Mi értelme az irodalomórának?
Nem a középiskola befejezéséről beszéltem, hanem az önfejlődésről, az más, és időben egymástól független. :-)
Egyébként meg minden folyamatnak van hatásfoka, ami soha nem 100%; ha téged nem érint meg, de a tanulók nagy részére van valamilyen hasznos hatása, akkor nem fölösleges. Ha elmész egy egyetemre, ahol az álmaid szakját tanulod, ott is lesznek kevésbé szimpatikus tárgyak, azokat is kell tanulni. Ha aztán elmész az álmaid munkahelyére, ott is mindig lesznek olyan munkák, amiket fölöslegesnek tartasz, mégis el kell végezni.
Én sem értem az irodalom oktatását, mellesleg egy régi kérdésem:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__egyeb-ker..
tegnap 21:00: Megkérdeztem mi értelme az irodalomórának. Azt írtad, hogy az az értelme, hogy eljussak az önfejlődés azon fokára, ahol már nem teszek föl ilyen kérdéseket. És mivel középiskola után már nem tanulok irodalmat felesleges volt addig, mert nem jutottam el arra a szintre. Abban igazad van, hogy valakinek hasznos lehet (bár elég kevés ilyen embert tudok elképzelni), nekünk biztos nem, mert egy reál beállítottságú iskolába járok, ehhez képest ugyanannyi az irodalomóra, mint a matek.
ma 8:12: Nekem is ezek a gondjaim, még azt hozzáfűzném, hogy mi közünk az írók és költők életrajzához és abszurd agyszüleményeikhez? És valami rejtélyes oknál fogva nem kell megtanulnunk matematikusok életrajzát és elolvasni könyveiket.
Elolvastam a villamososat. Mindössze arról szól, hogy felszállt a teli villamosra mert lusta volt egy újat várni és, hogy milyen rosszak az emberek, mert nem szeretik őt, nem ülhet le és büdösek. De nem veszi észre, hogy ő is olyan mint a villamoson utazó többi utas.
Ezenkívül hazugság az egész. A mai világban senkit sem szól egy szót se ilyen esetben
Pedig nagyon is igaz, attól, hogy te nem látod át. Ami meg még fontos, hogy egy apróságot kihagytál. A műben tulajdonképpen az élet nehézségeit mutatja be: mikor felszáll a villamosra, akkor a születést ábrázolja. Mennyire nehéz és fájdalmas pillanat, aztán ugye múlnak az évek, egyre több mindennel találja magát szembe, végül mikor a villamos megáll, és ugye írja az utolsó szót, hogy VÉGÁLLOMÁS, akkor tulajdonképpen a halálról beszél, hogy nincs tovább vége. Annyira egyértelmű.. de ha nem érted, ha csak azt látod át, hogy panaszkodik ott magának, akkor tudom ajánlani a Vörös ökör c. fejezetet, mikor Kornél iskolába megy. Az pl. hasonlít mind az én, mind a te elsős tanévkezdésedhez. Teljesen hétköznapi esemény. Elmegy az iskolába, fél, haza akar menni, nem tudja mit válasszon, magára marad, aztán mégis bemegy a terembe, de már ott találkozik a társadalmi rétegekkel. Írja is: " az alsóház is és a felsőház is pártkülönbség nélkül" kizárta. Vagyis, hogy könnyű egymásra szitkokat hányni, de mikor mást kell szidni, akkor teljes az összhang. Aztán egyetlen ember lesz, a tanár úr, aki rávilágítja őt arra, hogy hangosan és érthetően kell beszélnie, hogy a tehetségünkkel, a kiemelkedő képességeinkkel meglelhetjük helyünket ebben a világban. Ha pedig Móriczot sem érted (mert az csak egy példa volt a sok közül amit írtam, akkor javaslom lapozd fel a könyvet vagy olvasd el egy-egy művét). Egyébként most veszekedhet egy humán beállítottságú, meg egy olyan, aki a reált szereti jobban - nincs értelme. Kb. olyan, mint ez a vicc:
- Mi az abszolút pletyka?
- ???
- Mikor a néma elmondja a süketnek, hogy a vak látta a bénát szaladni.
"Egyébként most veszekedhet egy humán beállítottságú, meg egy olyan, aki a reált szereti jobban - nincs értelme."
Nem is az, hogy nincs értelme, mert nincs, hanem ez a két dolog szorosan összefügg. Értelmetlen lenne, ha csak reál vagy csak humán tárgyakat tanítani, a kettő együtt adja az egészet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!