ez az, ami nem nagyon működik. A tanári pálya lenézett, számtalanszor hallani, hogy az megy tanárnak, akit máshová nem vesznek fel - és ez egyre többször igaz is. A felsőoktatásban emberileg nem sokat lehet fejlődni, a tanári pálya társadalmi és anyagi megbecsültsége is a béka ülepe alatt van, így ki lehet találni, milyen nagyszerű ifjak kerülnek ki a tanárképző intézményekből. Tanárcsaládban nőttem fel, én is majdnem tanár lettem, így az elmúlt három évtizedet közvetve-közvetlenül követtem ezen a téren. Olyanok kapnak tanári diplomát, akik tökéletesen alkalmatlanok általános és/vagy középiskolások oktatására, mert még ők maguk sem érik el egy érettségizőtől elvárt személyiségfejlettségi szintet. 24-25 éves pályakezdőként kikezdenek a kilencedikes tanítvánnyal, hétvégén ordenáré módon berúgnak, mer' buli van, iskolai vagy falusi/városi/kerülei ünnepségen képtelenek épkézláb ünneplő öltözetben megjelenni, a helyesírásról azt sem tudják, mi fán terem - és ők tanítanak teljes jogú tanárként. De ez van, nincs jobb, aki csak egy kicsit is értelmes, az valami jobb szakmát választ.
Annak a pár embernek, aki hivatástudatból lett tanár, az etikai kódex nem sokat jelent. Nagyrészt olyan dolgok vannak benne, amit egy ép elméjű, felsőfokú végzettséggel rendelkező, az ifjak tanításával-nevelésével megbízott és ezt hivatástudatból végző ember magától, belső elhatározásból is úgy tenne, ahogy az ott le van írva. Aki tényleg önszántából lett tanár, annak nem kell előírni, hogy a magánéleti problémáit nem viheti be az iskolába (ahhoz senkinek semmi köze, a munkában magánélettől függetlenül 100%-ot kell teljesíteni, a gyereknek meg semmi köze a válásomhoz, neki is meglehet a maga baja) és - mondjuk - a szülőt partnernek tekinti (a tanár nem tehet mást, a szülő együttműködése nélkül az ő erőlködése üres, halott cselekvés, semmit nem ér el). Tehát ebből a szempontból a sebtiben összerántott NPK toldozott-foldozott etikai kódexe tök felesleges.
Ám azt tudni kell, hogy a pedagógus pályán nagyon sokan vannak, akik nem oda valók. Nem vették fel őket máshová, esetleg annak idején "legyen egy diplomád, fiam" jelszó alatt elvégezték, sosem dolgoztak ebben a szakmában, majd több évnyi más jellegű munka után "csak" tanárként tudtak elhelyezkedni - sokféle sztori van. Nekik jól jön egy fogódzó, hogy mégis hogy kellene ezt csinálni. Csak jellemzően ők azok, akik magasról tojnak az egészre. Tehát végeredményben az etikai kódex nem hülyeség, csak önmagában nem megoldás. Ha megtisztulna a pedagógusok társadalma és csak azok maradnának, akik tényleg ezt tekintik hivatásnak, az megoldana sok problémát - csak akkor nem lenne elég tanár.
Na, és akkor tegyük oda a teljesen hasztalan informatika órát- 1 óra plusz. Azzal jönnek sokan, hogy javítani kéne az infóoktatást, de... annyira tehetetlen ez is, hogy no comment.
Én már évek óta nem eszem menzát, már akkor is ehetetlen volt, most meg leszabályozták, hogy mit tartalmazhat az étel... Akkora ba.romság, ha pl. az ősember ilyeneket evett volna, nem lenne emberiség... Mitől gondolják, hogy ettől fejlődünk (testileg)??? -.-
Az etikai izét nem ismerem, de sajnos nálunk több tanár volt/van, aki nem százas. (pl. matektanár, infótanár)
Az 5 tesi szintén egy ba.romság... 3 simán elég. Most nekünk csak 4 tesink van +az utolsót oldjuk meg, ahogy lehet, mert egyszerűen nem lehetett megoldani... Nem az, hogy nincs tornaterem, mert van 3db, de tesitanár irtó kevés van (3), + az egyik terem mindig kell valamire (pl. meccs, előadás, rendezvény..) És igen, ott van az, hogy izzadok, mint a kutya -.- A legjobban azt utálom, amikor tesi után tz. , mert jellemzően kb. sose tudunk csengőre odaérni, és rövidebb az idő -_- És vannak még problémák... A tanárok nagy része (nem csak nálunk) nem tanít semmit, írat valamit a füzetben, aztán a kövi nap az egész témát számonkéri... Tehát akinek nincs olyan rokona vagy akárkije, aki tudna neki segíteni, vagy nincs pénze magántanárra, az megszívta, ugyanis ebben az oktatásban a büdös életben nem fogja senki semmire megtanítani (vannak kivételek, nálunk pl. azért vannak normál tanárok, akik betöltik a funkciójukat pl. német tanár), és akkor mondjuk ha egyetemen-főiskolán akarnak tanulni, akkor b@*szhatják az álmaikat... Pl. én tanfolyamon tanultam, hogy meglegyen a nyelvvizsga (meglett), mert angol órán semmit se tanultunk... De az angol megint más helyzet, mert anno. két angol csoport volt, és előző év óta a mostani angoltanárom szív azzal, hogy a másik csoport angoltanárja nem tanított semmit... Csak angol nyelven nézték a filmet magyar felirattal -_-
Ja! És tavaly (9.ben) SZÉTSZAKADT az a táskám, ami 2011 óta még mindig használható!!! 2015 február körül szétszakadt. Találj miért. Egyszerűen annyi cuccot kellett bele pakolni... ha nem volt 20 könyvünk(+füzetek, tollak, kaja, meg az egyebek), akkor semmink! Most viszont szerencsére jobb az órarend, és a táskám is nagyobb (régi kb. 23l, mostani 28l). Hetedikben volt a legdurvább, akkor egy 35l túratáskám volt (amit decathlonban vettünk, eredetileg kempingre meg hasonlókra van tervezve), akkor is azért, mert egyszerűen NEM VOLT ELÉG a 23l!!! De ba.sszus, ha 23l nem elég... És 1x elmentem egy öreg bácsika előtt, nézett rám gülü szemekkel, és kérdezte "Iskolából jössz?" xD
Úgyhogy igazából a magyar közoktatásról mindent elmond a régi táskám... 7.ben extrém túrákon használtuk, semmi baja nem lett, 9.ben fél év alatt szétment (8.ban, 6.ban is használtam) Sokat elmond.
Gondolom rájöttek néhányan, hogy gimnazista vagyok, a helyzet annál sokkal rosszabb, mint ahogy néhány válaszadó írta...
"Pl. én tanfolyamon tanultam, hogy meglegyen a nyelvvizsga (meglett), mert angol órán semmit se tanultunk..."
A középiskolai nyelvoktatás nem arra lett kitalálva, hogy nyelvvizsga szinten megtanuljon mindenki valamilyen idegennyelvet. Akár csak sok más tantárgyból, itt is az alapok vannak lefektetve, amikre a később építhetsz majd, illetve szabadidődben kell vele foglalkoznod, ha komoly terveid vannak. Egyébként a többivel úgy ahogy, de egyetértek.
"A középiskolai nyelvoktatás nem arra lett kitalálva, hogy nyelvvizsga szinten megtanuljon mindenki valamilyen idegennyelvet. Akár csak sok más tantárgyból, itt is az alapok vannak lefektetve, amikre a később építhetsz majd, illetve szabadidődben kell vele foglalkoznod, ha komoly terveid vannak. Egyébként a többivel úgy ahogy, de egyetértek."
Lehet. De akkor csak 1 problémát lőttünk ki a kismillió közül :((( Nem baj, már csak 2.5 év :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!