Csak én vélem úgy, hogy a mostani felsőoktatásban hallgatók eligénytelenedtek?
2001 és 2011 között egy felsőfokú szakképzést, valamint két diplomát (nem, nem büdös öndicséret) szereztem nappali tagozaton. 2012 januárjában (ha Isten is úgy akarja) kapom meg a harmadik egyetemi oklevelemet. Rengeteg olyan fiatallal találkoztam, akik 8-9 évvel fiatalabbak tőlem, de el nem bírom képzelni, hogy hogyan kerültek be a felsőoktatásba: zömük(!) nem tud helyesen írni, általános műveltségből elégtelenek, és ha viselkedésből, illemtanból vizsgáznának nálam, egyszerűen megbuktatnám őket.
Amikor én kezdtem, akkor is voltak buta csoporttársaim, de ki is peregtek egytől egyig. Úgy érzem, hogy a fiatalabbak közül sokan nem is rendelkeznek hivatástudattal, azt sem tudják, hogy minek tanulnak pontosan.
Egy médiatudományi tanszéken vagyok tanársegéd. 10 éve ugyanazokat a modulokat, amelyeket én viszek, tartalmasabban, magasabb követelményi szint mellett oktatták számomra. Én azt sem kérhetem, hogy kettőnél(!) több kötelező irodalmat adjak ki. A hallgatók ezeket sem olvassák el sokszor, csak az óráimon leadottakat mondják vissza (s csodálkoznak is, ha hármasnál nem kapnak jobbakat, ilyenkor én vagyok az "aljas").
Ti milyen véleménnyel vagytok erről?
Van benne igazsag, nem egy ismerosom van, h azt se tudja merre van arccal, a lenyeg, h diploma.
Persze majd, ha kezbe kapja a diplomajat fogja verni a nyalat, h nem tud elhelyezkedni.
Van benne igazság, igen. Egyre hülyébbek a fiatalok sajna.
De neked miért kellett egy OKJ mellé még 3 diploma?
Hát te tipikus oktató vagy akik szerint a tanulók a hibásak. Pedig akármilyen meglepően hangzik TI VAGYTOK A HIBÁSAK meg az egyetemek vezetői amiért ezt az egészet hagyják és persze a felsőoktatási rendszer és a főokos politikusok! Ki mondta azt hogy akit felvesztek annak mindenkinek kell diplomát adni?
Ki mondja hogy nem adhatsz 2nél több kötelező irodalmat?
Ahol én tanulok azt vettem észre, hogy az egyetem a tanulókból él és akármilyen hülyék a 2-est megadják nekik bejárni alig járnak be az órákra, viszont buliznak isznak és elvannak szállva hogy milyen nehéz az egyetem blablabla.
Az oktatók meg nevetséges követelményeket állítanak, hogy mindenki átmenjen (senki ne hulljon ki), hogy minél több pénzt tudjanak kaszírozni (mert ha páran kiiratkoznak avyg kirúgják őket akkor azok után sem kap pénzt többé az egyetem).
Én is tapasztalom azokat amiket írtál, sokuk a középiskolájuk nevét vagy az egyetem nevét nem tudja hiba nélkül leírni. akkor kérdem én mégis MIÉRT ADTOK NEKIK DIPLOMÁT?
Bár a választ tudom:ha sok ember kap diplomát (nem hullik ki senki) sok pénzt fel tud markolni az egyetem (a képzés végéig tartó fejpénzek,ktgtérítés) és így az egyetem virágzik anyagilag és ténylegesen is a ti pozíciótok pedig fix ezáltal mivel elbocsátások nincsenek. Ha minőséget oktatnátok egyből nem maradna annyi hülye aki diplomát kap, de hát akkor nem is folyna be annyi pénz és esokatokat kirúgnának.....
Hát "röviden" ennyi lenne a válaszom. Arra még ki sem tértem, hogy a mostani középiskolai tanárok akik pár éve végeztek már az ő tudásuk is eléggé hiányos mert ők sem olyan képzést kaptak. Szóval ez csak egyre rosszabb lesz. Főleg a nyíregyi meg különböző magánfőiskoláról kikerülő tanárok tudása meg ..... erre nem is találok szavakat. Sajnálom a mostani középiskolásokat, mert ha a tanárok másként követelnének mind egyetemen mind középiskolában akkor nem ez lenne a helyzet......
Be kellene azt látni a politikusoknak is, hogy egy ország gazdasága nagyban függ attól, hogy milyen szakemberek kerülnek ki az egyetemekről. pl ott vannak a skandináv országok (Finnország, Svédország) akik ezt felismerték.
4-es: igazad van, de a középiskolai alapoktatásnál kezdődik a baj, illetve a diákok hozzáállásán, valamint az otthoni nevelésükön.
A tanszékvezető utasította, hogy legfeljebb kettő kötelezőt adhatok ki. Ez kevés, mert átfogóan nem látják át a témaköröket a hallgatók. (Egyébként a könnyű, "gagyi" tanegységeket adom le még.)
Nem a diákok hozzáállásával van a baj hanem a tanárokéval. Ha azt látják, hogy linkeskedve kevés tanulással is el lehet érni eredményt (vagy puskázással amit sok helyen a tanárok hagynak SZÁNDÉKOSAN) akkor miért erőltetnék meg magukat? A tanárok szabják a követelményeket így ők a hibásak.
Valahogy gondoltam hogy fentről jönnek ilyen utasítások hogy pl hány kötelező olvasmányt adhatsz ki. Mint ahogy gondolom a bukási arányok is föntről jönnek meg hasonlók.... és ha sokan megbuknak nem örülnek .... Bár lehet ez rád nem vonatkozik de sok helyen így van........
Vannak még Magyarországon jó egyetemek de már kisebbségben vannak és miért menjen oda a diák ha tudja, hallja hogy az nehéz, a másik meg könnyű? Persze aki elhivatott a nehezet választja de ez már más kérdés.....
Értem, ezért is írtam hogy nálatok lehet nem így van, de sok helyen ha sokan megbuknak akkor igencsak elbeszélgetnek az oktatóval (szerintem). Meg ahol én tanulok olyan van, hogy olyan határozatot hozott az egyetem, hogy a zh-k eredményét nem lehet beszámítani vizsgán és nem lehet a vizsga feltétele. Tehát aki egész évben nem járt be az is elmehet vizsgázni. HÁT ITT VAN AZ A FELELŐSSÉG AMIRŐL BESZÉLEK, AZ OKTATÓK RÉSZÉRŐL......A KÖVETELMÉNYEKET TEKINTVE....
Amúgy te sem lehetsz könnyű helyzetben tanársegédként nem lehet valami sok a fizu hiába 3 diplomád van.....
Ha a követelmények magasabbak lennének és a diákoknak többet kellene tanulniuk, meg kellene szenvedniük a 2-esért is akár, akkor hidd el nem ilyen mentalitásúak lennének és az agyromboló tevékenységre sem lenne annyi idejük (piálás, számítógépes játékok, túlzott tv, online póker , stb.)
Szerintem ott van a baj, hogy az egyetemre járás divat lett és ,aki nem követi a divatot az le van szólva. Nálunk is, az ex-osztályomból, nem egy olyan gyerek ment felsőoktatásba, akinek még gimnáziumban sem volt nagyon keresnivalója. Volt egy gyerek, bukott is, érettségin is csupa kettessel, de kegyelemből átengedték (már minden tanárnak elege volt belőle) és hát nem az egyetemet használja nappali felmelegedőnek? Persze szerintem ez valahol szaktól is függ. Nem akarom egyik szakot sem szidni, így egyet sem nevezek nevén, de bizony vannak úgymond hasznos, de divat szakok és mindenki elmegy egy ilyenre. Persze, hogy a diplomának így lemegy az értéke, ha már a kutyám értelmi szintjén lévő delikvens is megszerezheti.
Persze ez is kétoldalú probléma, amit a 4-es (ugye 4-es?) válaszoló írt, azzal is egyetértek. Mindkét fél részéről el kéne várni a változást, mert egyrészt az oktatók nem olyanok, amilyennek egy oktatónak lennie kéne, másrészt nagyon sok diák nem tanulás céljából jár a felsőoktatásba.
Magyarországon a középiskolai színvonal nagyon alacsony. Az egyetemek és a középiskolák között hatalmas szakadék tátong.
A barátom a múlt héten tanult egy vizsgájára. Az a tétel, ami középiskolában a legnehezebb volt, és amitől a diákok rettegtek, az egyetemen a legkönnyebb tételnek számított.
Ezek után, hogy várja el a gyerektől valaki, hogy hirtelen, minden átvezetés nélkül 2x akkora anyagot tanuljon (nem mindenki lesz érett 18 éves korára). Csalással, linkeskedéssel lehet kompenzálni, hogy azért valahogy görbüljön az a jegy. Ez azonban bevált módszerré válik, így később is folytatja kedves diákunk.
Szóval azért nem kell mindent a diákokra kenni. Pláne, hogy a kollégisták miatt minden egyetemi program hétközben, többnyire órák alatt zajlik (legalábbis nálunk a PTE-n). Tanuljak? Szórakozzak? Elég nagy a kísértés. Hisz a puskát hamarabb megírom, és mehetek a haverokkal.
Különben nyugi, most reformálják nagyban az egyetemek. Csak remélhetjük, hogy jó irányba...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!