Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Ki milyen tételt húzott ma...

Ki milyen tételt húzott ma biológiából, illetve kémiából emelt szinten?

Figyelt kérdés
A következő napok húzott tételei is jöhetnek :)

2013. jún. 6. 19:03
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
Hogy sikerültek?
2013. jún. 7. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim válasza:

A: nemesfémek(Ag, Au, Hg) jellemzése, anyagszerkezet, reakciók


kísérletnél volt 3 só: NaHCO3, NaHSO4, Na2SO4 ezek oldatainak a kémhatását kellett vizsgálni


C: az 1-klór-3-metilpenta-1-ént kellett felrajzolni és hogy hány ilyen konstitúciójú izomer van még

2013. jún. 8. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim válasza:

A tételem: atomszerkezet, vegyértékelektronok, energiaminimumra törekvés elve, Pauli-elv, Hund szabály, periódusos rendszer felépülése, periodikusan változó tulajdonságok


B tételem: 33. kísérlet (vörösfoszfor, fehérfoszfor)

C tételem: legkisebb királis, telített, egyértékű alkohol

Nagyon rendesek voltak. :)

2013. jún. 8. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim válasza:
100%

A: víz és a kénhidrogén összehasonlítása

B: szőlőcukor, karbamid, keményítő azonosítása

C: metán reakciója vízgőzzel, milyen módszerekkel lehet a felső nyíl irányába eltolni a reakciót

2013. jún. 8. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:

kémia: A. A második periódus kétatomos elemi gázainak összehasonlítása

B. 7. kísérlet- ammóniás szökőkútkísérlet

C. addicióval és elmimnációval alakítsa át a 3-metilbut-2-ént 2-klór-2-metilbutánná


biosz: a. A hazai hüllők és kétéltűek jellemzése (légzés, szaporodás, előhely és ezzel kapcsolatos evolúció, táplálkozás)

b. Vírusok, aktív immunizáció, specifikus immunválasz pontos menete, résztvevői, összefüggései a testnedvekkel és szervekkel, járványmegfékezés, súlyos járványt okozó vírusok, védőoltás, vélemény a kötelező védőoltásokról

2013. jún. 8. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:

Biológia


A, tétel: a vese működése

B, tétel: a levegőszennyezés

2013. jún. 8. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:

Kémia:

A. Konstitúciós izoméria, funkciós csop. fogalma, konstitúciós izomer alkoholok, éterek tulajdonságainak, kémiai reakcióinak összehasonlítása

Konstitúciós izomer oxovegyületek kémia reakciói

B. NaOH, H2O, HCl azonostítása

C. Ecetsav és oxálsav közömbösítése NaOH-dal, milyen térfogatarányban? + egyenletek

2013. jún. 8. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 A kérdező kommentje:

Látom szépen gyűlnek a tételek :) nagyon köszönjük :) Én is ma voltam kémiából.

Amit húztam:

12. tétel

A.) Az alkáliföldfémek vegyületeinek jellemzése: CaO, MgO, CaCO3, Ca(OH)2, Ca3(PO4)2, CaSO4, MgSO4, (rácstípus, fizikai/kémiai tulajdonság, felhasználás)

{így volt megadva a tétel, csak nem képletekkel, hanem szavakkal volt leírva, arról kellett beszéljek, hogy melyik oldható vízben, mészoltás folyamata, hétköznapi nevek, savval reakció.}


B.) Dinitrogén-oxid dimerizálódása (ezt megtaláljátok)


C.) Fenol, etanol és ecetsav saverősségének összehasonlítása, melyik savas vízben, melyik oldja a vízkövet.

2013. jún. 8. 17:48
 19/23 anonim ***** válasza:

én ma bioszból voltam :)

A tétel: 1. A vese felépítése, működése és szerepe a kiválasztásban egészséges és cukorbeteg ember esetében. (itt mindent el kellett mondani a veséről)

2. A vese szabályozásának ismertetése. Magyarázza meg miért és hogyan működik a vese, illetve hogyan változik a vizelet összetétele és mennyisége az alábbi esetekben:

-bő folyadék bevitele esetén

-sós étel figyasztása esetén

-kezeletlen cukorbetegség esetén


B tétel: Légszennyezés. Volt egy szöveg és egy táblázat arról h milyen anyagok milyen mértékben szennyezik a levegőt és ez pénzbeb mennyi plusz kiadást jelent. Kérdések:

1. Milyen élőlények érzékenyek a SO2 tartalomra? Hogyan károsítják az élő és élettenek környezetet a nitrogén-oxidok? Miért káros, ha halogéntartalmú szerves vegyületek magas légkörbe kerülnek?

2. Miért hasznos, hogy pénzben is kifejezték a szennyezés mértékét? (bent volt a szövegben)

3. Mondjon egy-egy példát, hogy kerülnek a következő anyagok a légkörbe: SO2, nitrogén-oxidok, halogéntartalmú szerves vegyületek és por.

4. Mondjon egy-egy példát, hogy ezeket milyen módon csökkentené?

5. Melyik anyag okozza a legtöbb, illetve a legkevesebb kárt pénzben mérve? (táblázatban benne volt)

6. Miért ellentmondó az az állítás, hogy az ózon másodlagos szennyezőanyag, ugyanakkor létfontosságú?


könnyű tétel volt :) de a vizsgaelnök nagyon kötözködős volt... :/ olyanba belekötött, hogy pl a SO2nél azt írtam h ipari fgés gyári működés hatására, de neki ez nem volt elég, mert megkérdezte h milyen gyárakban xdd ez a tipikus "nehogy már maxos szóbelid legyen" dolgokkal szívózott... -.- de remélem azért csak max 1-2 pontot vont le :)

2013. jún. 8. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

kémia:


alkének jellemzése megadott szempontok szerint


Gázfejlődéssel, járó nem redoxi, redoxi, csapadékképz. reakció elvégzése


FeSO4, CuSo4 oldatot állni hagyunk, melyikben mi történik


Biosz:


Az ember evolúciója, összehasonlítás az australopithecussal


A máj funkciói megadott szempontok alapján.


Ha valamelyik részletesebben kell, akkor leírom, most nincs kedvem semmihez és nagyon hosszúak a kérdések..:D

2013. jún. 8. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!