Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mennyire helyes, ha egy tanár...

Mennyire helyes, ha egy tanár teljesítmény szerint osztályoz olyan tantárgyakat, mint a testnevelés, média stb., tehát tölteléktárgyakat?

Figyelt kérdés

Szerintem cseppet sem helyes... Alapvetően ezeknek a tantárgyaknak nem az lenne a lényege, hogy mindenkiből olimpiai bajnok, mag kiváló portrérajzoló, no meg persze remek énekes és médiakritikus is váljék. Igazán be lehet látni, hogy nem lehet mindenki mindenből jó. A testnevelésnek például az lenne a célja, hogy ne éljenek ennyire egészségtelenek a fiatalok. A normál életmódhoz kellő mennyiségű mozgást biztosítson, illetve elvben (bár gyakorlatban ez sokszor nem valósul meg), hogy megszerettesse a sportot a fiatalokkal. Sánta rókától, meg egy kis focitól még senki nem fogyott le, senki nem lett olimpiai bajnok, senkinek nem változott meg gyökeresen az élete, de annyi mozgást biztosít, amennyi a minimum. Szerintem ezeknél a tantárgyaknál sokkal inkább az órai igyekezetet és a kitartást kellene osztályozni, mintsem a valós, tárgyi, asztalra letett dolgokat. Abszolút készség kérdése, hogy valaki tud-e profin gyűrűzni, vagy max. meg tudja emelni magát. Még a tényleg polihisztor régi bölcsek sem voltak még olimpikonok is a tudományos/művészeti pályájuk mellett. Beláthatjuk, hogy ezek nem a legfontosabb tantárgyak, hogy mindenki minden pénzt és időt beleadva szekrényt vásároljon otthonra, majd naphosszat gyakoroljon. Szerintem ez teljesen irreleváns is. Sokkal többet számít, hogy valaki akarja-e, csinálja-e, bejár-e rendesen az órákra, próbálja-e megcsinálni a maga módján a feladatokat stb., minthogy mit produkál ténylegesen. Véleményem szerint nem normális, ha ilyen tantárgyakból egy tanár négyesnél rosszabb jegyet ad. Négyest is akkor adnék, ha látnám valakin, hogy amúgy fingik az egészbe, csak abba akarja hagyni. Egyest, kettest, hármast meg tényleg CSAK akkor, ha valaki be se jár, csakúgy leül pihenni, nem hoz felszerelést se, kimegy se szó, se beszéd büfébe stb. De gondolom, akkor nem én lennék az egyetlen, aki kifogásolja a gyerek iskolához való hozzáállását... Ellentétben magyarból, matekból, töriből, a természettudományos tantárgyakból, idegen nyelvekből stb., tehát úgymond a fontos/központi tantárgyakból lehet mérni egzakt módon tudást. Az iskola alapvetően a tudás megszerzéséről szól. Ezeknél a tantárgyaknál ezt számon is lehet kérni rendes, igazságos módon.


Mit gondoltok? Szerintetek helyes a valódi tudást osztályozni ezekből? Helyes lenne tényleg a technikát, a szabályosságot, az erőlétet stb. osztályozni?


Mindig falra másztam az összes olyan tanártól, aki médiát, tesit, drámát, táncot, meg hasonló maszlagokat tanított, de meg volt győződve róla, hogy az ő tantárgya a legfontosabb, és szórta, a négyesnél rosszabb jegyeket olyanoknak is, akik amúgy próbálkoztak, de ennyi tellett tőlük...



jan. 19. 19:19
1 2 3 4 5
 41/49 anonim ***** válasza:
50%

Figyu, ha tegyük fel, én egy lusta dög vagyok, de tesiórán elszínészkedem a hattyú halálát, kínok kínját játszom a futásnál stb. akkor jogos, ha a tanár elhiszi, hogy én a maximumot hozom ki magamból? Hát nem. Vagy egy mérce, vagy eléred van nem. Csak így lehet objektíven értékelni. Képes vagy rá vagy nem.

Már kezd összeállni a kép, kibukott a szög a zsákból: csak az elismerésre hajtasz, hogy ki legyen nyalva a picshád. Szerintem bőven elég neked, ha elismernek a tudományok területén, nem akarhatsz mindent is, te telhetetlen majom.

jan. 25. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/49 A kérdező kommentje:

#41.

Nem a dicséretre hajtok, meg az elismerésre tesiből, hanem arra, hogy a tanulmányi eredményeim elismerjék amblock.


Egy tanár látja, hogy mennyit teszel bele. Ha én ott maradok óra után gyakorolni, akkor nyilván nem csak színészkedem, mert még a saját szabadidőmből is áldozok ennek az oltárán.

jan. 25. 23:11
 43/49 A kérdező kommentje:

A differenciálásnak ez az alapja. Itt pont, hogy nem a te értelmezésed szerint "objektíven" kell értékelni. Ez nem olyan, mint a nyelv, ahol mondjuk németből vagy négy hete tanuljuk és gyakoroljuk a passzívot, szóval ha nem tudod még mindig átalakítani, akkor magadra vess. Meg nem is olyan, mint a matek vagy a nyelvtan, ahol nagyon hasonlóan gyakoroljuk a másodfokú egyenleteket, meg a mondatelemzést, szóval már meg kellene tudni csinálni pusztán gyakorlatból is...


Itt ha nem olyan az alkatod, nem ezt csinálod már évek óta, akkor honnan is kellene tudnod gyűrűzni? Az olimpikonok sem jók amúgy mindenből, amit beletettek a tantervbe. Ők is jók mondjuk úszásból, de lehet, hogy borzasztóak talajtornából. Ez nem egy terület, amit össze lehetne vetni.

jan. 25. 23:19
 44/49 anonim ***** válasza:
48%
Ha bekerülsz egyetemre, az első vizsgaidőszakodban k.nagyot fogsz koppanni. Ott aztán elfelejtheted az objektív értékelést, ha meg szóváteszed, addig buktatnak, míg meg nem unod.
jan. 26. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/49 anonim ***** válasza:
84%

"hogy a tanulmányi eredményeim elismerjék amblock."

Elismerik mindegyiket olyan szinten ahogyan teljesítesz, mint mindenki más esetén. Felkéne nőni és nem itt hisztizni olyan dolgok miatt amik emiatt legalábbis biztosan nem fognak változni.

jan. 26. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/49 anonim ***** válasza:
93%

Három darab négyessel még jeles rendű vagy, de egyetlen hármastól nem?

A színötös bizonyítványhoz képest a három négyes három, az egyetlen hármas kettő pontos veszteség. Nem igazságos, de szoknod kell, hogy az életben sem minden igazságos.

És neked készségtárgyból van, tehát összesítve te vagy a jobb. Ha a tanári kar nem is ismeri el, akkor te magadnak még megteheted.

jan. 26. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/49 A kérdező kommentje:
Végül megadták az ötöst... Az osztályozókonferencián a többi tanár fellázadt, így kitűnő lettem.
jan. 27. 11:42
 48/49 A kérdező kommentje:

#48.

Naaaa... Most mi a bajod?

jan. 27. 19:19
 49/49 anonim ***** válasza:
84%

"semmi elismerést nem kap évzárókon stb."

:DDDDDDDDD

jan. 28. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!