Az iskolák gyermekvédelemi és nevelési szerepe hogyan aránylik az oktatási szerephez?
A tanári/tanítói munkaidő hány százalékát fordítják az egyik és másik szerepre? Ugyanígy, a képzési idők hány százalékát fordítják egyik és másik szerepre való felkészítésre.
Egzakt számokat tudna valaki írni? Az általános és középfokú oktatás biztos különbözik, tehát külön-külön ezekről is, így összesen négy számot várnék.
Nyilván jól látod, nagyon különbözik iskolatípusonként. De különbözik területileg is, gyermekek szociális helyzete miatt pl. Aztán vannak elit iskolák, ahol szinte 0 % az arány, mivel szükségtelen, értelemszerűen máshol meg ez a legfontosabb feladat lehet.
Mire kell ez? Ha kutatsz, csinálj egy kérdőívet, akkor talán kapsz megközelítő adatokat.
Ahogy értettem a kérdést, a szerint válaszolok, ha nem jó, akkor jelezz. Tehát a romániai iskolarendszerben ez így alakul:
Az órarendi tantárgyak közt nevelő tevékenységre heti 1 órában van lehetőség, az iskola vezetése tehet be heti 1 órát vagy néha heti 2 órát a középiskolai oktatásban. Ez azt jelenti, hogy konkrét érték heti 3 óra a lehetséges heti 35 (max.) órában.
Minden nap van iskolaszolgálat, amely néha tartalmazhat szünetidők alatt nevelési programot, néha iskolavezetői elrendelésre tanórák közti szünetek alatt lehet szervezni rövid hirdetés szerű programokat. Ilyenek a tolerancia program, dohánymentes felhívás, környezetvédelmi percek.
Gyakorlatilag az oktatási szerep messzemenően túl van hangsúlyozva. Sajnos a minisztériumi elhatározás és alapelvek ezt másképp írják elő, de a keret tanterv és a heti óraszám ezt nem követi, nincs előírva nevelési program. Ezeket a nevelési törekvéseket be kell építeni a tanórákba. Összegzésként a romániai középfokú képzési rendszerben:
Tanári munkaidők:
A képzési idő a diák szemszögéből: kb. 85% oktatási, 15% nevelési - gyermekvédelmi (össz. 100%).
A tanári munkaidő heti 40 óra, ebből minimum 18 óra képzési idő, a maradék lehetne nevelési, de sajnos a diák be van osztva képzésre, tehát nem lehet kivenni a tanóráról. Ezek szerint:
Tehát a tanári munkaidő 45%-a képzési idő és 5%-a nevelési idő, ez csupán 50% a tanári munkaidőből, a maradék az egyéb tevékenységre fordítható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!