Mondanátok erősebb pesti gimnáziumokat?
4-5-ös jegyeim vannak, bár mostanában rontottam és van egy pár hármasom is. Tudnátok ajánlani jobb gimnáziumokat? Főleg olyanoktól kérdezem, akinek van tapasztalata ilyen téren és tudja, hogy 1-1 iskolának milyen híre van. Az internetről meg nem tudom meg, milyen, mert az iskolák honlapján még a legnagyobb gyűjtőről is nyilván azt írják, hogy jó iskola...
Sajnos a barátaimtól sem tudom megkérdezni, mert ugyanebben a cipőben járnak.
Tökéletesen egyetértek az előttem lévő kedves válaszadóval. Annyival tudom kiegészíteni, hogy azon sem árt ám elgondolkodni, hogy az "elit" hozzáadott értéke valójában mennyi és mi is? Hiszen jelentkezik X képességű gyerek és kimegy szintén X képességű...tehát a gimnázium mit tett hozzá?
Külön témakör az, amit a magukat "elitnek" valló gimnáziumokban csinálnak pl. nyelveltanítás terén - személyes példám volt az, hogy a kedves igazgató asszony eldicsekedett a ballagáson, hogy az évfolyamból milyen sokan tettek sikeres középfokú nyelvvizsgát hála "az nagy gimnáziumnak". Igen és hála a ráfordított időnek, ami azzal lett eltöltve, hogy anyanyelvi beszélővel gyakorolt az illető és persze egyes esetekben a szülő pénztárcájának is - mely tényezők inkább hozzájárultak a sikeres nyelvvizsgának (pláne a tényleges nyelvtudásnak).
Szóval csalóka dolog ez az "elitesdi" és nem kevés elem ebből bizony a "reklámfogás".
Arról nem is beszélve, hogy egy családiasabb hangulatú gimnáziumban, ahol a tanárok minden gyerek problémáit, lelki bajait, képességeit ismerik, ugyanarra az érettségire, amire egy elit gimnáziumban adnak 60%-ot, a "szar" gimnáziumban összeszednek (természetesen a javítókulcs által megengedett limiteken belül) 70 pontot is akár, a felsőoktatási felvételi eljárásban pedig a pontszámító algoritmus magasról szarik rá, hogy mennyire elit helyen végzett a gyerek.
Az meg a másik, hogy egy gyerek számára a tanulásban rettentő demotiváló tud lenni, amikor az osztályába járó orvos/ügyvédcsemete minden versenyen első helyezést ér el (mert ezek nem iskolák, hanem versenyistállók, aki nem versenyzik hetente azt szarba veszik, ellehetetlenítik) az anyagi háttér, és szülői lobbi hatására. Ilyenkor felmerülhet a kérdés a gyerekben, hogy minek tanuljon, ő úgysem lesz olyan. A kisebb gimnáziumokban viszont kis szerencsével kifoghat az ember olyan tanárokat, akik azon dolgoznak, hogy bármilyen gondja van a gyereknek, lógás, hiányzás (amiért egy elit helyről elsőre kivágnák, ne rontsa az átlagot), azt oldják meg együtt, ne kallódjon el.
"Az meg a másik, hogy egy gyerek számára a tanulásban rettentő demotiváló tud lenni, amikor az osztályába járó orvos/ügyvédcsemete minden versenyen első helyezést ér el (mert ezek nem iskolák, hanem versenyistállók, aki nem versenyzik hetente azt szarba veszik, ellehetetlenítik) az anyagi háttér, és szülői lobbi hatására." Ezt is csak megerősíteni tudom azzal megtoldva, hogy az ilyen gyerekekkel történik meg az a szerencsétlen eset, hogy mire be kéne érniük (felsőoktatás" sajnálatos módon kiégnek és belefáradnak.
Tele van ez az oldal is olyan kérdésekkel, amelyekben ecseteli a kérdező, hogy micsoda lángész volt, meg "kutató alkat", meg zseni, csodagyerek...de valahogy 20onéves korára egyszerűen megállt a menet...persze, mert egyrészről addigra kibelezték a középiskolában (teljesen feleslegesen), másrészt az önállósága is csorbát szenvedett, mert tolták-lökték a tanárok, utána pedig magára maradt...nem mindegyik eset végződik így, de személyes példáim is sajnos vannak ilyenek. Kis "csodagyerek", majd sajnos 18-20évesen pszichésen sérült felnőtt, akinek komoly gondot nem csak a felsőoktatásban a helytállás, hanem az életvezetésében is.
Szóval Kedves Kérdező ne az legyen a szempont, hogy melyik aktuálisan a "divatiskola" és az "elit".
Totális tévhit hogy az "elit" gimnáziumokban nem alkoholizálnak, és silánykodnak a diákok. Csak hogy példát is mondjak, ismerek rengeteg olyat, akik Pécs legelitebb gimnáziumaiba jártak (Leőwey, Babits), és akik gazdag szülők szeme fényei voltak. Közülük került ki néhány a legnagyobb alkoholisták közül akiket ismerek, az egész képzést végigitták, k..válkodták sőt, a jobb anyagi háttér és a "mindent megengedek szemem fényének" szülői hozzáállás okán a drog sem volt ismeretlen sokak számára. De hogy mást ne mondjak, a Babitsból került ki az a diák is, aki az elmúlt 10 év legdurvább magyarországi állatkínzásos bűncselekményének elkövetője volt.
Sajnos az "elit" státus nem garantál semmit, azon kívül hogy a szomszédoknak lehet dicsekedni. A mai fiatal az mai fiatal, függetlenül attól hova jár.
" A mai fiatal az mai fiatal, függetlenül attól hova jár."
Itt a pont és hogy én is "nevesítsek" a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium diáksága sem volt olyan "szentéletű" mintadiák, sőt...kultúra napi rendezvényen történtek nagyon csúnya "balesetek"("fürge róka lábak") - ami az iskola névadójához köthető ünnepség volt ráadásképpen.
Elvileg "erős" gimnázium...az elit szót nem használnám azért, de....tehát a fiatalok mindenütt fiatalok, akik bizony nem tartják a mértéket és próbálkoznak...dolgokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!