Személyes, vagy szülői tapasztalatok, vélemények az alábbi gimnáziumokkal kapcsolatban?
Nagy kutatásban vagyunk, de friss, első kézből (tehát a tanulótól, vagy a szülőtől) származó információt csak igen korlátozott mértékben találunk az alábbi – budapesti - gimnáziumokról:
• Veres Pálné Gimnázium
• Madách Imre Gimnázium
• Szent István Gimnázium
• Berzsenyi Dániel Gimnázium
Minket most kifejezetten olyan kérdések foglalkoztatnak, mint például az adott intézményben hogyan ítéli meg a hozzászóló a saját osztályközösségét és hogyan látja a többiekét, illetve a tanárok és diákok közötti viszonyt. Mennyire tartja ösztönzőnek, támogatónak az iskolai légkört? Tisztában vagyunk vele, hogy a vélemények között nagy eltérések lehetnek, de talán segítenek nekünk a végleges sorrend meghatározásában. Reál és nyelvi tagozatokra jelentkeztünk.
A lányom 11-edikes a Madáchban. Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni az iskoláról. Ő egy másik gimiből ment át 9-edik után, ez volt a legjobb, ami történhetett vele.
Az osztálya nagyon jó, nincs széthúzás. Szuper osztályfőnökük van, igazi nagybetűs TANÁR.
Minden tanára nagyon jó, ösztönző, a diákokat partnernek tekintik. Nincs felesleges szívatás, az elvárások egyértelműek, az értékelés korrekt. Az egész osztály nagyon motivált, jól lehet haladni a tananyaggal. (A régi iskolájában ez nem így volt, az egy középerős gimi volt, de ott sokkal heterogénebb volt az osztály összetétele, és sok volt az órát zavaró, flegma, bekiabálgató gyerek.)
Bár nyelvi gimi, de a reál oktatás is színvonalas. Idén pl. 3 emelt matekos fakt is indult (összesen 4 osztály van), és minden tárgyból indítottak fakultációt, amiből valaki szeretett volna menni. Tehát biosz, kémia és fizika fakt is indult.
Sokan vesznek fel 3 fakultációs tárgyat is: két olyat, ami a felvételihez kell, plusz harmadiknak a második nyelvet, így abból is fel tudnak készülni az emelt érettségire. Az első nyelvből szinte mindenki előrehozott emelt érettségit tesz, így 12-edikben ennek órakerete felszabadul.
Az iskola rengeteg osztályokon, sőt, évfolyamokon átívelő közösségi programot szervez. Minden májusban erdei táborba mennek a 9-11. évfolyamosok. Ősszel szoktak látogatást szervezni a svájci CERN-be (ennek felhívása épp olvasható a suli FB oldalán). Egy reál érdeklődésű gyereknek ez igazán érdekes és hasznos tapasztalás lehet.
Minden évben van Madách Kupa (ez egy hosszabb versenysorozat, különféle tantárgyi és művészeti versenyekkel, érdekes feladatokkal). A Mediterrán Koktél a latin országok kultúrájához kapcsolódó kreatív projekt.
A Dívány egy irodalmi délután, amelyen az iskola tanulói adják elő saját verseiket, novelláikat.
Az olimpiai években Madách Olimpiát rendeznek.
Ezen kívül minden évben szerveznek utazást a bécsi karácsonyi vásárba, és nyáron szokott lenni több külföldi utazási lehetőség (pl. Angliába, Olaszországba).
Az osztályok maguk is szerveznek programokat (a lányomék pl. rendszeresen járnak színházba, de egyéb programok is szoktak lenni, pl. kiállítás-látogatás, lézerharc...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!