Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Az iskolák gyermekvédelemi és...

Az iskolák gyermekvédelemi és nevelési szerepe hogyan aránylik az oktatási szerephez?

Figyelt kérdés

A tanári/tanítói munkaidő hány százalékát fordítják az egyik és másik szerepre? Ugyanígy, a képzési idők hány százalékát fordítják egyik és másik szerepre való felkészítésre.


Egzakt számokat tudna valaki írni? Az általános és középfokú oktatás biztos különbözik, tehát külön-külön ezekről is, így összesen négy számot várnék.


2015. márc. 28. 11:08
 1/3 A kérdező kommentje:
legalább egy becslést
2015. márc. 29. 07:30
 2/3 anonim ***** válasza:

Nyilván jól látod, nagyon különbözik iskolatípusonként. De különbözik területileg is, gyermekek szociális helyzete miatt pl. Aztán vannak elit iskolák, ahol szinte 0 % az arány, mivel szükségtelen, értelemszerűen máshol meg ez a legfontosabb feladat lehet.

Mire kell ez? Ha kutatsz, csinálj egy kérdőívet, akkor talán kapsz megközelítő adatokat.

2015. márc. 29. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Ahogy értettem a kérdést, a szerint válaszolok, ha nem jó, akkor jelezz. Tehát a romániai iskolarendszerben ez így alakul:

Az órarendi tantárgyak közt nevelő tevékenységre heti 1 órában van lehetőség, az iskola vezetése tehet be heti 1 órát vagy néha heti 2 órát a középiskolai oktatásban. Ez azt jelenti, hogy konkrét érték heti 3 óra a lehetséges heti 35 (max.) órában.

Minden nap van iskolaszolgálat, amely néha tartalmazhat szünetidők alatt nevelési programot, néha iskolavezetői elrendelésre tanórák közti szünetek alatt lehet szervezni rövid hirdetés szerű programokat. Ilyenek a tolerancia program, dohánymentes felhívás, környezetvédelmi percek.

Gyakorlatilag az oktatási szerep messzemenően túl van hangsúlyozva. Sajnos a minisztériumi elhatározás és alapelvek ezt másképp írják elő, de a keret tanterv és a heti óraszám ezt nem követi, nincs előírva nevelési program. Ezeket a nevelési törekvéseket be kell építeni a tanórákba. Összegzésként a romániai középfokú képzési rendszerben:

Tanári munkaidők:

A képzési idő a diák szemszögéből: kb. 85% oktatási, 15% nevelési - gyermekvédelmi (össz. 100%).

A tanári munkaidő heti 40 óra, ebből minimum 18 óra képzési idő, a maradék lehetne nevelési, de sajnos a diák be van osztva képzésre, tehát nem lehet kivenni a tanóráról. Ezek szerint:

Tehát a tanári munkaidő 45%-a képzési idő és 5%-a nevelési idő, ez csupán 50% a tanári munkaidőből, a maradék az egyéb tevékenységre fordítható.

2015. márc. 30. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!