SZE gépészmérnökiről, közlekedésmérnökiről, járműmérnökiről mondana valaki valami véleményt?
Gondolok itt pl.
1. Melyikkel lehet legkönnyebben elhelyezkedni?
2. Melyik a legkönnyebb?
3. Milyenek a tanárok?
4. aki már ott tanult mi a véleménye az egészről és nem bánta-e meg? :-)
aki esetleg másik egyetem hasonló szakjáról szeretne írni azt is örömmel fogadom :-)
Most szeretnék ezekre jelentkezni csak a sorrendet még nem tudtam eldönteni, ezért vagyok kíváncsi a véleményetekre!
1. Gépésszel legkönnyebb, utána járműves, aztán közlek.
2. Ez szubjektív eléggé, de az én tapasztaltaim szerint abból adódóan, hogy a legáltalánosabb szak a gépész, mindenfélét kell ott tanulnod, plusz itt azt tapasztaltam, hogy a szívatósabb tanárokat nekünk rakják be mindig "véletlenül", a gépész a legnehezebb, aztán járműves, de közlek sem könnyű biztosan. Hangsúlyozom, ezek mind többé kevésbé klasszikus mérnök szakok, tehát egyik sem könnyű.
3. Változó, mint mindenhol. Van aki nagyon jó előadó, van aki nem annyira, van aki nem ad le szart se, van ki szívat és ezeknek a variációi.
4. Nem bántam meg, mert a társadalom és a piac által is elismert végzettséget kapok, ráadásul olyan helyen, amit a piac is elismer. Sokszor elment a kedvem, mert nagyon jó előképzettséggel jöttem matek, fizika, szakmaiból, és így is sokszor vért kellett hugyozni, és kemény munka egy ilyen szak(már ha persze valaki komolyan veszi), de megéri, és érdemes végigcsinálni!
köszi a tartalmas választ! :-)
vajon tényleg igaz, hogy a járműmérnök és a közlekedésmérnöki képzés kb. 80%-ban megegyezik?
Szívesen. Én szerintem nem. A járműmérnök képzés az a gépészmérnök képzésen belül a járműgépész képzésből vált ki gyakorlatilag, és most járműmérnök szak néven fut. Tehát a járműmérnök olyan gépészmérnök, akit járműipari problémák megoldására készítenek fel, mint üzemeltetés, gyártás, fejlesztés tekintetében. A "sima" gépész, az pedig univerzális, elvileg minden iparágban megállja a helyét(már ha persze valóban is ért a dolgához az ember).
A közlekes szakon, ott kevesebb hangsúlyt fektetnek fizikára, matekra, mobil gépek tervezésére, üzemeltetésére, de nagyobb hangsúly jut a közlekedési rendszerek vizsgálatára, folyamatokra, és azok üzemeltetésére.
ááá már értem. akkor a járműmérnök a gépészhez van közelebb inkább.
nekem egyébként lehet a közlekedésmérnök tetszene leginkább de olvastam meg te is írtad, hogy a három közül azzal lehet legkevésbé elhelyezkedni... aztán a gépész.
* aztán a gépész van nálam második helyen.
de ezt a sorrendet nem tudom eldönteni, hogy a gépész vagy közlekedésmérnök legyen elöl :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!