Budapesti általános iskolákban mi alapján döntik el, hogy melyik gyerek melyik osztályba kerül egy évfolyamon belül?
Tehát amikor beiratkoznak és megkezdik a tanulmányukat... Budapesten sok diák van, nem úgy, mint vidéken. Vidéken 1 osztály is alig jön néha össze.
De Budapesten, ahol sok gyerek és sok osztály van, ott hogyan történik a beosztás?
Lakhely alapján, mint most a választásnál, hogy adott utcákban élők egybe tartoznak, vagy pedig felmérik valahogy a tudásukat, és tudás/ész alapján alakítják ki az osztályokat?
Pl. ha valahol indul 5 elsős osztály... Akkor csak ésszerűbb, hogy ha az okosabbak egy osztályba kerülnek, míg a gyengébbek is egybe, mert úgy nagyjából tud velük úgy haladni a tanár, hogy senki ne unatkozzon, de senki ne legyen lemaradva se.
Szóval budapestiek! Írnátok erről, hogy hogyan zajlik mindez?
Érkezési sorrendben (beiratkozási sorrendben)
kerülnek a gyerekek az osztályokba
Meg a... Vidéken... 17 ezer fős Mordori városban élek, több iskola (4 általános 1 szakmunkás 1 szakközép 1 Gimnázium, van kisegítő is de azt most ne vegyük ide.) Képzeld lehet hogy itt évfolyamokét (általánosban) csak 3 osztály van a,b,c, de összejön. Gimiben persze sokkal több. Annyira el vagy tévedve. Tudod hol jön alig össze egy osztály falun ( kb 3000 lakos) és Igen a hihetetlenül fas_za Pest melletti faluba is így van. Igaz 500 méterre van a Bp táblától de már vidék. Köszönöm!
Amúgy hogy hasznos is legyek itt. Általában csak random beteszik őket. Persze szülő közbenjárhat egy kis pénzel hogy olyan helyre kerüljön a gyerek ahol nincs olyan akit el akar kerülni.
Ne kekeckedj 4-es! Gondolhatod, hogy vidék alatt nem a több tízezres településekre gondoltam. Persze megfogalmazhattam volna úgy is a kérdést, hogy városokban és nagyobb településeken hogy zajlik mindez, de nem akartam szaporítani a szót, és speciel engem konkrétan Budapest érdekelne, mert oda kötődöm. Bár végül is írhatnak azok is, akik más nagyobb településen élnek, az is irányadó és érdekes infó lehet. Viszont jelen esetben nem érdekesek azok a települések, ahol 1-2 osztály is alig jön össze, mert ott egyértelmű, hogy sok lehetőség nincs...
Én pl. egy alig 4000 fős településen jártam általánosba. Akkoriban még simán összejött 2 osztálynyi gyerek, ma már nehezen, de úgy tudom még azért mindig 2 van (évfolyamonként). És mindig is úgy volt, hogy a falu egyik fele volt az A osztály, a főúton túli másik fele a falunak meg a B osztály, csak 1-2 kivétel volt néha létszám egyenlítés végett.
Viszont iskolaépület csak 1 van, tehát egy helyre jár a két osztály... Azaz semmi értelme a terület alapján történő elosztásnak. Sokkal ésszerűbb volna, hogy ha már 2 vagy több osztály összejön egy iskolába, akkor ott ahogy csak lehet ész alapján csoportosítsák a gyerekeket. mert a hasonló képességekkel rendelkezők úgy hatékonyabban tanulhatnak/fejlődhetnek.
A saját bőrömön éreztem, hogy milyen pocsék ez a rendszer... Halálra untam magam nyolcadikos fizika órán, amikor néhány nagyon buta gyereknek még azt kellett magyaráznia a tanárnak, hogy mennyi 2+2! Sokszor a buták felzárkóztatása érdekében még az anyagot leadnia sem volt ideje a tanárnak! És ez komoly!
Már a nyomi falumban ha csak azt a két osztályt úgy osztják fel, hogy okosabbak és gyengébbek, már az nagyon sokat jelentett volna!
Ezt én teljesen logikusnak tartom, és arra gondolok, hogy mások is lehetnek így ezzel, pl. nagyobb általános iskolák igazgatói esetleg...De nem tudom, hogy mi a valóság.
Budapest nagy és sok a gyerek, továbbá 2014-et írunk. Mi a valóság? Terület, vagy a 3-as válaszoló által említett érkezési sorrend az irányadó, tehát elavult kőkörszaki módszerek vannak Budapesten is? Vagy pedig van valami képesség felmérő beiratkozás előtt, esetleg az első év/félév után (megismerve a gyerekek képességeit), rendezik úgy az osztályokat, hogy mindegyik a leghatékonyabban tudjon haladni?
Nos így esetleg érthető a kérdésem?
A pénzes közbenjárást pedig nem teljesen értem.
Ha pl indul 5 osztály, és tudom, hogy a nagyon gáz Pistike és Bélus is a gyerekemmel kerül egy osztályba, akkor oké, biztos átteszik másikba, ha rásegítek pénzzel. Na de hol a garancia arra, hogy a másik osztályban, ahová kerül, nincs hasonló két buta jómadár, akit még nem ismerünk... Ha oda is vegyesen kerülnek be a diákok, akkor nincs sok értelme ennek.
Akkor csak úgy lehetne értelme a lefizetésnek, ha már működik amit írtam, és képességek alapján osztják be a gyerekeket, és mondjuk épp az enyémet nem a legjobbikba sorolták. Akkor ha ezzel nem értenék egyet, talán a pénz segíthet. Tehát akkor mégis van valamiféle ész alapján történő rangsorolás az osztályok kialakításánál???
Vagy hogy értetted 4-es azt, hogy "Persze szülő közbenjárhat egy kis pénzel hogy olyan helyre kerüljön a gyerek ahol nincs olyan akit el akar kerülni."????
Nade még elsőben nem tudhatja senki, melyik gyermek milyen képességű/ Ez csak másodikban
v. még később válik el -
Pedagógusoknak csak van valami módszere, hogy legalább valamennyire betájolja azt a gyereket...
Ha mást nem az óvoda adhat róluk tájékoztatást....
Hiszen azt is meg tudják mondani valami alapján, hogy iskolaérett-e már a gyerek, vagy sem,
és általában azt is, hogy mehet-e rendes iskolába, vagy kisegítőbe tanácsolják....
Tehát ha nem is a felvételiztető tanárok, de az ovi javaslata alapján el lehet indulni...!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!