Amikor elsöbe ment a gyermeket tudott már irni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Gyerekem nincs, de én is tudtam olvasni, a bátyám is, mire elsősök lettünk. Valaki írta, hogy elsősorban az számít, képes-e odafigyelni a gyerek, beilleszkedni. Szerintem is fontosabb lehet, de az olvasás az jó! Ha szeret(ne) olvasni, miért ne tanulhatna meg? Mi például míg a többiek a betűket unták, egyéb könyveket olvastunk, akár a többi tantárgyból.
Mivel elég trehány gyerek voltam, nekem csak segített, hogy tudok olvasni: kompenzálta a szétszórtságomat. Sőt, egy idő után a legtöbb osztálytársammal szemben "behozhatatlan" előnnyé vált, mert az olvasásról nem szoktam le, mire a többiek 'jól' olvastak, addigra én már 'tökéletesen'. Mire a legtöbben 'tökéletesen' olvastak, addigra én már hasonlóan, mint egy középiskolás. Csak azt sajnálom, hogy nem tanultam meg előbb! :)
Amúgy nem kevesen vannak, akik az iskolában rendelkezésre álló idő alatt sem tanulnak meg biztonsággal írni-olvasni, ami a későbbiekben eléggé megnehezíti a további anyagok megtanulását. Szerintem az írás-olvasás nem luxus egy 4-5 évesnek, semmi kára nem származik belőle, símán tudja hova tenni! :)
- persze erőltetni talán nem kell...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én nem tudtam sem írni sem olvasni.Egy gyerek oviban maradjon csak gyerek,utána olyan hamar fel kell nőni:(
Kerim direkt nem tanított a fiának semmit,mondván,hogy akkor nem fog majd figyelni órán(egy kicsit hiper a kissrác,persze nem szó szerint,csak pörög:)))
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szia! Nem tudtam sem írni, sem olvasni, de nagyon érdekelt. Az iskolában valahogy gyorsabban megértettem mindent a többiekhez képest, így a tanító néni "túlmagyarázgatásai" alatt, de még inkább a feladatokra adott temérdek idő alatt halálra untam magam. Érezhetően zavarta, ha alig hogy kiadja a feladatot, már jelentkeztem, így egy idő után "tapintatból" nem jelentkeztem. Ezt tudta ő is, mégsem voltam a legjobb tanuló, mert a "kapcsolatok" döntötték el ebben a kis faluban, ki a jó. 3 év után új iskola, összevonások miatt, ottanra már annyira megszoktam az unatkozást, el-elálmodoztam órákon, és komolyan mondom, évekig tartott, míg újra megtanultam koncentrálni!! Itt normál tempó, ilyenbe kellett volna kezdenem... Mindez 28 éve volt.
Kicsit más eset, mint amiről írtatok, de az unatkozás miatt meggondolandó!
Szerintem sokat számít, hogy ahová megy a gyerek, ott majd mások tudnak-e már írni-olvasni, hogy áll hozzá a tanító néni. Sógornőm tanító néni, és mind a 2 gyereke tudott már suli előtt, és azt akarta nekem megmagyarázni, hogy maguktól, nulla segítséggel, csak mert érdekelte őket, de ő nem segített nekik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szia! Még nem ilyen korú a gyerekem, így én is csak magamról: nem tudtam olvasni, írni csak úgy, hogy leutánoztam más által leírt nevemet nyomtatott betűkkel. (Emlékszem, hogy nagyon érdekelt volna, ahogy sok más is, de "nem volt idő" rám.) Viszont az egy másik világ volt 35 éve, nálunk pl mindenki az iskolában tanult meg írni és olvasni.
A sógornőm tanítónő, alsós gyerekeket tanít írásra-olvasásra is, és mindkét gyereke tudott már írni és olvasni is mire iskolába ment, bár elmondása szerint "spontán tanultak meg, nem segített nekik senki", ami nekem nem egészen szavahihető. A kisebbiket már én is ismertem akkor, és tényleg elég jól, szótagolva olvasott.
Szerintem fejlődik a világ, nem hiába van manapság a sok "foglalkozás" a gyerekeknek, nagyobb hangsúlyt fektetnek a képességek fejlesztésére, kicsit siettetik a gyerekeket, és ezzel sajnos már ebben a korban elkezdődik a "társadalmi különbségek kiépítése".
Ez azokban, akiket meghagynak gyereknek bármilyen oknál fogva is, olyan érzést kelthet, mintha "le lennének maradva". Úgy gondolom, hogy ahogy a többség nyomását megérzi az, akinek nincs Nike cipője, az is, aki nem tud olvasni, (már ha a többség tud).
Úgy tervezem, ha a gyerekeim érdeklődést mutatnak, megmutatom nekik, lehetőleg úgy, hogy az érdeklődésük megmaradjon. De nem erőltetem, annyit fognak megtanulni iskola előtt, amennyi érdekli őket, és azon a szinten és csak olyan "mélységben".
(Szerintem a sógornőm is erre gondolt, de ahhoz azért meg is kell mutatni, hogy megismerje... ;)
És tegyük hozzá, nem mindegy, hogy hogyan állsz hozzá, mert ahogy a gyereked érdeklődését elveheted úgy felkeltheted is, sok múlik a szülőn, környezeten!!
Akit érdekel: okosbaba.hu, itt azt hiszem van szó erről is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!