Vannak gyerekek, akiknek a reál tárgyak mennek jobban, vannak, akiknek a humánok. Meg lehetne azt valósítani, hogy nagyon alapszinten mindenki tanul mindent, komolyabban viszont a reálosok reált, a humánosok pedig humánt emelt szinten?
A legtöbb gimnáziumban vannak külön humános és külön reálos osztályok, továbbá amit az első is írt: egyetem. Ami általánosban van matek meg magyar az meg nehogy már ne menjen négyesre bárkinek egy kis idő rászánással.
Nekem az a tapasztalatom, hogy azok a gyerekek, akiknél csak a reál megy, a humán meg nem, azok szimplán lusták, akiknél meg csak a humán, a reál egyáltalán nem, azok pedig nem tanulnak, hanem magolnak.
Fakultáció erre lett kitalálva.
Neked nincs olyan ismerősöd, aki hopp tizenegyedikben, tizenkettedikben kitalálta hogy ő bizony másik pályán akar szerencsét próbálni? Jól nézne ki ha harmadik osztálytól kellene kezdenie a felkészülést.
Szeritnem van benne ráció, de a "nagyon alapszint" eléggé megfoghatatlan, viszont a mostani arány szerintem sem megfelelő.
A humán oldalt nem ismerem, ezért arról nem nyilatkoznék, de én specmatekra jártam és szerintem az nem jó arány, hogy ugyanannyi vagy több magyar órám volt egy héten, mint matek. Fizikából pedig még annyi sem volt fakultációval együtt. Szerintem bőven be lehetett volna cserélni egy irodalmat és egy történelmet egy fizikára és/vagy egy matekra. (De ennél jelentősen többet már nem).
Aztán az se ártana, ha informatikából több óránk lenne és a tananyag kicsit értelmesebb lett volna...(Programozás már majdnem minden mérnöki, természettudományos irányba fontos szerepet tölt be és azért spec matekról általában ilyen írányba orientálodnak az emberek).
Igazából gimnáziumban agyon vannak nyomatva az értelmetlen humán tárgyak.
Ha megnézzük az érettségit is öt tárgyból kell letenni. Magyar (humán), töri (humán), matek (reál), nyelv (humán), ötödik (humán/reál). Na most egy humán beállítottságú megcsinálhatja azt, hogy a matekot leszámítva csak humán tárgyakból érettségizik, ráadásul a matek érettségi egy vicc, még szóbelije sincs. Ha viszont valaki reál szakra akar menni, akkor le kell nyomnia három humán érettségit, meg a matekot, és ha mázlija van akkor a matekot beszámítja az egyetem. Ha nincs, mázlija, mert mondjuk orvos akar lenni, akkor gyakorlatilag letesz három tök felesleges humán érettségit, egy tök felesleges matekot, és még készül a két emelt reál vizsgájára.
Az érettségit kellene teljesen megreformálni.
Szerintem így lenne korrekt:
1. matek
2. nyelv
3. magyar/történelem
4. biosz/kémia/fizika/földrajz
5. választható
Amúgy igen, durva aránytalanságok vannak. Én matek-töri-infó emeltes osztályba jártam (na, ezt mondjuk nem tudom hogy hozták össze :D). És ez azért volt infós osztály, mert tizedikben vagy kilencedikben nem 1 infónk volt mint másnak, hanem kettő. Komolyan, szinte minden reálos egyetemi szakon van programozás, még ott is ahol amúgy nem kéne és mégsem oktatják tizenkettedikig az informatikát. Helyette mi van? Van tök fölöslegesen 1 évig heti 1 ének, vagy tök fölöslegesen 1 évig heti 1 rajz és van tök fölöslegesen 2 évig heti 2 óra művészettörténet (amit a rajz és az énektanár felosztott egymás között, így gyakorlatilag még tovább volt rajz és ének), aztán még volt 1-1 évben heti 1 óra filozófia és etika, ami másból sem állt, mint alvásból nyitott szemmel. Még csak nagyon meg sem kéne ritkítani a magyarórák számát és lenne bőven hely mindennek.
A töri is elvileg emelt szinten ment nekünk, de normálisan így sem tudtunk végigérni az anyagon. Viszont magyarból volt olyan év, hogy 5 is volt (4 irodalom + egy nyelvtan), ami enyhén szólva is vicc. Verset olvasni otthon is tudok, írni pedig aki nem tanul meg nyolcadik végére, az utána se fog.
Diákként mondom, hogy nem jó a mostani arány.
A humánból rendkívül sok van, és nem sokra fogunk menni a való életben azzal sem, hogy ki mikor született.
Ellenben az emberek nem hiszik el, hogy a matek fontos. Pedig szerintem az egyik legjobb tanrgy, mert mindennek az alapja. A leghasznosabb, és a legéletszerűbb. A versek is papíron vannak, hogy fel ne lázadjanak itt a bölcsészek :D
Szerintem alapnak matek és nyelv kellene.
Majd aztán rá egy nagy adag természettudomány. Kémia, biosz, fizika. A föcit is be lehetne erőltetni a sorba, ha nagyon akarjuk, de inkább csak maradjon a humán osztályok természettudományi tantárgya.
Nem kellene észbontóan sok humán. Egy kis töri, egy kis magyar.
Amit még fontosnak tartok azok a készségtárgyak. Külföldi ismerősöktől hallottam, hogy kint olyanokat is tanítanak, hogy hogy kell egy CV-t megírni rendesen, meg hogy kell háztartást vezetni alapszinten. Na ilyen jó lenne itthonra is. Meg ami nagyon érdekes volt még: van néhány helyen olyan is, hogy megtanítják az ügyintézés alapjait. Pl. hogy kell kérvényeket benyújtani, hol találja meg az ember összesítve, személyis dolgok, csekkbefizetések, banki-pénzügyi alapismeretek. Mondjuk ezek nagyon extrák lennének. Heti egy éneket, társadalomismeretet, vagy művtörit fel lehetne áldozni arra, hogy problémamegoldással rendelkező felnőttek legyenek a jövőben. Szerintem nem olyan káros egy olyan tantárgyat elhagyni, aminek semmi haszna hosszútávon (ének). Aki akar művelődni, és élvezi, az megteszi otthon. Én pl. már egy csomó concertot hallgattam meg a youtube-on. Jó akár háttérnek, akár célzottan hallgatni.
A jövő a reálban van. A történelem megtörténik történészek nélkül is, beszélni a szüleim megtanítottak, a szigorra, fegyelemre, és a helyesírásra a Nagymamám tanított meg. De az új találmányok nem a ködből születnek... Azért tenni kell is valamit. A törit nem lehet úgy továbbfejleszteni, mint a vegyipart, vagy gyógyászatot.
Gondolja át ezt mindenki... Főleg az, aki esztétika-gesztenyeárus szakon van a BTK-n. A jog más tészta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!