Miért tanítanak ennyi fölösleges dolgot az iskolákban?
Vitatkozhatnánk, hogy mi a fölösleges és mi nem. Biztos vagyok benne, hogy eltérő véleményen vagyunk erről, viszont az tény, hogy az iskolai tananyag jó része szemét, ami meg nem, azt meg nem hatásosan tanuljuk meg.
Sokan fölöslegesnek tartják a matematikát, pedig nem az. A matematika edzi az agyad, fejleszti a képességeid és millió dologra jó az életben.
Sokan fölöslegesnek tartják a fizikát, a kémiát, pedig nem az. A fizika és kémia a világ leírásával, felépítésével, megismertetésével foglalkozik. Fizika és kémiatudás szükséges a mindennapi problémák megoldásához is, és elértünk a biológiához, amiért szintén sokan nyávognak.
A biológia megintcsak kell, hogy megismerjük a körülöttünk lévő világot, másokat - és magunkat. A testünk működésének alapos ismerete nélkül, csak játszó kisgyerekek vagyunk. Nézd csak meg a fogyókúra, a szex, vagy a politika szekciót, az emberek össze-vissza dobálóznak a butábbnál butább kérdésekkel, válaszokkal, faji felsőbbrendűséggel, pocsékabbnál pocsékabb és egészségtelenebb fogyókúra tanácsokkal. A sötétben tapogatóznak.
Amit nagyon pocséknak találok az oktatási rendszerben az az angol. Angol nyelv nélkül a majdnem 7 milliárdos világ és minden tudása, információja leszűkül 10-15 millióra, ami sovány és nevetséges mennyiségileg is, minőségileg is.
Aztán az informatika.
Nem mondom, hogy mindenkiből rendszergazdát kell képezni, meg software engineert, de egy retkes Google-t, meg Wikipedia-t, meg szótárat, meg webfordítót tudjon már minden tíz év feletti, nem értelmi fogyatékkal élő személy használni.
Aztán ott van a szexoktatás. Hahó, hahó. Az emberi nem egyik fő mozgatórugójáról csirkeszarnyi oktatást aligha kapunk. A szexet tanulni kell. Alaposan. A felelőtlen ki-behuzogatás nem vezet jóra. Az önmegtartóztatás majdnem senkinek sem sikerül, és miért is kéne, amikor a szex az egyik legjobb dolog a világon, amit ember megtapasztalhat - ha jól van csinálva. Ha rosszul, akkor meg az egyik legrosszabb.
Aztán a saját testünk működéséről sem tudunk semmit. Mit együnk? Hogyan együnk? Higénia, betegségek, életmód? Semmi. A sok tájékozatlan ember felszedi a féligazságokat a nőklapjából, meg az alaptalan pletykákat a szomszéd manci nénitől, meg a nagymamától a buta népi hagyományokat és kapsz egy nagy rakat agymosott embert, akik kórként terjesztik a tévhiteiket a populációban.
Nem azt mondom, hogy minden emberből képezzünk agysebészt meg Dr. House, MD-t, de egy alapvető ismeret az egészségünkről, életmódról és a szervezetünk általános működéséről kellene, hogy legyen mindenkinek.
A humán tantárgyakba már bele sem megyek. Annyi értelmetlen dolog van ott, hogy napokig gyomlálhatnám itt szavakban, így is sokat írtam strand helyett.
Régebben (évtizedekkel elelőtt) ilyen volt az oktatás. Az anyag sokkal kevesebb volt, de jobban megtanították.
Az általános iskolának elvileg kettős célja van. Az egyik, hogy szerezz valami általános műveltséget, a másik meg az, hogy el tudd dönteni, hogy merre orientálódsz. Aki nem tanul matematikát, az soha nem fog rájönni, hogy matematikus vagy mérnök akar lenni. Mindkét célhoz arra van szükség, hogy a lehető legtöbb féle dolgot tanítsák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!