Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mint gondoltok a mai iskola...

Mint gondoltok a mai iskola rendszerről?

Figyelt kérdés
Jó vagy rossz?Min kellene javítani?

2014. júl. 24. 21:16
 1/10 anonim válasza:
egy nagy szar
2014. júl. 24. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Bővebben?Miért?Mit lehetne ellene tenni?
2014. júl. 24. 21:43
 3/10 AlinaHella ***** válasza:
Szerintem nagyon átláthatatlan. Mint nemrégiben érettségiző, tapasztaltam, hogy mennyire sok kérdőjel van mindenkiben. Senki nem tudott semmit, kérdéseinkre pedig nem találtunk választ. Én két dolgot is tök benéztem, pedig végigolvastam a felvin az információs részeket. Eleve az oldal szerintem nem a legátláthatóbb, de sokat segítene, ha lenne akár egy bemutató óra vagy valami, ahol van lehetőségünk kérdezni. Vagy a tanárok jobban képben lennének, mert még jobban el voltak veszve, mint mi.
2014. júl. 24. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ!
2014. júl. 24. 22:04
 5/10 anonim ***** válasza:

Szerintem sem olyan jó a rendszer.Véleményem szerint a sok ,ha lehet így neveznem "szigorítás" sem jó.Például az,hogy több tesit kell csinálni,mert ez ennyivel több időt vesz el a gyerektől,én is diák vagyok,és pl. délutánonként kell bemennem még tesire,ott pedig plusz idő az is hogy oda-visszajövök és akkor az idő amit ott töltök.Persze,úgy hallottam,hogy ha az iskolának lehetősége van,beteszik 6. vagy 7.órába a tesit.Most konkrétan szerintem az nem jó,hogy nem tudja mindenki betenni ekkora,így viszont,akinek be kell délután menni,az szerintem kifejezetten rossz.

Őszintén szólva nem csak ez az egy dolog,ami szerintem nem jó.A másik az az,hogy a ponthatárok is eléggé emelkednek.Igaz,hogy ez egy adott szak népszerűségétől is függ,de egyre nehezebb bekerülni az egyetemre,és vannak helyek,ahol már így is bőven elég magas szerintem a ponthatár.Ezzel azt akarom mondani egyrészt,hogymagas a ponthatár ,de inkább azt,hogy ...legalább emelni ne emeljék sehova.Úgy értem,az elkövetkezendő években sem.Én természetesen nem tudhatom előre hogy fogják-e,csak azt mondom,hogy szerintem nagyon rossz lenne ha még ezt is emelnék.Ha most lehetne egy kérésem,azt kérném:Ne emeljék a ponthatárokat!


Most jönne egy kicsi személyes rész:kifejezetten erős osztályba járok,egy viszonylag erős iskolában ,és ami személy szerint nekem probléma mindig,hogy rengeteget kell tanulni,és mivel olyan jó az osztályom,sok mindent várnak el.Én pedig tanulni tanultam/tanulok (minden hétköznap,a péntek kivételével,de akkor meg mentem a különórámra és plusz szombat,vasárnap),de sokszor még így sem volt elég.Tehát valahogy maga a suli meg az osztály is rengeteg energiám elvette.

De ez tényleg egy személyesebb dolog.


Amire még szeretnék kitérni,az az,hogy bizonyos értelemben sokba kerül.Ezt most úgy értem,hogy pl. ha akar valaki különórára járni,az sem kevés pénz,ha például több dologból kell járnia,de amit én problémának látok,hogy pl. egy nyelvvizsgára sem lehet szinte különóra nélkül felkészülni,illetve lehet tanulni egyedül,de az nyilván másabb,és nem árt,ha valakivel egy "szakértő" foglalkozik.Ebből pedig azt szeretném kihozni,hogy az iskolai nyelvórák nem feltétlenül elegek a nyelvvizsgához.Illetve,talán elegek,de utolsó évre lehetne velük összehozni legfeljebb.És a legtöbb diák hamarabb akarja megcsinálni,hiszen negyedikben már készül az érettségikre,és nagyon elfoglalt.Szóval talán vagy gyorsítani kéne a tempón,és pl. első és második osztályban több idegen nyelvi órát betenni (csak lehet hogy sajnos nem férne bele az órarendbe),vagy esetleg szakkört biztosítani az iskolában nyelvekből (lehetőleg nyilván nem nagyon drága áron,hogy aki nincs olyan helyzetben,és akar,az is mehessen).

A másik módot talán abban látnám,hogy valamilyen órák helyébe betteni nyelvórát.Mondjuk egy olyan tantárgy helyébe ami nem érettségi tárgy,pl. ének.

Tehát vagy úgy hogy első évben bizonyos tantárgyak helyére idegen nyelv órákat (és akkor majd pl. az utolsó előtti évben pedig több lenne pl. énekből),vagy pedig úgy,hogy egyik héten lenne eggyel több nyelvóra,másik héten nem.És tehát valahogy rendszer szerűen.

Most ez csak egy ötlet.Majd ha eszembe jut még valami,írok.

2014. júl. 26. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Az is egy érdekes dolog, hogy mint írtad is te egy erős iskolába jársz.Én egy sokkal gyengébbe(ebben biztos vagyok), főleg szakmát kellene tanulnom. Az érettségi megszerzése mellett. Te most éppen a nyelvoktatásról írtál,elmondom nálunk milyen siralmas a helyzet. Németet tanulok és egyszerűen nem tudom hogyan fogok le érettségizni,nem hogy még nyelvizsgáról álmodni az én tanárommal. Mert egyszerűen nem érdekli az egész,örül hogy már csak egy éve van a nyugdíjig és kész.(de ezt nem csak nála látom sok van ilyen)És szerintem nem az órák számát kellene megváltoztatni, hanem a tanárok hozzáállását. Itt jön be amit elején írtam, hogy látszik hogy te egy erős iskolába jársz én pedig egy gyengébbe. Lehet hogy ezt csak én látom így de ott azért tesznek valamit a tanárok, nálunk nem. ÉS nem egy vagy kettő hanem sok... Szerintem ez is egy nagyon fontos dolog, hogy azért a tanárok hozzáállása olyan jó. Remélem érthető voltam,nem vagyok valami jó író. :) Köszönöm a választ!
2014. júl. 26. 10:29
 7/10 A kérdező kommentje:

* Szerintem ez is egy nagyon fontos dolog, hogy azért a tanárok hozzáállása sem olyan jó.


Persze tisztelet a kivételnek.

2014. júl. 26. 10:30
 8/10 anonim ***** válasza:

Szerintem az alap probléma a gimnáziumokban, hogy túl sok tantárgyunk van, és ha valaki kifogja az olyan tanárokat, akik azt hiszik, hogy az övék a legfontosabb, akkor több évet feleslegesen szenved végig.


Sosem fogom megérteni, miért jó egy tanárnak ha direkt olyan embert hív ki felelni, akinek esze ágában nincs mondjuk KÉMIÁBÓL vagy fizikából érettségizni és így nem is tanul óráról órára. Nem elég neki, ha témazáróra beseggeli a gyerek?? Őszintén kérdezem! Mondják az ilyeneket, hogy "nem lehet egy délután alatt", de őszintén mit érek azzal a sok felesleges dologgal, ha úgy is eltudnám tölteni az időmet, hogy az hasznos is legyen?


Megoldás erre nagyon egyszerű lenne: mindenki döntse el, hogy az alap 4 tantárgy (magyar, töri, matek és egy nyelv) mellett mit akar felvenni. Meg lenne mondjuk adva, hogy X számú órának össze kell jönnie, és kész. Szerintem sokan élnének a lehetőséggel, hogy pár természettudomány helyett mondjuk egy harmadik nyelvet tanuljanak.


Hozzátennék még egy dolgot, amit nem említett senki: a 45 perces óra több tantárgy esetében egyszerűen NEM EFFEKTÍV! Persze ez tanárfüggő. Gondolok itt azokra az órákra, amin az ember már fejfájást kap unalmában és még csesztetik is. 45 perc OTTHON pont elég lenne megtanulni azt az anyagot, ha egy HASZNÁLHATÓ könyv és az elvárt anyagmennyiség meg lenne a diákoknak. Mert az igazság az, hogy még a tanár se tudja mit várjon el a felelőtől, nem hogy a diák, mikor fel akar készülni.

2014. júl. 26. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ!
2014. júl. 26. 15:45
 10/10 AlinaHella ***** válasza:
100%
A többiek válaszát olvasva egyet kell értenem. Egyrészt be lett vezetve pár évvel ezelőtt a mindennapi testnevelés, ami egyébként nem akkora hülyeség. De minden használható ötletet el lehet rontani a kivitelezéssel, nálunk a kisebbektől vezették be felmenő rendszerrel, megoldani pedig csak tömbösítéssel tudták. Tehát bent maradtak addig, amíg kb a végzősök /8. óra/, végigtesizve egymás után három meg négy órát, na gondolhatjuk, hogy az hogy nézett ki. Ültek a teremben, telefonoztak, beszélgettek. A nyelvoktatással kapcsolatban felvetettekkel is egyetértek, lehetetlen megcsinálni a nyelvvizsgát csak a suliban tanultakból. Kevés a hallgatás, még kevesebb a beszéd, helyette rámennek a szótanulásra meg a nyelvtanra, ami bár fontos, de nem ennyiből áll egy nyelv. Valóban sok tanár igen gyengén motivált, kevés fizetésük miatt sokan sz*rnak bele az egészbe, de meg tudom érteni valamilyen szinten. Kevés olyan tanárt ismerek, akinek ez a pálya lett volna az álma, ez meg is látszik. Persze iskolafüggő, de nekünk utolsó évben tettek be két művészettörténet órát, ami szerintem elég nagy pazarlás, valamint heti két filozófiát, amit bár én szerettem és érettségiztem is belőle, sokan szintén lázongtak miatta. Való igaz, nem az utolsó évben kéne ilyenekkel terhelni a tanuló ifjúságot.
2014. júl. 26. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!