Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Magyar oktatás. Mivel vagy...

Magyar oktatás. Mivel vagy elégedett, mi az, amin változtatnál és van-e olyan, amit visszaállítanál?

Figyelt kérdés
Kort,nemet írjatok, illetve, hogy iskolába jártok, befejeztétek már, szülők vagytok vagy tanárok!
2009. okt. 10. 18:42
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

Első vagyok, köszönöm rendkívül intelligens válaszodat. Köszönöm az információkat, én is két nyelven beszélek, műszaki és gazdasági végzettségem lesz. Örvendetes hír h komolyan veszed, ez kb 5%ról mondható el szerintem a hasonló szakos hallgatókról. Látom, hogy azért jelentkezik ilyen és hasonló szakokra, mert még nincs kedve tanulni. Sok sikert a master képzéshez, de továbbra is tartom, hogy ebből évente egy maroknyi ember kellene, nem orrbaszájba indítani elkényeztetett, unatkozó, munkakerülő embereknek. Légy kivétel és máris nem ez lesz rólad a véleménye az embereknek. És ha meg nem haragszol "odavagyok" az osztatlan egyetemi képzésemtől, ugyanis példának okáért utánajártam ugyanezen szak bsc tantervének és szomorúan vettem tudomásul a látottakat. Erről nem te tehetsz, hanem az egyetemek.

Kiegészítés: IGENIS a gazdmen egy haszontalan képzés (igen utánajártam a tantervnek), jól hangzott, egy ideig én is láttam benne fantáziát, csak ahogy közelebb érek a munkakereséshez bátran állíthatom neked, hogy Semmi olyat nem tud egy gazdmenes, amit más jobban kvalifikált szak(mérnök, közgazdász, pénzügyes, menedzser) nem, egyre jó, hogy a sok szék között semmihez nem ért. AZ igaz, hogy egy kiváló master-ral orvosolható, de önmagában divat, nem több.

2009. okt. 10. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
elnézést -tanulni +dolgozni
2009. okt. 10. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
Nekem az is furcsa, hogy míg az "én időmben" alsó tagozatban volt délután is tanítás és 2 tanár volt egy matek és magyar, most egy van és választható a napközi és ezzel a kompetencia elvű oktatással is vannak fenntartásaim.
2009. okt. 10. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

A felsőoktatás egy kész lutri. Legalábbis a magam részéről. Építészmérnöknek tanulok a PTE-n. Amikor felvételiztem, azon izgultam, hogy a négyes, ötös érettségimmel felvesznek-e majd, meg egyáltalán átmegyek-e a nagyban beharangzott, felvételi gyakorló táborral megelőzött rajzalkalmasságin. Ehhez képest, beültem alkalmasságira, ahol egy x elemből álló beállítást kellett perspektívikusan lerajzolni, amit még általánosban megtanítanak... Aztán jöttek a ponthatárok, és el voltam borzadva, hogy egy igen jó nevű egyetemen 233-as ponthatárral bekerült egy csomó olyan ember, akinek nem igazán van helye a fősulin. Én meg aggódtam. Nem rossz maga a képzés, bár az első félévet kemény 2 kredittel zártam, holott jó tanuló vagyok, a második már sokkal jobban ment. Csak időközben előjönnek olyan dolgok, amikről megkérdőjelezem, hogy szükségem van-e rá ahhoz, hogy majdan a szakmámban tudjak dolgozni. Vagy, elvárnak olyan dolgokat rögtön az első, második félévben, amikről egy áltag gimnazistának halvány lila gőze sincs. Személy szerint ötször annyit ülök egy házi feladat felett, mint a szakközepesek. Idénre lett annyi eszük, hogy alapozó tárgyakat hirdetnek a problémásabb főtárgyak mellé, tanultak a hibákból.

A másik, pedig a szakosodás. Egyértelmű, hogy menni akarok MsC-re, de előtte választani kell két szakirány közül. De mi a poén? Ha nincs elég hallgató ahhoz, hogy mindkettőt indítsák adott félévben, akkor önkényesen elindítják az egyiket, a másikat pedig nem.

És ez csak egy példa...

Szanálni, szanálni, szanálni... Nem csak a tanulók, de az iskolák, szakok közt is... Szerintem

20/L

2009. okt. 10. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
Pl. ne erőltessék 18 évig azt a kölköt aki 15 évesen nem tud osztani-szorozni helyesen írni, küldjék el dolgozni középsuli után. Elég legyen egy szakma és egy éretségi, pl. hogy egy babaápolónak ne kellljen diplomázni. A gimnáziumok színvonalát emelném és csak azok mennének, aki egyetemre mennek. A németoktatási rendszer lenne a legjobb. Az alsó után válassza hogy tovább akarja általános képzés, ha reál akkor reáliskolába menjen, ha szakmát választ szakiskolába s után megy dolgozni, ha fősulira akkor gimnázium (pl. a latint is komolyabban veszik,sőt az angol után a gimik legtöbbje ezt veszi fel 2-nak, s a nyelvet egyes szakokon értékelik is). Legyen értéke az éretséginek, a diplomának. Legyen a humán tudásnak is értéke. Általános iskoláról. Alsóban tanulják jól meg a magyart, tanuljanak, helyesen, írni, számolni. Neveljék őket a normákra, milyen fontos ilyen ekre figyelni, s mi lenne ha mindenki olyan "extrém amerikai rítusú" egyén lenne. Tanítsák tudásra, normális életre, testi egészségre. A tanár essen át egy transnormáláson, hogy tudja pontosan hogy mi ajó, s mi nem. Ha nem tudnak normális lenni a kölkök, használjanaj testi fenyítést, de tudja mikor kell.
2009. okt. 10. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:
nekem még az jutott eszembe, hogy általános iskolában taníthatnának mondjuk egy kis kresz-t (ez nálam még volt, de ha jól tudom ma már nem tanítják) illetve egy kissé ráhangolhatnák a gyerekeket a hétköznapi dolgokra pl. hogy kell megcímezni egy borítékot(ezt nekem még tanították :) ), menetrendeket értelmezni, háztartási dolgokat, rászoktatni őket hogy járjanak könyvtárba, és lehetne kissé komolyabban venni a szexuális felvilágosítást is.
2009. okt. 10. 21:36
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!