Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Osztályfőnököktől kérdeznék!...

Osztályfőnököktől kérdeznék! 9-es osztályom lesz szakközépben. Még nem voltam ofő, így jól jönne pár tanács és segítség, hogy mire figyeljek, hogy lehetek igazán jó?

Figyelt kérdés
2009. aug. 2. 13:50
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:
15.28-as: Milyen programokat szeretnétek? Mi az ami hiányzik vagy nektek lenne rá igényetek, de az ofőtöknek nem?
2009. aug. 2. 15:47
 12/21 anonim ***** válasza:

Nos, nem vagyok tanár, de tavaly voltam kilencedikes, így talán tudok pár tanáccsal szolgálni. :)


Ha lesz gólyatábor, akkor szerintem szánjon rá 1-2 órát. Meséljen magáról és az iskoláról, kérjen meg mindenkit, hogy mutatkozzon be. Igyekezzen határozottnak, de rendes tanárnak tűnni. Ez egy laza délutáni program. Estére... Khm, szerintem nem érdemes egy osztályfőnöknek ott maradni, bár nem tudom, hogy ott milyenek a táborok.


Első napon mutatkozzon be alaposan (ha nincs tábor, akkor azért, de ha volt, akkor is vannak olyanok, akik nem voltak), mutassa be nekik az iskolát. Ne csak szárazan, hanem mondja el a programokat (pl. évközi bulik), mutassa be a tanárokat, mondjon "túlélési tippeket". :)


Mondja nekik, hogy ha kérdésük van, nyugodtan forduljanak Önhöz. Első hónapokban, félévkor kérdezgesse őket arról, hogy érzik magukat itt. Osztályfőnökiken kezdeményezzen beszélgetéseket az iskoláról.


A kirándulást már említették, az tényleg hasznos.


Figyelje az osztály eredményeit évközben, ha valamelyik tantárgyból feltűnően rossz az átlag, vagy sok a panasz, akkor próbálja megtudni, hogy miért. Persze az is lehet, hogy egyszerűen azért van, mert nem tanulnak eleget. Ilyenkor próbáljon egy kis "löketet" adni az osztálynak. :)

Ha valamelyik tanárra különösen sokat panaszkodnak, akkor próbálja megoldani a problémát, mert az ilyen eléggé el tud fajulni (a két tanár között is).


Mindig kérje ki a véleményüket, de maga cselekedjen. Legyen határozott.


Biztos, hogy lesznek olyanok, akik folyton beszélnek és lesznek páran, akik meg sem szólalnak. Az utóbbiaktól is kérjen szót, nemcsak órán, hanem osztályügyekben is.


Ha valaki pl. versenyen eredményes, hosszan tartó betegségben szenved, esetleg meghalt valamelyik szülője, szóval ilyen helyzetekben kezdeményezzen beszélgetést (négyszemközt). Ide nem kell sokat beleképzelni, csak egy párperces beszélgetés mondjuk a folyosón, de ez sokat segít. Szóval ne csak a jegyek érdekeljék.


Azt hiszem, ennyi. :)

2009. aug. 2. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm, szuper meglátásaid vannak! És nyugodtan tegeződjünk ám itt:)
2009. aug. 2. 16:38
 14/21 anonim ***** válasza:

Nem akarlak elrettenteni de ez az eset egy gimnáziumban az alattunk járó 5. á-sok(mostmár 6. á-sok) kezdő ofőjével történt meg.Azon a héten szombaton is kellett volna suliba jönni. Egy fiú az osztályból megkérte az osztályfőnököt,hogy írjon alá egy papírt,amire aláírásokat gyűjtenek. A tanár aláírta,a fiú pedig ráírta a papírra,hogy szombaton nem kell suliba jönni és kirakta a faliujságra, persze ott volt alatta az ofő aláírása. A fiút azóta kicsapták,de tanulságos eset volt.

Egyébként pedig csak azt tudom elmondani,amit az elöző válaszolók írtak.

2009. aug. 2. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:
Nem akarom minősíteni a kollégát, de soha nem írunk alá olyan papírt, amire nincs ráírva, hogy miről szól. Ez kb. olyan, mintha egy üres papírt aláírnék és aztán valaki föléírná, hogy nekiajándékoztam a lakásomat.
2009. aug. 2. 18:18
 16/21 anonim ***** válasza:

15:28-as vagyok: Maguk a programok jók, amiket csinál: kirándulás a Visegrádra, bobozás, stb. Csak mellette ilyenek szoktak lenni nagy részben: játszótér, labdázás, stb. Mi ebből már kinőttünk :) Továbbá folyton a szülőkkel megyünk kirándulni. Persze, jó dolog, ha a többi szülő megismeri egymást, egy ilyet lehet is csinálni, de ne folyton, hiszen azért vannak az iskolai kirándulások, hogy a gyerekek felszabadultak legyenek a szülők nélkül. Egyébként a kirándulásokat nagyrészt mi szervezzük, hogy hova megyünk, mikor mit csinálunk(ugye néha ő is betesz egy-két programot, ezek a gyerekes dolgok, továbbá mindig ő találja ki, hogy jöjjenek a szülők is) mivel önállóságra nevel minket. Ezt támogatom is, de nem azt, ahogy ő teszi. Voltunk páran, akik már úgy mentünk gimnáziumba, hogy önállóak voltunk, mivel arra kényszerültünk. Viszont rengetegen nem voltak azok, és ő rögtön a mély vízbe dobott minket. Szerintem ezt is szép lassan kell, először segíts nekik, később már jobb lesz.

Még egy fontos ami időközben eszembe jutott: lehetőleg ne légy szétszórt! A mi osztályfőnökünk rettentően az. Soha nem tudja az iskolában lévő programokat, mikor kell ünneplőt venni, stb. Ezt inkább a szaktanároktól kérdezzük már meg..

Osztályfőnöki órákon érdeklődj felőlük, beszéltesd őket, mindent beszéljetek át. Nagyon fontos, hogy ha többen panaszkodnak egy tanárra az nem véletlen, valami baj van. Sajnos a mi ofőnk erre sem figyel, a tesitanár pedig rettentően rossz tanár. (egyik tanárra sem szoktam panaszkodni, sőt, de úgy hiszem igazunk van.)

Remélem menni fog ez az egész osztályfőnökösdi, izgulok helyetted is:)

2009. aug. 2. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

16:34 vagyok újra.

Kihagytam valamit, ami akkor jó módszer, ha nem túl aktív az osztály ilyen osztályfőnökis, "kinek mi a véleménye" beszélgetéseken.

Egy lapon pár kérdés az iskoláról/osztályról, név nélkül fejtsék ki a véleményüket. Kis olvasnivaló. :) Egy osztályfőnök úgysem ismeri fel 30-35 ember írását.

Huhh, már tényleg befejeztem. :)

2009. aug. 2. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

Szia! Az én ofőm egy elsöprő, magával ragadó egyéniség volt. Egyszerre lehetett utálni és szeretni, de ey pillanatig sem éreztem azt, hogy rossz ofő lenne. Ahhoz hogy valaki jó TANÁR legyen, először az kell,hogy ne válj sose hiteltelenné. Követelj keményen, akkor is, ha úgy érzed, a te tárgyad nem a legfontosabb az osztály számára. Nehogy azt lássák a diákok, hogy nincs benned alázat és szeretet a saját tárgyad iránt (nálunk sajnos volt ilyen!), sose mondd nekik, hogy ez nekik nem olyan fontos, mert a diák nem szereti, ha leminősítik. A diák azt szereti, ha dicsérik és azt érzi, hogy bármire képes és magának tanul. Ez a legfontosabb.


A mi ofőnk tele volt ötlettel a közösséget érintően, de nyitott volt mindenre, ami a mi ötletünk. Önállóságra nevelt, azt mondta, hogy bármiben segít, de mi szervezzünk, mert akkor lesz olyan, amilyennek mi akarjuk. Minden programra meg is hívtuk magunktól, és mindről tudta, hogy mikor kell lelépnie. :)


Nagyon szívesen mesélek még többet és konkrétumokat privátban, de itt nem szeretném annyira kiadni magam. :)

2009. aug. 3. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim válasza:
Figyelj a diákjaid viselkedésére és ne vedd egy kalap alá őket viselkedés szempontjából és próbáld megismerni, hogy ki milyen személyiség.
2009. nov. 26. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim válasza:
én vagyok megint megkérdezhetem hogy hol tanítasz?
2009. nov. 26. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!