Szerintetek jó ötlet a természettudományok összevont tanítása?
Angolszász országokban, és néhány gimiben eddig is így tanították, de jelenleg elég erős a törekvés, hogy egységesen egy science (természettudomány) tárgyat oktassanak (egyre több helyen már így oktatják).
Vannak érvek az összevonásra (jelenségek mélyebb megértése, komplex látásmód, környezettudatosság fejlesztése stb...), ugyanakkor ellenérvek is (pl. fizika matekosabb, elvontabb részei miatt népszerűtlen lesz a tantárgy, vagy a megnövekedő óraszám (heti 6-8) miatt ez lenne a legnagyobb, legfontosabb tantárgy, és leuralná az oktatást stb...).
Mit gondoltok, jó ötlet egy ilyen science tárgy?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem szavaztam, mert is- is.
Nagyon jó képességű és elhivatott tanárok tudnák ezt úgy tanítani, hogy a gyerekek profitáljanak a kétszakos, a más reáliában nem igazán elmélyedt tanároktól való tanuláshoz képest. De sajnos az ilyen polihisztor természetű és tanítás iránt elhivatott fiatalok nagyon kevesen lesznek az egyetemeken.
Marad a praktikus megközelítés, hogy az a néhány ember, aki természettudományos érdeklődéssel mégis vállalja a "nemzet napszámosa" életet, az taníthassa az összes reáliát egy tárgyban, mert egyre kevesebb, a kimenetel szempontjából is megfelelő jelentkező, ezekre a szakokra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egyrészt azért nem tartom jónak, mert ezek eléggé különböző területek: az már egy magasabb szintű megértése, ha a területek közti összefüggést megérti az ember.
Másrészt azért nem tartom jónak, mert ha a természettudományokat összevonjuk, akkor pl. a művészeteket miért nem? Még mindig igazságtalannak tartom, hogy orrba-szájba nyomják az irodalmat (sokszor a nyelvtanórák rovására), közben perifériára szorul a művészettörténet és a zene. A természettudományok összevonása, csak növeli az aránytalanságot.
Egyébként, ahogy nézem, angolszász országokban össze van vonva, de óraszámot tekintve hangsúlyos tárgy.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!