Van itt valaki aki a Minerva okj-s képzésre jár/járt?
Ha oda nyertél felvételit, teszem azt, beiratkoztál már, sajnos nagyon elbaltáztad. Most leszek másod éves grafikus, épp új iskola után keresek gőzerővel.
Rajzolási feladat: Tavaly nyáron nekem egy férfi műanyag torzót kellett lerajzolnom. Azt hittem, ez ér valamit, de az év közben érkezett osztálytársaimnál érdeklődtem - akik közt a legtöbb nem grafikus képzésről iratkozott át, vagy hasonlóról -, nekik semmi ilyen dolguk nem volt, csak beiratkoztak... Ekkor eszméltünk rá, hogy semmit nem ért az a rajz - amit mellesleg az iskola megtartott magának, nem tudom, milyen alapon.
Tanárok: Látszik, hogy nem érdekli őket, amit tanítanak, 5 vagy 6 tanáromból egyetlen volt, aki valóban értett a szakmájához. A heti 7 rajz óránk sem volt különben, semmit nem tanított nekünk a tanár - szó szerint értsd, semmit nem magyarázott, körülbelül óránként körbejárt, és általában ilyen hozzászólásokat mondott "Árnyékold meg. Helyezd térbe.". Oh, arra pedig ne is számíts, hogy ha eljuttok odáig, hogy embert rajzoltok, modellt hívnak az iskolába - ugyanis a normális képzéseken, ahol rajzolni IS tanítaniuk kéne, hívnak modellt... Tervezés és gyakorlaton 1 év alatt
Photoshop: annyit tanultunk meg normálisan, hogy kell kivágni képeket, arra ne is számíts, hogy olyan csodamutatványokat tudj, mint például egy nő soványítása, kövérítése egy címlapon - ha csak magad otthon nem tanulod meg.
Illustrator: Érdekes módon, itt elég sokat tanultunk, de legfőképpen azt, hogy ha bescanneled a vonalrajzod, tovább tudsz rajta dolgozni itt.
Indesign: Szinte semmi. A gyakorlatomon foghattam a fejem, mikor közölték, tervezzek katalógust, és szemlesütve közöltem, soha nem mutattak olyat, hogy kell katalógust és táblázatokat tervezni.
Órarend: Rosszul vannak beosztva az órák, például: a tavalyi évben hétfőnként nem volt órám, de cserébe csütörtökönként 12, péntekenként 9 órám lett volna, ha a tanárom nem blicceli el velünk együtt.
Gyakorlat: Az igazgatóságnak esze ágában sincs segíteni gyakorlatot keresni, ha nem próbálsz saját magad keresni, csak azt a megoldást választhatod, hogy az iskolában töltöd azt, ami lényegében elveszi a gyakorlat lényegét, hogy kipróbáld magad egy munkahelyen...
Végül pedig pár szó a tanulok kezeléséről a titkárságon: Undorító, hogy mennyire nem foglalkoznak azzal, hogy mi a tanulok érdeke. Meg adnak 3 időpontot a héten, mikor bekopogtathatsz, ha csak 1 perccel előbb mész be, nem érdekli őket, mit akarnak. Személyes példa: negyedszeri kopogtatás után méltóztattak behívni. Szerettem volna leadni 2 darab papírt, a külsős gyakorlatommal kapcsolatban, de én egy órakor próbálkoztam, pedig csak 2-től volt ügyfélfogadás. Lekezelő stílusban odavetettek egy "nem, várj 2-ig" megjegyzést, és miután tájékoztattam őket, hogy ha még egy órát várok, lekésem a vonatom, mi lenne, ha csak letenném ide, újra csak ezt kaptam.
Még ezen a napon, a párom elveszítette az irattartóját. Felhívtuk az iskolát, nem hagytuk-e ott, nézzék már meg a titkárság előtti kanapén - gondoltuk, megengedhető számukra is ez, hisz egy egy perces feladatra kérjük őket, én pedig tudtam, hogy többen bennültek. Közölték velünk, ők erre nem érnek rá, nem tudják megnézni. Megkértük őket, akkor adják meg a portás számát. A válasz: nem tudják a portás számát, lemenniük pedig nincs idő (1 emeletet), hogy elkérjék azt.
Ezek után visszarohantam az iskolába, amivel még egy órát veszítettünk, csak azért, mert ennyi empátia nem volt egy diákjuk felé.
Bocsánat a hosszadalmas történetért, de gondoltam érdekel, hogy is bánnak pontosan itt a hallgatókkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!