Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért a fa*szért variálnak...

Miért a fa*szért variálnak állandóan?

Figyelt kérdés

Komolyan mondom már rosszul vagyok, h évről évre változtatnak valamit a a felsőoktatási felvételin, most ez mire jó??

Akik még a régebbi rendszerbe felvételiztek azokról kiderült, h nyomorékok? vagy semmirekellők lettek? vagy miért nem jó ez úgy ahogy volt?van a negatív hatásáról valami statisztika?

Apámék idejében 30 évig nem változtattak, mégis el tudják látni a feladatukat, most meg nem bírnak magukkal vagy mi van?Ennyire unatkoznak?


2011. febr. 9. 19:41
 1/2 anonim ***** válasza:
Az a baj,drágám, hogy diplomagyár lettünk, mert így csökkenteni tudták a munkanélküliek számát. Aztán most rájöttek, hogy nem jó, és szigorítják a szabályokat. Nagyon helyesen mellesleg.
2011. febr. 9. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Hát ennél azért jóval szigorúbb szabályok kellenének ahhoz, hogy leálljon a diplomagyártás.

Pl. személyszerint én nem látom jónak, hogy 4-es átlag alatt bárkit felvesznek egyetemre. Aki nem tud a gimnáziumban egy nyomorult négyes átlagot összeszenvedni, az nem való oda. Én pl. nagyon rossz voltam a fizika-kémia-matek hármasból, de majdnem minden másból az ötöst tudtam hozni, ezzel azért simán 4 felett voltam. Szóval nem igazságtalanság ez az olyanokkal szemben sem, akiknek valamelyik terület nem megy (merthogy van ilyen), csak azokkal, akik NEM AKARNAK tanulni.

Aztán. Kb. felére csökkenteni kellene a felvettek számát. Pl. minek vesznek fel csak az ELTÉre évente kb. 200 anglisztikást? Vagy minek kell egyáltalán egy informatikus-könyvtárosnak diploma? Vagy egy nyomorult büfésnéninek vendéglátós felsőfokú végzettség. Szégyen, komolyan mondom.

Ha mindezt megtennék több pénz jutna jóval az egyetemekre magukra, így emelkedhetne az oktatói munka színvonala is - kevesebb diákra kellene odafigyelni, személyreszabottabb lehetne az oktatás -, jobb ösztöndíjlehetőségek lennének (ugyanis a mostaniak elég siralmasak), többeket ösztönözne a tanulásra, jó teljesítményre, ami a megszerzett tudás mennyiségét és minőségét is emelné. Az egész egy folyamat, és csak ilyen egyszerű intézkedésekre lenne hozzá szükség...

Plusz még mellékesen én éves ellenőrzést tartanék, de ha nem is évest, legalább párévente 1-et, minden szak oktatásával kapcsolatban. Nem bejelentett, hanem meglepetésszerű alapon. Elég sok oktató és szak szervezettsége elbukna ezen, ami helyet adhatna egy jótékony megújulásnak is, amire sok-sok szakon szükség lenne.

Másrészt ez már magával a tanulmányokkal kapcsolatosan: a tanegységlistáját minden szaknak alaposan felül kellene vizsgázni, ugyanis nem egy szak van, ahol teljesen felesleges tölteléktárgyakra kötelezik a hallgatókat, holott helyette hasznos dolgokat is tanulhatnának az adott kreditek értékében, ha nem lenne ez az eszetlen rendszer. A parányi eltérésű kurzuscímek alatt történő gyakorlatilag kredit és tantárgyismétléseket már meg sem említem...

Szóval nem csak azért változtatnak, mert unatkoznak, hanem mert van min. Csak nem mindig a jó irányba teszik azt...

2011. febr. 9. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!