Magyar oktatás. Mivel vagy elégedett, mi az, amin változtatnál és van-e olyan, amit visszaállítanál?
Első vagyok, köszönöm rendkívül intelligens válaszodat. Köszönöm az információkat, én is két nyelven beszélek, műszaki és gazdasági végzettségem lesz. Örvendetes hír h komolyan veszed, ez kb 5%ról mondható el szerintem a hasonló szakos hallgatókról. Látom, hogy azért jelentkezik ilyen és hasonló szakokra, mert még nincs kedve tanulni. Sok sikert a master képzéshez, de továbbra is tartom, hogy ebből évente egy maroknyi ember kellene, nem orrbaszájba indítani elkényeztetett, unatkozó, munkakerülő embereknek. Légy kivétel és máris nem ez lesz rólad a véleménye az embereknek. És ha meg nem haragszol "odavagyok" az osztatlan egyetemi képzésemtől, ugyanis példának okáért utánajártam ugyanezen szak bsc tantervének és szomorúan vettem tudomásul a látottakat. Erről nem te tehetsz, hanem az egyetemek.
Kiegészítés: IGENIS a gazdmen egy haszontalan képzés (igen utánajártam a tantervnek), jól hangzott, egy ideig én is láttam benne fantáziát, csak ahogy közelebb érek a munkakereséshez bátran állíthatom neked, hogy Semmi olyat nem tud egy gazdmenes, amit más jobban kvalifikált szak(mérnök, közgazdász, pénzügyes, menedzser) nem, egyre jó, hogy a sok szék között semmihez nem ért. AZ igaz, hogy egy kiváló master-ral orvosolható, de önmagában divat, nem több.
A felsőoktatás egy kész lutri. Legalábbis a magam részéről. Építészmérnöknek tanulok a PTE-n. Amikor felvételiztem, azon izgultam, hogy a négyes, ötös érettségimmel felvesznek-e majd, meg egyáltalán átmegyek-e a nagyban beharangzott, felvételi gyakorló táborral megelőzött rajzalkalmasságin. Ehhez képest, beültem alkalmasságira, ahol egy x elemből álló beállítást kellett perspektívikusan lerajzolni, amit még általánosban megtanítanak... Aztán jöttek a ponthatárok, és el voltam borzadva, hogy egy igen jó nevű egyetemen 233-as ponthatárral bekerült egy csomó olyan ember, akinek nem igazán van helye a fősulin. Én meg aggódtam. Nem rossz maga a képzés, bár az első félévet kemény 2 kredittel zártam, holott jó tanuló vagyok, a második már sokkal jobban ment. Csak időközben előjönnek olyan dolgok, amikről megkérdőjelezem, hogy szükségem van-e rá ahhoz, hogy majdan a szakmámban tudjak dolgozni. Vagy, elvárnak olyan dolgokat rögtön az első, második félévben, amikről egy áltag gimnazistának halvány lila gőze sincs. Személy szerint ötször annyit ülök egy házi feladat felett, mint a szakközepesek. Idénre lett annyi eszük, hogy alapozó tárgyakat hirdetnek a problémásabb főtárgyak mellé, tanultak a hibákból.
A másik, pedig a szakosodás. Egyértelmű, hogy menni akarok MsC-re, de előtte választani kell két szakirány közül. De mi a poén? Ha nincs elég hallgató ahhoz, hogy mindkettőt indítsák adott félévben, akkor önkényesen elindítják az egyiket, a másikat pedig nem.
És ez csak egy példa...
Szanálni, szanálni, szanálni... Nem csak a tanulók, de az iskolák, szakok közt is... Szerintem
20/L
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!