Gépészmérnök vagy járműmérnök?
Azóta már teljesen külön van. És több olyan tárgy is van, amiben a járműveseknek 2x annyi a leadott anyag mint a közlekeseknek. Persze ez csak az első pár félévben, mert utána teljesen másokat tanul mindenki(ami szintén jóval nehezebb)
Én azt mondom akkor gyere járműre, ha tényleg nagyon érdekel. Gépészen nem szívatnak annyit, sokkal jobb gyakorlatok vannak és jobb a tantárgyfelépítés, és pár tárgy könnyebb is. Másfelől járművön sokkal könnyebb megcsúszni.
Viszont előnye, hogy olyan szakirányok vannak, ahol olyan dolgokat tanulhatsz, ami a gépészen sosem tudnál.
Gondolom a kibukáshoz ott is hozzájárul hogy sok az inkompetens ember. Infóra az megy aki látott már számítógépet és játékot akar csinálni, közlekre meg aki ült motoron/autóban és készíteni akar egyet.
(Persze a motivációval semmi bajom nincs, csak a BSC 60-90%-ban alapozás.)
Mindkét szak rokon terület, sőt a gépész képzésből vált ki, és lett önálló szak a járműmárnöki, de ilyen a mechatronika, energetika... Tehát így alapvetően tárgytalan a kérdés, mert ugyan az a téma magját nézve a dolognak. A gépész az a legáltalánosabb ezek közül, a járműmérnök meg szűkebb területen tanulja a gépészetet.
Tehát szakmai szempontból nincsen különbség nehézség terén, az általános gépészet talán nehezebb, mivel mindent lefed(le akar fedni elvileg). Maximum specifikusan intézményekben tapasztalható nehézségbeli eltérés egyéb más okok miatt(tanári összetétel, tanszékek stb).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!