Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Egyetemen tényleg van találomr...

Egyetemen tényleg van találomra osztályozás?

Figyelt kérdés
Úgy hallottam, hogy van olyan, hogy bemegy a tanár és mondja hogy fele társaság 2es fele megbukott meg ilyenek :S
2011. aug. 19. 14:34
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Hát nem ilyen konkrétan, de van.


A saját példámat tudom elmesélni (ELTE).


ZH-t írtunk. Bevallom, lövésem sem volt a dolgokról, amit kérdezett, a nevemet felírtam, meg talán 1-2 sort, de legalább 95%-át megoldatlanul hagytam. De beadtam, mert ez volt egyben a jelenléti ív.


A tanár 2 hónapig ült a ZH-kon, mindig ígérgette, hogy köv. órára kijavítja, de nem sikerült neki. Aztán egyszercsak felkerültek a jegyek az ETR-be, és NÉGYEST kaptam. Arra a 2 mondatra. Míg sokan, akik nálam lényegesen több kérdéshez tudtak hozzászólni, hármast kaptak. Egyes, kettes és ötös nem is született. A csoport nagy része négyest kapott, de röhej, hogy én is. Persze mázli is, de azért na..kizárt, hogy belenézett a dogámba.

2011. aug. 19. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
64%
Sajnos igen, de rosszabb a pofára osztályzás. Orvosi, kémia vizsga: nem sikerült túl jól az írásbeli rész, viszont elég volt, hogy továbbmehessek szóbelire. A tanár annyira rá akart döbbenteni, hogy én bizony nem tudom az anyagot, hogy addig kérdezett (4-ből 3. tételig jutottam el), mire végre talált egy olyan kérdést, amit nem tudtam, így bukta. Utána megnéztem a könyvben, és a kisbetűnek a kisbetűjén buktatott, ami nem is tartozik bele a tananyagba, csak "kiegészítés unatkozó diákoknak". De volt egy barátnőm, aki anatómiából 2-est kapott, mert sz*r kedvében volt a tanár, 2 (!) nap múlva a javítóvizsgán 5-ös lett...
2011. aug. 19. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
75%

van hát...

sokszor előre meg van adva, hogy hányat lehet átengedni. és ez alapján lövik be a kettes szintet. meg sokszor egyszerűen szarnak is az egészre. nekem is volt olyan tárgyam (minőségmenedzsment), amin hárman betűre pontosan ugyanazt adtuk be, még a vessző is ugyanott volt és háromféle jegyet kaptunk rá.

2011. aug. 19. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Hali!


Én 5 végeztem egy budapesti főiskolán, és sajnos nálunk létezett ez a dolog. Az egyik tanár teljes mértékben leszarta azt, amit elvileg tanításnak hívunk, nem érdekelte, hogy ZH-n ki kiről másol (vagy éppen honnan), így nagyon sokan ugyanazt adták be.


Viszont valamiféle varianciát kell mutatnia az osztályzatoknak, így ennek az lett az eredménye, hogy két teljesen ugyanolyan (szó szerint ugyanolyan!) dolgozatra ugyanúgy kaphattál 1-est és 5-öst is, nem viccelek - bár a mennyiséget kilóra valamennyire figyelembe vette. Aki 1-est kapot, az ment pótZH-ra, aztán ott ismét bízhatott a szerencséjében (zömében ott azért már majdnem mindenki átment).


Azt nem tudom megmondani, hogy ez mennyire általános, de biztos, hogy nem legenda a dolog.

2011. aug. 19. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
van van, biztos. de szerintem rossz, hogy most esetleg úgy jön le, ez aaannyira jellemző lenne. én például még sosem találkoztam ilyesmivel. persze ez az egyedi esetem, de gondolom a találomra osztályozás sem egy mindennapi dolog. csak szeretnélek kicsit megnyugtatni.
2011. aug. 19. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Sajna ilyen tanárok vannak. Ez nem iskolafüggő, hanem tanárfüggő. Ez már nem középiskolai rendszer, néha kicsit igazságtalan, akár az élet. :D


A Dunaújvárosi főiskolán, ahová a tesóm jár volt olyan, hogy a tanár a ZH írás után az asztalra dobta a papírköteget, ami leesett az egyes, ami az asztalon maradt az kettes lett. Volt olyan eset (nem tudom, hogy ugyanaz a tanár volt-e) amikor a tanár kijelentette, hogy márpedig a kötelezően előírt százalékon felül ő nemigen enged át senkit, és hogy melyik vizsgaidőpontban mehetett át ez a bűvös x % azt senki sem tudta előre. Az első példában a tanárral nem tudnak mit kezdeni az urambátyám kapcsolatai miatt. Pff...

Hangsúlyozom, nem mindenki ilyen ott.


A másik, ahová én járok, a Pannon Egyetem. Színvonalas jó iskola, de volt ott egy tanár aki pszichológiát tanított, és annyira ellenőrizhetetlenül javított... leginkább az első válaszoló által leírtakhoz tudnám hasonlítani. Továbbá nem volt fogadóórája, és az olyan vádakra, hogy "márpedig nem létezik, hogy minden dolgozatot elolvasott" általában megsértődött, és több száz embernek a szemébe hazudott, hogy márpedig ő tisztességesen javít, és még a feltételezés is sértő... annyira meggyőző volt, hogy én már-már kezdtem elhinni :) Néha azt is mondta, hogy túl sokra értékeljük a tudásunkat, ezért gondoljuk, hogy rosszabbat kaptunk mint ami megérdemeltünk, és hogy a hiba bennünk van. Mindezt rezzenéstelen arccal, tényleg meggyőzően.


Én háromszor vizsgáztam ebből a tárgyból, mindig kb ugyanazt írtam... kétszer buktam, utolsó ötös lett. Erre annyit tudok mondani, hogy az első kettő nem érdemelt volna egyest, az utolsó pedig távolról sem volt ötös. De én csak egy vagyok a sok száz diák közül, aki megszenvedett ezzel a tanárral, van akit ki is rúgtak miatta, (túl sokszor bukta el a tárgyat) én még olcsón megúsztam.


Azóta ez az ember nem tanít nálunk, ugyanis kirúgták. bebizonyosodott, hogy tényleg tisztességtelenül "javít" és a sok panaszra vizsgálódni kezdtek. Tehát nem a levegőbe beszélek, pedig rezzenéstelen arccal hazudott a pofánkba :D Ilyenek is vannak.

Azt azért meg kell jegyezni, hogy jó szakember, közvetlen, humoros de tanárnak csapnivaló. Ki érti ezt... :S


Azért ettől ne félj, sok sorstársad lesz, ha valaki szívatni akar, és sajnos fognak is. De túlélhető.

2011. aug. 20. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Jajjj, jót röhögök a válaszokon ezeket én is mind ismerem..:D


1. pofára osztályzás, ez szerintem mindenhol előfordul, vannak ugye a kis kedvencek meg a többiek, az utóbbiak jó eséllyel buknak


2. ennek egyik alkategóriája, amikor ülsz a tanárral szemben, és hiába tudod jól az anyagot, addig kérdez, amíg lesz egy olyan kérdés amire nem tudsz válaszolni, itt már az sem számít,hogy semmi köze nincs a kérdésnek a tárgyhoz, de mivel nem tudod, ezért megbuksz


3. előre meg van határozva, hogy egy adott nap, hány ember, vagyis a vizsgázók hány százaléka mehet át a tárgyból, átlagban 30, max 40%


4. ennek alkategóriája, hogy vizsga előtt megbeszélik, hogy mondjuk minden 3. bukta, így ha mondjuk 7.-nek mész be,hiába nem tudsz semmit, átrugdosnak, de ha 9.-nek mész tök mindegy mit tudsz,bukta lesz a vége


5. ZH dobálós megoldás: a tanár feldobja az asztal fölött a ZH-kat, amelyik az asztalon marad 5-ös, amelyik félig lóg 3-as, amelyik leesett a földre 1-es, és milyen érdekes ugye hogy egy 120 fős évfolyamnál se kettesek, se négyesek nem születtek, na meg az is, hogy ezek a kifejtős ZH eredmények a megírás után 2 órával már az ETR-ben vannak (ugye te sem hiszed el, hogy a tanár 2 óra alatt elolvas és kijavít több száz oldalt?)


6. személyes kedvencem pedig a dobókockás megoldás, miután elmondtad a tételt, a tanár kezedbenyom egy dobókockát, hogy akkor dobd ki a jegyed, ha hatost dobsz,újra dobhatsz..(ennek egyik alkategóriája,hogy a zh jegyek így születnek,hogy a tanár dobókockával kidobálja a jegyeket)


7. bónuszként viszont előtted a lehetőség, hogy elkerüld a fennt leírtakat, melyet megtehetsz egy vastag borítékkal és egyéb szolgáltatásokkal, ha érted mire gondolok..


Persze,azt hozzáteszem, hogy ne gondold, hogy a tudás nem számít,mert a vizsgák, zh-k többségében születnek azért reális jegyek, de 1-1 félév során mindig találkozunk ilyen cuki kis tanárokkal, akik a fennt leírtakat alkalmazzák, nehezítve így a helyzetünket, de én személy szerint az első félévben nem hittem el, hogy így megy, a második félévben megtörtént a pofára esés, viszont én ezt olyan szánalmasnak tartom, hogy már csak röhögök rajta:D

2011. aug. 20. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
ismerős a szitu a DE ÁJK-n is. egyik ZH-m 13 pontos lett és 3 egyik szaktársamnak 11 pont és 1. nem hinném hogy tényleg ilyen szigorú lett volna a ponthatár. másik sztori: haverom (szintén szaktársam) 1. zh-t írt pedig mindent tudott tényleg tanult rá. amikor megnézte és megkérdezte a tanártól hogy miért lett 1. a tanár megmutatta egy másik szaktársunk dolgozatát (aki egyébként államin van) és azt mondta legalább így kellett volna megírni. csakhogy haverom szinte majdnem ugyanazt ugyanúgy írta le (2 csoportban írtuk egymás után haverom és az említett szaktársunk nem ugyanabban a csoportban volt így véletlenül sem leshettek egymásról). amikor haverom szóvá tette ezt azzal jött hogy nem értette nem volt érthetően leírva megfogalmazva. Mikor felajánlotta hogy elmagyarázza akkor egyből azt mondta hogy vége a megtekintésnek. Az is érdekes hogy az a 3-4 ember aki államin van és megírt egy zh-t beugrómentességért mindegyiknek sikerült az önköltségesek nagyrészének nem. :/ csak így akkor mi értelme van tanulni ha a tanár nem nézi meg tisztességesen? lehet hogy sok a javítás meg egyenként hogy átnézze csomó idő dehát ő akart tanár lenni! remélem jövő héten vizsgán nem lesznek ilyen gecÍÍk (bár a legtöbb vizsgánk írásban lesz szóval benne van a pakliban hogy eljátsszák ugyanezt a random osztályzást)
2016. dec. 27. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:

Abszolút létezik a jelenség a felsőoktatásban.

Ékes példa erre a BME!

2023. szept. 9. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!