Az egyetemisták jelentős része maximalista ebből a szempontból?
Én egyetemre a tudás miatt és nem a papír miatt mentem. Szerintem az a jó oktató aki jó órákat tart és a számonkérései teljesíthetőek (magyarán igazságosan követeljen). Semmibe nézem az olyan oktatót aki a semmire megadja az ötöst. Szerencsére nálunk nincs ilyen.
Egy fizika alapszakos.
Az a jó tanár, aki azt követeli meg, amit megfelelően átadott, és korrekten értékel.
Hiába magyaráz jól, ha aztán előáll olyan dolgokkal random, amiről szó sem volt.
Hiába magyaráz jól, ha aztán pofára osztályoz.
Ma pl a pofára osztályozással találkoztam. Tanáris vagyok, szakmódszertanra óraterv részlet kellett, kötelező elem volt a Kahoot teszt. Egyik csoporttársamnak belekötött, hogy nincs az óratervben célkitűzés, behoz olyan dolgokat, amiknek köze nincs a témához, a kahoott tesztben nem volt szakmailag megfelelő 2 kérdés megfogalmazása, 2 kérdésnek köze nem volt a témához. (9 kérdéses teszt volt) Ő erre a produktumra ötöst kapott, így meglett a négyes a tárgyból.
Az én óratervembe nem kötött bele, azt mondta, teljesen jó. A Kahoot tesztem tartalmilag rendben volt, ami hiba volt benne, az, hogy négy kérdésnél a feltöltött kép nem látszott jól a táblán kivetítve (amit mondjuk honnan a bánatból kellett volna tudnom otthonról, saját gépnél, ahol ez tök okénak tűnt), meg eközül a négy kérdés közül egy helyen véletlen nem jó válasz volt jónak megjelölve. Velem meg erre közölte, hogy gondolkodik, hogy erre HÁRMAST VAGY NÉGYEST ADJON, majd felsorolta a másik két dologra kapott kettő jegyemet, ami a tárgy értékelésébe beleszámít, gondolom látta, hogy ha négyest ad, akkor négyes lenne a tárgy, és inkább hármast adott, és így hármas lettem.
(Mondjuk mellékesen, nem volt annyira hasznosan felépítve a tárgy, és a tanár magyarázni se tudott, szóval nála ez nem csak a pofára osztályozástól bűzlik)
Én azt szeretem, ha hasznos, amit tanítanak, ha jól meg van határozva a követelmény, meg ha nincs pofára osztályozás.
Az irreleváns bullshit ne legyen nehéz, de amúgy nem zavar, ha valami nehéz, csak legyen indokoltan nehéz.
A tanár tanítási minősége legyen összhangban a vizsgák nehezségével. Volt olyan számvitel tanárom, aki katasztrófán tanított, konkrétan közgázos szakközépben többet tanítottak nekem, de ő mindenkinek jó jegyeket adott, kevés elvárása volt. De olyan is, aki mindig minden előadásra bejött, felrakott mindent a netre is, mindent megtett, hogy "belénk verje" az anyagot, pont ezért 65% alatt át sem engedett senkit. De nála tényleg nagyon buta volt, aki nem ment át. Azok essenek is ki.
Viszont volt olyan szabválos tárgyam, ahol a tananyaghoz képest elég brutális volt a vizsga. (Szegeden a Miki egér atomfelhő kurzus). A nevéből is látszik, hogy elég komolytalan, de vizsgán több száz oldalas ppt-ben található kepekből rakott bele pár randomot az oktató és meg kellett tudni mondani melyik században ki fotózta és hol meg ki van a képen (ha híres ember). Na ez egy 2 kredites tárgynál balfasság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!