Mint gondoltok a mai iskola rendszerről?
Szerintem sem olyan jó a rendszer.Véleményem szerint a sok ,ha lehet így neveznem "szigorítás" sem jó.Például az,hogy több tesit kell csinálni,mert ez ennyivel több időt vesz el a gyerektől,én is diák vagyok,és pl. délutánonként kell bemennem még tesire,ott pedig plusz idő az is hogy oda-visszajövök és akkor az idő amit ott töltök.Persze,úgy hallottam,hogy ha az iskolának lehetősége van,beteszik 6. vagy 7.órába a tesit.Most konkrétan szerintem az nem jó,hogy nem tudja mindenki betenni ekkora,így viszont,akinek be kell délután menni,az szerintem kifejezetten rossz.
Őszintén szólva nem csak ez az egy dolog,ami szerintem nem jó.A másik az az,hogy a ponthatárok is eléggé emelkednek.Igaz,hogy ez egy adott szak népszerűségétől is függ,de egyre nehezebb bekerülni az egyetemre,és vannak helyek,ahol már így is bőven elég magas szerintem a ponthatár.Ezzel azt akarom mondani egyrészt,hogymagas a ponthatár ,de inkább azt,hogy ...legalább emelni ne emeljék sehova.Úgy értem,az elkövetkezendő években sem.Én természetesen nem tudhatom előre hogy fogják-e,csak azt mondom,hogy szerintem nagyon rossz lenne ha még ezt is emelnék.Ha most lehetne egy kérésem,azt kérném:Ne emeljék a ponthatárokat!
Most jönne egy kicsi személyes rész:kifejezetten erős osztályba járok,egy viszonylag erős iskolában ,és ami személy szerint nekem probléma mindig,hogy rengeteget kell tanulni,és mivel olyan jó az osztályom,sok mindent várnak el.Én pedig tanulni tanultam/tanulok (minden hétköznap,a péntek kivételével,de akkor meg mentem a különórámra és plusz szombat,vasárnap),de sokszor még így sem volt elég.Tehát valahogy maga a suli meg az osztály is rengeteg energiám elvette.
De ez tényleg egy személyesebb dolog.
Amire még szeretnék kitérni,az az,hogy bizonyos értelemben sokba kerül.Ezt most úgy értem,hogy pl. ha akar valaki különórára járni,az sem kevés pénz,ha például több dologból kell járnia,de amit én problémának látok,hogy pl. egy nyelvvizsgára sem lehet szinte különóra nélkül felkészülni,illetve lehet tanulni egyedül,de az nyilván másabb,és nem árt,ha valakivel egy "szakértő" foglalkozik.Ebből pedig azt szeretném kihozni,hogy az iskolai nyelvórák nem feltétlenül elegek a nyelvvizsgához.Illetve,talán elegek,de utolsó évre lehetne velük összehozni legfeljebb.És a legtöbb diák hamarabb akarja megcsinálni,hiszen negyedikben már készül az érettségikre,és nagyon elfoglalt.Szóval talán vagy gyorsítani kéne a tempón,és pl. első és második osztályban több idegen nyelvi órát betenni (csak lehet hogy sajnos nem férne bele az órarendbe),vagy esetleg szakkört biztosítani az iskolában nyelvekből (lehetőleg nyilván nem nagyon drága áron,hogy aki nincs olyan helyzetben,és akar,az is mehessen).
A másik módot talán abban látnám,hogy valamilyen órák helyébe betteni nyelvórát.Mondjuk egy olyan tantárgy helyébe ami nem érettségi tárgy,pl. ének.
Tehát vagy úgy hogy első évben bizonyos tantárgyak helyére idegen nyelv órákat (és akkor majd pl. az utolsó előtti évben pedig több lenne pl. énekből),vagy pedig úgy,hogy egyik héten lenne eggyel több nyelvóra,másik héten nem.És tehát valahogy rendszer szerűen.
Most ez csak egy ötlet.Majd ha eszembe jut még valami,írok.
* Szerintem ez is egy nagyon fontos dolog, hogy azért a tanárok hozzáállása sem olyan jó.
Persze tisztelet a kivételnek.
Szerintem az alap probléma a gimnáziumokban, hogy túl sok tantárgyunk van, és ha valaki kifogja az olyan tanárokat, akik azt hiszik, hogy az övék a legfontosabb, akkor több évet feleslegesen szenved végig.
Sosem fogom megérteni, miért jó egy tanárnak ha direkt olyan embert hív ki felelni, akinek esze ágában nincs mondjuk KÉMIÁBÓL vagy fizikából érettségizni és így nem is tanul óráról órára. Nem elég neki, ha témazáróra beseggeli a gyerek?? Őszintén kérdezem! Mondják az ilyeneket, hogy "nem lehet egy délután alatt", de őszintén mit érek azzal a sok felesleges dologgal, ha úgy is eltudnám tölteni az időmet, hogy az hasznos is legyen?
Megoldás erre nagyon egyszerű lenne: mindenki döntse el, hogy az alap 4 tantárgy (magyar, töri, matek és egy nyelv) mellett mit akar felvenni. Meg lenne mondjuk adva, hogy X számú órának össze kell jönnie, és kész. Szerintem sokan élnének a lehetőséggel, hogy pár természettudomány helyett mondjuk egy harmadik nyelvet tanuljanak.
Hozzátennék még egy dolgot, amit nem említett senki: a 45 perces óra több tantárgy esetében egyszerűen NEM EFFEKTÍV! Persze ez tanárfüggő. Gondolok itt azokra az órákra, amin az ember már fejfájást kap unalmában és még csesztetik is. 45 perc OTTHON pont elég lenne megtanulni azt az anyagot, ha egy HASZNÁLHATÓ könyv és az elvárt anyagmennyiség meg lenne a diákoknak. Mert az igazság az, hogy még a tanár se tudja mit várjon el a felelőtől, nem hogy a diák, mikor fel akar készülni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!