Szerintetek milyen lesz a jövő iskolája? A tanárnak még ennél is kevesebb szerep jut majd? Hogyan látjátok?
"Ez nagyjából az a folyamat mint ahogy könyveket mostanra már sok esetben kiszorították az újabb médiumok (okostelefon)."
- Nem értem a párhuzamot. A könyvet szorították ki, nem a tanárt. A könyvek mögött ott volt a tanár, most az új médiumok mögött van ott. Ha nincs ott, annak csak az az oka, hogy a tanár nem ért hozzá, hogyan használja őket, ezért kicsúszik a tanulási folyamat a kezei közül.
"Az e-book korszakába még nem tértünk ugyan át, de egyre kevesebb a papíralapú könyv."
- Lényegében tök mindegy szerintem, milyen anyagon jelenik meg a könyv. A könyv, az könyv. Más kérdés, ha képes interaktív lenni.
"Ugyanez a helyzet előfordulhat a tanárok esetében köszönhetően az oktatóprogramoknak."
- Egyszer talán, de a mai oktatóprogramok még hihetetlenül fejletlenek ehhez. Ráadásul nem képesek követni a modern pedagógiai szemléletet. Egy példa: tipikus, hogy egy oktatóprogramban akkor léphetek tovább, ha megfelelő számú feladatot oldok meg hibátlanul (ld. Khan Academy). Ha hibázok, maradok ahol vagyok, újra kell próbálkoznom akár unalomig is. Ergo a hibáért büntetés jár. Egy modern szemléletű tanár számára a hiba tanulási lehetőséget jelent, és sokszor éppen arra mutat rá, hogy egy fontos szabályt elsajátított az illető, csak pl. a nem ismerte fel, hogy ebben az esetben nem kell alkalamznia (pl. rendhagyó igék szabályos ragozása).
Emellett iszonyatosan sok váratlan esemény követi egymást egy tanórán. Egyelőre nem tudom elképzelni, hogy a tanár felügyelete teljesen kiváltható volna.
"Egy mai tanár már nem ugyanazt a szerepet tölti be, inkább pszichológus, aki keresi a lélekben zajló folyamatok mély és rejtett összefüggéseit."
- Ez elvileg már 2000 éve így működik.
A hazai oktatáson úgy lehetne javítani hogy jelentősen csökkenteni kellene a házi feladatokat és az órai munkát. Kissé részletezem hogy mit értek ez alatt.
Például a műszaki felsőoktatásban rengeteg a feladat. Vagy a nyelviskolai képzés abból áll hogy a diáknak kiadják a feladatokat hogy mit szótárazzon ki akár órán akár odahaza. Vagyis kiadják a munkát a diákoknak. Aztán rádöbben hogy ezért kár volt több tízezret vagy százezres összeget kiadni. De aki volt már továbbképzésen egy nyugati országban vagy részt vett olyan angol tanfolyamon amit angol anyanyelvű tanár tanít egy nyelven, az azonnal tapasztalhatta a magyar és a külföldi oktatás közti óriási különbséget. Az angol tanár "rögeszméje" mindig az volt hogy "Pen down", vagyis még a tollat is tedd le és alfa állapotban figyeld amit mond, más dolgod nincsen. Vagyis ő dolgozik a diák figyel. Míg idehaza a diák dolgozik a sok feladattal. Fél év alatt az angol anyanyelvű tanárnál úgy megtanultunk angolul hogy még verseket is írtam vagy képesek voltunk angolul gondolkodni. Míg a magyar tanárok bocs de valami borzasztóak voltak. Egy szado-mazo filmnek bevált volna a sok dolgoztatás de nem ismeretszerzésre. Ez volt a véleménye az angol anyanyelvű tanároknak is a hazai oktatásról.
Tehát előnyös az elektronikus tanár helyett egy élőtől tanulni. De kizárólag akkor ha tanít és nem dolgoztat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!