Hogy lehet az, hogy valaki jóra vagy jelesre érettségizett angolból, a valóságban, éles, mindennapi helyzetben viszont meg se tud szólalni/ rosszul használja a nyelvet?
Beszélni egy dolog, az érettségi ezt minimálisan méri.
A logikai gondolkodás viszont tényleg nagyobb hangsúlyt kaphatna, és elkerülhető lenne ilyen következtetés a magyar oktatás színvonaláról.
Az érettségi (meg a legtöbb nyelvvizsga) lexikális nyelvtani tudást mér, tehát hogy tudja az illetö az adott nyelvtani forma nevét, meg a hozzátartozó szabályokat, a használat is legtöbbször kiválasztós teszt, a szabadon fogalmazás, beszéd minimális.
Beszélni meg csak akkor tud valaki, ha rendszeresen használja a nyelvet, beszél olyanokkal, akiknél nem tud átváltani magyarra.
"Hogy lehet az, hogy valaki jóra vagy jelesre érettségizett angolból ... Ennyire rossz a magyar nyelvoktatás ... ?"
Te érted, amit írsz?
"Az érettségi ... lexikális nyelvtani tudást mér, tehát hogy tudja az illetö az adott nyelvtani forma nevét"
Te láttál már életedben érettségi feladatsort?
"a legtöbb nyelvvizsga) lexikális nyelvtani tudást mér, tehát hogy tudja az illetö az adott nyelvtani forma nevét"
Egy ilyet mutass!
"a használat is legtöbbször kiválasztós teszt"
Ennek a résznek meg pont semmi értelme...
A középszintű érettségi egy legalja iskolában szinte alig jelent valamilyen nyelvtudást. A tanár beszél az érettségin a gyerek meg a yes és no válaszokat mondja máris meg van a jó jegy. Na kb ennyit is ér a középszintű érettségi.
Egy emelt négyes vagy ötös már jelent valamilyen szintű nyelvtudást.
"A középszintű érettségi egy legalja iskolában szinte alig jelent valamilyen nyelvtudást. A tanár beszél az érettségin a gyerek meg a yes és no válaszokat mondja máris meg van a jó jegy."
Ezek szerint azt se tudod, hogy milyen feladatok vannak...
"A tanár beszél az érettségin a gyerek meg a yes és no válaszokat mondja máris meg van a jó jegy."
. Na, még egy hozzáértő...
Nézzük a jogszabályt:
"36. §
(2) * A vizsgázó útbaigazítás és támogatás nélkül, önállóan felel, de ha elakad vagy súlyosan téved, a vizsgabizottság tagjaitól segítséget kaphat.
(4) * A vizsgabizottság tagjai a tétellel kapcsolatosan a vizsgázónak kérdéseket tehetnek fel, ha meggyőződtek arról, hogy a vizsgázó a tétel kifejtését befejezte vagy a tétel kifejtésében elakadt, illetve súlyosan tévedett. A vizsgázó a tétel kifejtésében akkor szakítható félbe, ha súlyosan tévedett, vagy a rendelkezésre álló idő letelt."
". Na, még egy hozzáértő..."
Bagoly mondja verébnek! :DD
Úgy , hogy amit egy magyar tanít meg neked az teljesen más mint amit élesben egy angoltól tanulnál.
Én is Angliában tanultam meg .
Azt hittem tudok mikor kijöttem és csak kapkodtam a fejem .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!