Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Ez normális tanítás?

Ez normális tanítás?

Figyelt kérdés
A matematika tanár felírja a vázlatot a táblára, majd megold (inkább felírja) egy példát. És utána elvárja, hogy a bonyolultabb feladatokat megtudjuk oldani. A dogába meg olyat is tesz bele amit nem is oldotunk. (Szerinte a matematikát nem érteni kell hanem az összefüggéseket kell látni. )

nov. 11. 16:16
 1/10 anonim válasza:
26%
Ez sajnos általánosan jellemző elég sok tanárra (tisztelet a kivételnek)
nov. 11. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Nekem pont ilyen tanárom volt. Egy példát megoldott, nem magyarázott, megvárta, míg gyakorlás közben mindenkinek a maga tempójában leesik, miért is így kell csinálni. És érdekes módon teljesen jól működött, mindenki megértette előbb-utóbb.
nov. 11. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
valamilyen szinten igaza van, ne várjuk már el hogy csak olyan van a dolgozatban amit 1:1 megoldottatok
nov. 11. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Olyan feladat típust belerakni amit nem vettünk? Ez normális?
nov. 11. 19:41
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
aha igen mert feltételezem a már vett anyagokba megvoltak az alapjai és rá kéne jönni. de persze ha csak azt vesszük hogy egy almafa meg két almafa az három almafa, akkor két focilabda meg négy focilabda kiszámolása lehetetlen mert mi csak alamfákat tudunk számolni.
nov. 11. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Tom Benko ***** válasza:
Tehát megold egy feladatot. Valószínűleg típusfeladat, hogy lássátok az elméletet a gyakorlatban. Itt most kimaradt egy kis rész, valószínűleg kiad néhány típusfeladatot önálló feldolgozásra. Ezek után pedig ad olyan feladatokat, amik az így megszerzett ismeretek segítségével lehet megoldani. A dolgozatban pedig az összes ismeretet kéri számon.
nov. 12. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Én azt hiszem értem mi a gondod, de szólj ha tévedek.

Nekem gimiben első két évben volt egy nagyon jó matektanárom. Mindig elmagyarázott mindent, példakat mondott. Ha nem értetted mas megközelítésben elmondta. Mindenki négyes, ötös volt matelból.

Aztán kaptunk másik tanárt. Az volt a tanítása, hogy felírta szó nélkül a táblára a dolgokat se magyarázat, se semmi. Kérdezni nem lehetett.

Szépen leromlottak a jegyek 2-3 lett mindenki. Magántanárhoz kellett járnom, hogy az érettségit meg tudjam csinálni matekból.

Szerintem a kérdezőnek az a baja, hogy nem kap magyarázatot csak lásd és old meg a feladatot.

nov. 12. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Tom Benko ***** válasza:
@7: Miután szinte semmi noncs kifejtve, akár igazad is lehet. De az is lehet, hogy a kihagyott részekben van a kutya elásva.
nov. 13. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 tambi3 ***** válasza:

A műszakirajzot és az ábrázológeometriát ugyanaz a tanárom tanította péntekenként az utolsó három órában. A zh-k előtti kétórában bármit kérdezhettünk, ő elegánsan, játszi könnyedséggel, kisújból kirázta a választ, sőt fel is rajzolta a megoldást. A harmadik órában mégis tudott olyan feladatot adni, amire senki nem gondolt... Viszont ő mindig minden vonalat, szerkesztést, stb., stb-t elmagyarázott.


(Még egy államtitkár fiát is ki merte rúgni évismétlésre, a papa pedig nem jött be balhézni, hanem arra az egy évre elküldte a fiát műszakirajzolónak... De ez olyan régen volt, hogy ma már más idők járnak...)


Szerintem a "magyarázat" mindenképpen jár a diáknak, ha már nem is tudja a tanár elvarázsolni a nebulót, ez benne van a fizetésében.

Bocsáss meg, de nehezen tudom elképzelni, hogy szótlanul írja a betűket és számokat...

nov. 13. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Nekem is ilyen tanárom volt. Fizikát is ő tanította. Fizikából kísérlettel levezette az új anyagot, felírta a képletet, mondok valamit a=b+c.

Megoldottunk valami feladatot, ahol adott volt b és c, hát a hülye is össze tudta adni.

Aztán következő órán meg feleltetett. Az elméletet nem is kérdezte, hanem rögtön feladatot adott. A fenti példával élve, adott b és d, számold ki az a-t. Mi meg csak néztünk, hogy most mi a fene van?

Mert ezeknél a tantárgyaknál minden egymásra épül. Lehet, hogy 2 éve vettetek egy tételt, ami most ide is kapcsolható, és a feladatok be is szokták vetni. De nálunk a diákok kb 90 %-a el is felejtette, mert nem használtuk napi szinten.

A tanár meg ott ordibált velünk, hogy lusta disznók vagyunk, nem tanulunk.

Szerintem meg nem így kellett volna tanítani. Ha elkezd egy új témakört, mondjuk megint geometriát, ahol veszitek majd a Thalesz-tételt, akkor esetleg adja már fel házi feladatnak, hogy ismételd át a derékszögű háromszögről tanultakat. Ha már neki nincs kedve órán átismételni, legalább akkor otthonra adta volna fel. De nem, annyi esze nem volt, aztán mi voltunk a lusta disznók.

Most iskolás gyerekeim vannak, és segítek nekik matekból. Sajnos teljesen általános, hogy mindent, de mindent elfelejtenek. Megtanulja, ír belőle egy ötöst, egy hónap múlva már nem is emlékszik. Szóval egy gyakorló matektanárnak teljesen tisztában kéne vele lennie, hogy a gyerekek így működnek.

Sajnos nagyon sok rossz matektanár van, vagy inkább azt mondanám, hogy nagyon kevés jó.

nov. 13. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!