Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Magyarországon hogyan lesz...

Magyarországon hogyan lesz valakiből pilóta?

Figyelt kérdés
Kíváncsi vagyok, hogy milyen felsőoktatási itézményt kell ehhez elvégezni, mert ezt sose értettem. Illetve, hogy mégis mennyire nagyon drágák ezek a képzések stb. Köszi előre is!

2012. dec. 29. 13:18
 1/8 anonim ***** válasza:

Hát két lehetőség van. Az első az,hogy a Honvédséghez szerződsz egy adott időre és ők ennek fejében állják a pilótaképzést.Ehhez egy diploma kell(mindegy,hogy milyen) és egy középfokú angol nyelvvizsga valamit egészségügyi,pszichológia és fizikai alkalmasság.A képzést Magyarországon és Kanadában folyik.Ha jól tudom 2 év körül van.

A másik lehetőség magánúton szerzel pilótaengedélyt,ami jóval drágább.(repülőre: 1,5-1,7 millió forint helikopterre pedig 4 millió forint.Itt viszont közel sem szerzel annyi tapasztalatot és ezek csak az alap engedélyek.A többiért is fizetned kell pluszba.

Én így tudom.Javítsatok ha tévedek :)

2012. dec. 30. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim válasza:

Annak elég kicsi az eélye, hogy vadászpilóta legyen belőle, de állítólag a Nyíregyházi főiskola (/egyetem, nem tudom már) közlekedés mérnöki szakán, van ilyen lehetőség, hogy "megtanítanak repülni", bár nem tudom mennyi a valóság alapja a dolognak.

(Csak azért tudom eztis, mert régebben én is vadászpilóta akartam lenni egy darabig)

2013. jan. 2. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Ha van kb. 10 millió forintod, semmi akadálya.
2013. jan. 18. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

köszi a válaszokat!

ha van még akkor irjatok csak :)

2013. jan. 18. 17:20
 5/8 Tomi FH ***** válasza:

Szia. Én is a témában keringek, pár infót összegyűjtöttem már. Maygarországon Nyíregyházán van valamiféle képzés közlkedésmérnök-hajózó szakirányon, többet nem tudok.

Megszerezhető magánúton is, viszont oda a 10 milliót Ft eléggé kevés. Ennyiért csak az ATPL-t kapod meg körülbelül, utána még hátra van a típus vizsga ami újabb 20 000 euró kb.

Megszerzési módból is 2 féle van: moduláris és az integrált.


A modulárisban minden egyes engedélyt akkor- és olyan sebességgel szerzel meg ahogy jónak látod, van rá kifizetési kereted.

Integrált kurzusokra kifejezetten 0 vagy nagyon kis pilótatapasztalatú egyéneket vesznek fel. Ennek tartama 2 év körül van viszon dolgozni nem tudsz mellette, tehát kell hogy legyen egy összegben 50-60 ezer euród (pl.. nagylelkű szülők :D ). Ezt magyarországon a Cavok Aviationnál lehetséges csak úgy tudom., szóval jobban megéri külföldi suliban gondolkozni. Nyugateurópa "hemzseg" az ilyenektől, Angliában 4-5, Spanyolországban az FTEJerez amik nevesek. Ők a diákjiknak kínálnak speciális kölcsönöket is, ami máshol nem lehetséges, tehát kifejezetten az adott iskola pilótakadétjai számára lett kitalálva kurzusfinanszírózás céljából.

Ha nagyon szeretn pilóta lenni, akk javaslom szakadj el a "majd Magyarországon" gondolattól, mivel ha "majd Európában" találsz valami pilótamunkát akkor is összeteheted a kezed :D. Ha komolyan gondolod, menj el külföldre tanulni, ott elismertebb képesítést kapsz mondjuk egy CTC Wingsnél Angiában, lehet hogy párezer euróval drágádd, de annyival hamarabb találsz lehet melót. Sok sikert remélem, tudtam segíteni ;)

2013. febr. 3. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Integrált pilótaképzés az azt jelenti, hogy reggeltől-estig elmélet eleinte, később meg repülés az alapoktól a CPL-ig. Ilyen CSAK Nyíregyházán van. A CPL az előírások szerint 200 óra (USA-ban 250). Azonban, ha egy kiképző szervezetnél előírás szerinti tematikán végigmennek max. 1,5 év alatt, akkor 140 órából meg lehet csinálni. Ilyenkor csak egy CPL engedélyt kapsz, illetve Nyíregyházán még egy PPL-t is, a másodév végén. (A harmadik év végére pedig a CPL-t.)


A másik a modul rendszer, ilyet elég sok helyen lehet csinálni. A modul képzés azt jelenti, hogy ahogy anyagi lehetőségeid vannak, úgy haladsz. Első a PPL. Ez az alapja mindennek. Aztán éjszakai NVFR (ez PPL után egyből mehet) ez 5 óra repülés, meg az éjszakai reptérhasználat díja. Gyűjtesz időt, elviszed aput-anyut-tesót, meg a haverokat ráveszed, hogy menjetek együtt repülővel valahova. (Ha be is szállnak a költségekbe, akkor még jobb). Egy szakmai angol tanfolyamot is meg kell csinálni, hogy repülhess külföldre. Ha megvan az elegendő repült óra, akkor el lehet kezdeni a kétmotorost (ME). Közben ugyanúgy gyűjteni kell az időt.. Ezután a műszeres repülést (IR) kell elsajátítani, majd a műszeres-kétmotoros (ME-IR). A CPL-hez repülni kell ún. komplex géppel is, ami azt jelenti, hogy a repülőgép min. négyszemélyes, állítható a légcsavarja, behúzható a futója, és min. 200 LE teljesítményű a motorja. (A CPL gyakorlati vizsgát egy ilyenen kell teljesíteni. Viszont ha ez a repülő kétmotoros, akkor a ME-IR hatósági vizsgát is letudhatod vele egyszerre). A CPL és az IR vizsga előtt el kell menni egy megfelelő elméleti tanfolyamra. Az IR-hez mindenképpen kell elméleti tanfolyam. Célszerű a CPL és IR repülések előtt elmenni egy ATPL tanfolyamra, mert az mindenre érvényes, tehát letudod vele a CPL elméleti részét, az IR elméletet, és az utolsó vizsgától 7 évig érvényes.


Anyagiakban ez úgy néz ki, hogy a PPL kb. 1,6 millió, az éjszakai 200-300 ezer, az angoltanfolyam+vizsga 100 ezer alatt, a kétmotoros képzés 600 ezer forint, a műszeres jogosítás az húzós, 1,5-2,5 millió körül van, a ME és az IR ME-IR-é konvertálása (ehhez kell a műszeres vizsga és a kétmotoros vizsga) 500 ezer körül van. Viszont a tököli repülőtéren 3,5 millióért meg lehet csinálni a komplett ME-IR-t egyben. (Van ott a repülőgéphez való szimulátor.) A komplex repülő az változó, ezek drágábbak, mint a kis Cessna, 50-60 ezer forintba kerülnek óránként, ha 10 órát repülsz vele, az 500-600 ezer. Ha mindent összeadsz, nem lépted át a 6,5 milliót. Persze kell órát is gyűjteni, azt úgy a legegyszerűbb, ha valahol befizetsz egy-egy 10-20 órás "csomagra", és akkor vagy ajándék órákat adnak, vagy olyan áron adják a repülőt, ami mindenképpen megéri. Abból meg el tudod vinni a haverokat, és ha rá tudod venni őket, hogy kifizessék min. az üzemanyag árát, akkor máris jobban jártál :)


Típus meg úgy érdemes, ha nézed a trendeket, és ha valahol van felvétel, annak a légitársaságnak a sulijában megcsinálni a típust. (Pluszpont!)


De tényleg érdemesebb külföldben gondolkozni, ott sok helyen ingyen is meg tudsz csinálni mindent, cserébe ott kell dolgoznod pár évet. De az ilyen helyekre fel kell kötni a gatyát, mert nagyon erős a verseny.


Illetve érdemes még Amerikában próbálkozni, ott több olyan iskola van, hogy szinte állandó oktatóhiánnyal küzdenek. Felveszik a kezdőt, vagy legalább akinek van pár órája, megcsinálnak neki mindent, és ott dolgoztatják. Az az előnye, hogy pár év alatt több ezer (!) repült órát össze lehet gyűjteni, ami Amerikában ugyan egy belépő szint a légitársaságokhoz, Európában viszont sokat számít.

2013. febr. 8. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Tomi FH ***** válasza:
Új információk a nyíregyházi pilótaképzéssel kapcsolatban, hogy az eddigi 6db államilag finanszírozott helyet 2013 szeptemberétől eltörlik, mert az iskola nem tudja finanírozni. Így ha ott akarsz tanulni akkor mindenképp ki kell majd fizetned a 10 milliót. Szóval innentől az iskola egyetlen előnye, hogy nem csak pilóta leszel, hanem közledésmérnök is.
2013. márc. 4. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Nagyon köszi a válaszokat! Nem hittem volna, hogy ez ilyen nehéz és bonyolult.
2013. márc. 4. 12:33

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!