Ez normális tanítás?
Én azt hiszem értem mi a gondod, de szólj ha tévedek.
Nekem gimiben első két évben volt egy nagyon jó matektanárom. Mindig elmagyarázott mindent, példakat mondott. Ha nem értetted mas megközelítésben elmondta. Mindenki négyes, ötös volt matelból.
Aztán kaptunk másik tanárt. Az volt a tanítása, hogy felírta szó nélkül a táblára a dolgokat se magyarázat, se semmi. Kérdezni nem lehetett.
Szépen leromlottak a jegyek 2-3 lett mindenki. Magántanárhoz kellett járnom, hogy az érettségit meg tudjam csinálni matekból.
Szerintem a kérdezőnek az a baja, hogy nem kap magyarázatot csak lásd és old meg a feladatot.
A műszakirajzot és az ábrázológeometriát ugyanaz a tanárom tanította péntekenként az utolsó három órában. A zh-k előtti kétórában bármit kérdezhettünk, ő elegánsan, játszi könnyedséggel, kisújból kirázta a választ, sőt fel is rajzolta a megoldást. A harmadik órában mégis tudott olyan feladatot adni, amire senki nem gondolt... Viszont ő mindig minden vonalat, szerkesztést, stb., stb-t elmagyarázott.
(Még egy államtitkár fiát is ki merte rúgni évismétlésre, a papa pedig nem jött be balhézni, hanem arra az egy évre elküldte a fiát műszakirajzolónak... De ez olyan régen volt, hogy ma már más idők járnak...)
Szerintem a "magyarázat" mindenképpen jár a diáknak, ha már nem is tudja a tanár elvarázsolni a nebulót, ez benne van a fizetésében.
Bocsáss meg, de nehezen tudom elképzelni, hogy szótlanul írja a betűket és számokat...
Nekem is ilyen tanárom volt. Fizikát is ő tanította. Fizikából kísérlettel levezette az új anyagot, felírta a képletet, mondok valamit a=b+c.
Megoldottunk valami feladatot, ahol adott volt b és c, hát a hülye is össze tudta adni.
Aztán következő órán meg feleltetett. Az elméletet nem is kérdezte, hanem rögtön feladatot adott. A fenti példával élve, adott b és d, számold ki az a-t. Mi meg csak néztünk, hogy most mi a fene van?
Mert ezeknél a tantárgyaknál minden egymásra épül. Lehet, hogy 2 éve vettetek egy tételt, ami most ide is kapcsolható, és a feladatok be is szokták vetni. De nálunk a diákok kb 90 %-a el is felejtette, mert nem használtuk napi szinten.
A tanár meg ott ordibált velünk, hogy lusta disznók vagyunk, nem tanulunk.
Szerintem meg nem így kellett volna tanítani. Ha elkezd egy új témakört, mondjuk megint geometriát, ahol veszitek majd a Thalesz-tételt, akkor esetleg adja már fel házi feladatnak, hogy ismételd át a derékszögű háromszögről tanultakat. Ha már neki nincs kedve órán átismételni, legalább akkor otthonra adta volna fel. De nem, annyi esze nem volt, aztán mi voltunk a lusta disznók.
Most iskolás gyerekeim vannak, és segítek nekik matekból. Sajnos teljesen általános, hogy mindent, de mindent elfelejtenek. Megtanulja, ír belőle egy ötöst, egy hónap múlva már nem is emlékszik. Szóval egy gyakorló matektanárnak teljesen tisztában kéne vele lennie, hogy a gyerekek így működnek.
Sajnos nagyon sok rossz matektanár van, vagy inkább azt mondanám, hogy nagyon kevés jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!