Szerintetek is a tanáron mulik a kapott érdemjegy?
barátnőm 1-est kapott az olyan dolgozatára aminél 6 kérdésből 5 re tudott válaszolni.
nekem van két darab 5 ösöm egy másik szaktantárgyból másik tanárnál és ezeket gyakorlatilag a semmire kaptam.
egyiket arra hogy kitaláltam hogy a billenőbiztositék amit a kezembe nyomott az MO-n nem szabvány a másikat meg egy TAVALY(!!!) megépitett panelre.
akkor hol van az arány? miért nem lehet egy adott rendszer alapján osztályozni hogy a diákok tisztába legyenek az elvárásokkal és azzal hogy mire számithatnak. a szülőknek se tetszik ez tulzottan.
tanárok is válaszolhatnak...
de engem nem is ez az egy eset érdekel mert ha nagyon akarnék mindennap tudnék irni pár hasonló esetet ebből az országból...hanem az érdekel hogy miért nem lehet megállapodni miért nem lehet egy közös központilag összeállitott korrekt javitokulcsal ellátott tanmenetet összehozni. minden szakra és iskolára. csak egyszer kéne megcsinálni és akkor mindenki tudná hogy mire számithat meg mik az elvárások. akkor szivesebben tanulnának a gyerkőcök de igy...mindenkinek a kedve elmegy bele vannak fásulva, keseredve, mindenki lelombozva megy az iskolába.
ez igy szerintem nem megoldás.
Teljesen komolyan gondolod ezt a központosított tanmenetet?
És hogyan lehet akkor összehozni a differenciálást? Mi lesz a gyenge képességűekkel? És mi lesz a tehetségesekkel?
Hidd el, teljesen mást és máshogy kell tanítani egy olyan iskolában, ahol a tanulók nagy részének a kettes érettségi az elérendő cél, mint ott, ahol egy-két emelt szintű érettségit mindenki le akar tenni 12. végén.
Valóban vannak nem jó tanárok is. Ez ellen nem tudsz mit tenni. Ami a te részed lehet ebben, hogy megpróbálod magadból kihozni a maximumot. És olyan tanárt nagyon nehezen tudok elképzelni, aki akkor is megbuktat, ha az egész anyagot tudod.
Az előttem lévő válasszal teljesen egyetértek. Valamilyen szinten van központi tanterv, erre épülnek az elfogadott tnkönyvek, de ezt a helyi tantervekben az iskolák a saját képükre formálják. Politikailag sem szerencsés az uniformizált világ, legközelebb már azt is előírnák, hogy mit kell enni, milyen ruhába kell járni, "Szép új világ" (by Huxley, elolvashatod.) És pedagógiailag sem szerencsés, nem káposztafejeket tanítunk, hanem embereket, és nem robotok tanítanak, hanem emberek, a legjobb belátásuk szerint. Lehetnek rossz szakemberek, tévedhetnek, de egy emberekkel kapcsolatos döntéssorozatot nem lehet uniformizálni. Olyan, mintha előírnák, hogy milyen betegséget pontosan melyik gyógyszerrel kell kezelni, ha használ a betegnek, ha nem. És nem utolsó sorban gyakorlati szempontból sem kivitelezhető: egyrészt a tesztek már másnap kint lennének az interneten, máskrészt bele se merek gondolni, micsoda világ köszöntene ránk, ha besúgók jelentenék a felsőbb hatóságoknak, hogy x tanár mást merészelt kérdezni a dolgozatban. Én biztos nem tanítanék, ha nekem elő lenne írva, hogy pontosan milyen szavakkal mit kell tanítanom és hogyan kell számonkérni. Ez egy kreatív értelmiségi munka, nem végreahajtógép vagyok. Aki a számonkérés feladatait kitalálja, az nálam okosabb? Nem! Akkor mért kéne nekem más utasításait vakon teljesítenem?
Még egyszer mondom: ne álmodozz uniformizált világról, élhetetlen lenne! A munkahelyi főnökök se egyformák, a házastársak se egyformák - még jó! Élünk és gondolkodunk. És alkalmazkodunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!