Mért van különbség a magyar általános iskolák %-os osztályozási rendszere között?
"Hol igazságos az, ha egy gyerek fele "
Egyszer eljut az egyetemre a gyerek ott meg néha 60% is karó.
Amúgy meg az életben sem mondhatja a főnöknek, hogy én a fele munkát elvégeztem az már valami nem? A félmunka is egyenértékű azzal, ha hozzá sem kezdett volna.
Meg úgy általában: az élet mikor igazságos?
Nem olyan nagy baj, ha ebbe időben belerázódik a gyerek utána kisebb a pofon az élettől...
Pl. nagyon nem mindegy, hogy egy 4 válaszlehetőséges teszt, vagy kifejtendő kérdéses dolgozat. Meg a kérdések nehézsége sem mindegy.
Én egyébként amondó vagyok, hogy általános iskolától kezdve 90%-nak kellene lennie a kettesnek, alatta és fölötte nem lenne differenciálás, a 3-5 jegyekért pedig extra anyagot kellene megtanulni. Ugyanis vannak tananyagok, amit teljesen tudni kell, hogy tovább lehessen lépni pl. matematikából, a 90%-ot a becsúszó hibák miatt mondom, ezért nem 100%. Egy ilyen rendszert könnyen ki lehetne alakítani, csak a követelményeket kellene csökkenteni, így az eredmény az lenne, hogy a leghülyébb is kénytelen lenne megtanulni számolni, százalékot számítani, rendesen olvasni, stb., nyilván a szögfüggvényekig meg csak a 4-es, 5-ös tanulók jutnának.
Igazat adok a válaszadóknak, részben. De mikor a szigorú százalékoláshoz olyan párosul, hogy kb. egy évvel későbbi szintű anyagból írják a dolgozatot, úgy azért mégis eléggé nehéz a gyereknek jól teljesíteni.
Matematikánál sem azt jelenti, hogy nem tudja az anyagot valaki, ha mondjuk időre megy a röpdolgozat, és a feje fölött számolnak, mondjuk 10-től visszafelé. Így azért már nagy az elszámolás lehetősége. Egyébként pedig általános iskola, alsó tagozatáról van szó, ahol a gyerekkel elsősorban megszerettetni kellene az iskolát, a tanulást, nem pedig megútáltatni. Ez a százalékos rendszer akkoris nagyon durva. Nálunk hasonló már csak gimnáziumban fordult elő, nem általános iskola alsó tagozatában.
Mért, nálatok hány %-tól kettes egy dolgozat?
Mondjuk, hál isten, nem ezt kellett abban a gimnáziumban figyelnem,ahová én jártam, hogy meglegyen a kettesem, mert jó tanuló voltam. De azt tudom, hogy csak gimiben volt ekkora szigor a százalékos osztályzási rendszer keretein belül, mint most a fiam általános iskolájában!
Gimnáziumban volt az, hogy 51 % fölött kettes, alatta egyes. Egy normális általános iskolában szerintem 30-40 % már kettesnek kellene lenni, és így tovább fölfelé a rangsorolás, nem hiányzik alsóban még olyan mérvű szigor, ami teljességgel megutáltatja a gyerekekkel a tanulást, mert sorozatos kudarcélményeik vannak esetleg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!