Akinek a középiskolás matek nem megy, annak az egyetemi sem fog?
Nem megy a középsulis matek, hülye vagyok hozzá. De szívesen mennék egyetemre, de pont egy elég matekos szakra, programtervező informatikára.
Megpróbáljam, vagy inkább jobb, ha most elengedem?
Inkább próbálj meg matekot nem igénylő szakra gondolni. Ha viszont az informatika érdekel, annak a gondolatköre alapvetően matematikai gondolkodásmódot igényel. Tehát ebbe feküdj bele, lehetőleg segítséggel. Azért vagy "hülye" hozzá, mert korábbról valamit kihagytál, a matek pedig alapvetően egy hierarchikus tárgy. Tehát az első feladat megtalálni, mit és miért nem értesz. Azt gyorsan pótolni (megérteni, nem bemagolni). Ettől nem megy, ettől mnem lesz benne sikered, tehát ezért kellően utálod (vagy legalábbis bemagyarázod ezt mint mentséget).
Ne tanulj olyant, amit nem értesz, mert az életed egy romhalmaz lesz.
Nem érdekel más szak az informatikán kívül, sőt azon belül is csak a programozás.
Megérteni úgyse fogom sose, bemagolni valamennyire be tudom, de három nap múlva azt is elfelejtem.
Binomális tétel, múlt hétvégén tanultam meg, ma reggel arra se emlékeztem, eszik-e vagy isszák.
Hatványazonosságok, megtanultam őket, gyakoroltam, de még mindig bizonytalan vagyok bennük, és egy sima zárójel is teljesen összezavar....
Alap dolgok mennek ki a fejemből, törtek összeadása egész számmal, tudom, csak mindig bizonytalan vagyok benne.
Ott egy azonosság előttem anégyzet minusz bénégyzet... 10 percig nézem, de sose jönnék rá, hogy egy azonosságot látok, csak ha megnézem a megoldást.
NEM. Akinek a középiskolai matek nagyon nem megy, az semmiféle - matekkal kapcsolatos - egyetemi szakra ne menjen! Márpedig a matek szinte MINDEN gondolkodást igénylő területen (rejtve vagy feltűnően) ott van. A józan, logikus gondolkodás, összefüggések felismerése, problémamegoldás, algoritmizálás, következtetés, bizonyítás, minden tudomány alapja. Még az abszolút "humán" jellegű szakmák is magukban hordozzák a dolgok közötti matematikai jellegű kapcsolatokat. Aki totál béna a gimis matekban, az csak bemagolós tanulásra képes, ami mindenhez kevés.
Viszont senki sem hülye a matekhoz gyárilag, csak rosszul kezdte, elijesztették, traumatizálták, bebeszélte magának, rossz volt az első matek-tanára... stb. Tehát PÓTOLHATÓ, csak az alapoktól kell elkezdeni, felépíteni az agyában. Enélkül ne próbálkozz egyetemi matekkal!
Érdekes, nekem nem ment középsuliban a matek. Általánosban ötös voltam belőle nulla tanulással, és még 8-ban is voltam versenyeken matekból. Gimiben kikaptam egy tanárt, aki pontosan nullát magyarázott, és elhittem, hogy tényleg full hülye vagyok. Technikusin kaptam értelmes tanárokat, és értettem mindenféle szakmai számítást elektrotechnikából, fizikából, szakmai matekból, stb. 98%-ra tettem le az ágazati vizsgát is, amiben nagyrészt számolások voltak szinte, meg 2 rövid gyakorlati feladat, ami műhelymunka volt.
Most humán területen tanulok egyetemen, de itt van három számolós tárgyam, és azokat is értem. Ha valamit nem értek néha, akkor az AI 1 perc alatt levezet mindent, és egyből megértem az egészet.
Lehet, hogy ezután a szak után belevágok a mérnökibe, csak addigra le kéne emelt matekból vizsgáznom(nyilván tanár segítségével), mert már nem is érzem magamat olyan hülyének a számoláshoz, mint gimiben. Mert ott inkább a tanár cseszett az egészre, nem tanított semmit, csak felírta hiányosan a táblára az anyagot, aztán találd ki, hogy az mi egyáltalán. De sokszor még a táblára se írt fel semmit, csak valami tök más dologról elkezdett beszélni. Beszédes is volt az, hogy félévkor 16 ember bukott nálunk a 28 főből.
Szóval nem mindig a diák hülye, simán lehet a tanár egy nagy szar.
Ha érdekel valami és szereted a programozást, akkor megvan a belső motivációd, hogy csináljad. Ennél több nem kell ahhoz, hogy elérj sikereket. Ez fog téged segíteni abban, hogy ha nem sikerül majd egy tárgy az egyetemen, vagy valamit nem tudsz megérteni, de valahogyan képes vagy megtanulni, akkor meglesz a vizsga. Meg a következő, meg a következő is.
Én matektanárként 11 év tapasztalat után mondom, hogy azt sokkal könnyebb tanítani, aki akar tanulni és vannak céljai, van motivációja, mint azt, aki lusta de okos. Tanítani csak azt lehet, aki tanulni akar.
Amúgy igen, az is lehet, hogy nem veled van a gond, és más nyelvezet használatával pofon egyszerűvé válna számodra a matek.
Én azt mondanám, hogy ne hagyd magad lebeszélni arról, amit szívesen csinálnál. Most tudod, hogy nehezebben megy, de vannak technikák a matektudásod fejlesztésére.
Hányszor látni, hogy feladják az emberek az álmaikat, aztán bekerülnek egy olyan munkahelyre, ahol utálnak dolgozni, majd az egész életüket egy ilyen környezetben leélik, és ezt átadják a gyerekeiknek mintaként, akik ugyanilyen gödörbe kerülnek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!