Melyik egyetem az erősebb? a budapesti műszaki vagy a széchenyi?
Mit szeretnél hallani a Széchenyiről? Mesélek egy keveset.
De röviden azt tudom mondani, válassz az alapján, hogy mit akarsz tanulni. (Melyik szakirányt.)
Na ez a BME egyértelműen tipikusan az a BME-b.uzi válasz, akinek fogalma sincs az egészről, csak egyszer a retinájába égették, hogy a BME az istencsászár és azonkívül csak szar létezik a világon.
Kérdező, az a probléma, hogy Közlekedésmérnöki szakon "Közlekedés" szakirány nincs.
Attól függ merre szeretnél majd dolgozni, és mi az érdeklődési köröd.
Győrben van pl. Logisztika szakirány, ez van a BME-n is. A kettő közül a BME nyerőbb, mert Győrben elég komolytalan az oktatás, míg a BME-nek azért jobb neve van, és színvonalasabb is ez a szakirány. Viszont tömegdiploma, kb annyit érsz vele mint a logisztika 2 éves OKJ-val.
Vasút is van Győrben és a BME-n is. Itt viszont már nem mindegy, hogy a vasútgépészettel foglalkoznál, mert akkor a BME, hiszen az gépészeti jellegű megközelítéssel adja elő a dolgokat, míg Győrben a vasúti üzemvitel, a forgalom lebonyolítása, pálya, biztber és a személyszállítás van, és oda is lehet elhelyezkedni.
Győrben van Személyszállítási rendszerek, ez a közúti személyszállítást takarja, ha a volánok, és egyéb közúti személyfuvarozó cégek tevékenysége érdekel, esetleg a közúti forgalomtechnika akkor kell ezt választani.
A BME-n van Közlekedési folyamatok szakirány, ez a közlekedés megterevezése, igények felmérése, iránításainak kialakítása, tehát a közlekedés tervezését takarja.
Tehát látod, aszerint kellene választanod, hiogy mi érdekel, mert a közlekedésmérnöki alatt nem ugyanazt kapod.
A két diploma lényegében ugynaúgy elismert (a logisztikát leszámítva. ) mert tudják, hogy szakterülettől függően ki-ki mást választ.
A vasúton dolgozó mérnökök jórésze Győrben végzett, és végez, mondom a BME nagyon gépészeti vonal.
Végre egy értelmes kérdés! (Csak nem kötünk ki a fyGYIKblogon. :-)
A BME-n végre különvették a gépész (járműgépész, újabb nevén járműmérnöki) alapképzést a közlekestől, emiatt (elvileg) már nem nyomatják azt a rengeteg gépész alapozó tárgyat a közlekeseknek (ez utóbbi inkább üzemi meg hálózattervezési képzést takar; járművet legfeljebb üzemeltet; míg a gépész meg géptervezés-fenntartás vonalú képzés).
A tantervet és szakirányokat megtalálod a közlek.bme.hu-n.
Győrt mindig gyakorlatorientált képzésnek emlegették (és mivel a vasutasok nagyja onnan kerül ki, ezért őket szívesebben veszik föl maguk közé a szóbeszéd szerint).
Tény, hogy tanítanak nagy gyakorlati szakik -- míg ez a BME-n igencsak háttérbe szorul. Viszont Győrött az alapképzés komolytalan, de az egész képzésre igaz, hogy könnyen ellébecolható.
Ha a matek nagyon nehezen megy, nem javaslom a BME-t. Bár nincs szigorlat, de az egyik legkeményebb a közlekes matek a BME-n belül.
A győri távoktatás teljesen komolytalan, egy kamu oklevelet ad. Ha taníttatni akarod magad, kerüld el! Ha csak a papír kell, tökéletes.
Azzal folytatnám a kérdést, hogy milyen ágazat (közút, vasút stb.) és milyen szak érdekel (gépész, közlekedés-üzemi).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!