Mi értelme ezeknek az oktató-véleményezős névtelen (?) kérdőíveknek Neptunban? Egyáltalán mennyire névtelen ez, ha a saját Neptunomból kell megnyitni?
Én tanárképzésben tanulok, Debrecenben, a két szakom különböző karon van (BTK-TTK), néhány oktatótól hallottam megnyilatkozást arról, hogy őket ezeknek a kérdőíveknek az eredménye mennyire érinti, és én ezalapján nem látom, hogy mi értelme van ezeket kitöltenem hallgatóként, ha arra gondolok, hogy ez hatással van-e az oktatás minőségére. (És nem arra, hogy a gyalázatosan rossz oktatókról jó ventillálni, meg akinek TTK-s az első szakja, az néhány tárgyat hamarabb vehet fel)
Pár BTK-s oktató kifejezetten azt mondta, hogy hozzá egyszerűen nem jut el ezeknek a kérdőíveknek az eredménye, akkor sem, ha kifejezetten kéri. Tehát neki ez nem visszajelzés.
TTK-s oktatóktól meg olyan megnyilatkozásokat hallottam, hogy hát igen, róla ezt és ezt a negatív dolgot már írták sokan, dehát kit érdekel, biztos az ilyen felkészületlen, okkal rossz jegyet kapott, előadásra nem járó trógerek írták. (Mondjuk halkan megjegyzem, hogy nem értem az előadásra járáson való rugózást azoknál. A fél csoport minimum rendszeresen tanáris, ott meg nem ritka, hogy úgy van óraütközése az illetőnek, hogy csak az ominózus előadás idejére tudott felvenni valami gyakorlatot) És akkor így ezekszerint itt eljut az oktatóhoz az értékelés, csak épp a lelkiismeretére van bízva, hogy mit kezd vele, mert amúgy semmi következménye, ha semmit nem változtat, hiába kifogásolták sokan.
Nálunk nincs ilyen. Asszem, aki TTK-s, az hamarabb kezdheti a tárgyfelvételt, mint a többi TTK-s, aki nem töltötte ki. (De én BTK-s vagyok, és ott ilyen nincs, semmi előny nincs a kitöltésből)
De amúgy meg az érdekel, hogy ez oktatás minőségét javítja-e, ilyen szempontból meg nem érdekel, hogy a hallgatónak milyen előnye van a kitöltésből.
Engem az érdekel, hogy ha leírom én, meg kb mindenki, aki nem speedrunba áttekerte a kérdőívet, hogy X rendszeresen 20 percet késik, majd 20 perccel hamarabb befejezi az órát, Y nyilvánvalóan pofára osztályoz, mert ezt és azt csinálja, Z meg a 10 éve létrehozott egybefüggő szöveges, PDF fájlt vetíti ki, lapozgatja össze vissza követhetetlenül, meg olvassa fel, annak van-e bármi súlya? Vagy azon kívül semmi nem történik, ha X, Y és Z éppen BTK-s oktató, akkor soha nem is értesül ezekről a panaszokról, ha meg épp TTK-s oktató, akkor értesül, de azon kívül, hogy legyinthet, hogy a sok hülye hallgató hisztiből lepontozta, kit érdekel?
Legkésőbb tanári diplomával a kezedben azért legyél tisztában, miért fontos a mérés.
Egyébként le szokták írni, hogy az intézmény számára fontos minősítéseknél.
Oké, intézmény számára fontos. De akkor hogy lehet, hogy az érintett oktató nem tudhat az értékelésről, amit kapott, a másik meg tudhat az értékelés eredményéről, és azt teljesen nyugodtan leszrhatja?
Nem attól lesz jobb a minősítés, hogy évekre lebontva látszik fejlődés/annak hiánya? Mi értelme van annak, hogy mondjuk 10 évig az az állandó visszajelzés, hogy valaki rendszeresen 50 percesre faragja le a 90 perces óráit, és ezzel nem történik semmi?
Nálunk komolyan veszik. Mi kedvezményt nem kapunk a kitöltésért (kötelező, vizsgafelvétel feltétele), de teljesen anonim (külön felületen kell beküldeni) és ha egy tanár bizonyos átlag alatt teljesít, akkor a felettese elő kell, hogy vegye.
Volt rá példa, javult az illető oktatása.
Nálunk is nagyon komolyan veszik. Évfolyamszinten probléma volt 1 tantárgyból, nagyon sok volt a bukás, szándékos buktatás.
Nagyon sokan jeleztük ezt a visszajelzésnél, és azóta ez gyökeresen változott, nyilván nekik sem az a céljuk, ami nálunk történt, hogy az évfolyam 85%-a megbukjon.
Nálunk figyelnek rá és meg is megérte, első félévben volt egy tanár kb ledarálta az anyagot, ha leírtad, leírtad ismétlés nincs, mert kevés az idő... nehéz tárgy is volt ráadásul első vizsgán a 100 fős csoportból kb 80% bukott, szerintem rengeteg 1* értékelést kapott.
A negyedik félévben találkoztunk ismét másik tárggyal, szinte rá se lehetett ismerni, kedvesebb lett diákat is hozott stb stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!