Mennyire helyes, ha egy tanár teljesítmény szerint osztályoz olyan tantárgyakat, mint a testnevelés, média stb., tehát tölteléktárgyakat?
Szerintem cseppet sem helyes... Alapvetően ezeknek a tantárgyaknak nem az lenne a lényege, hogy mindenkiből olimpiai bajnok, mag kiváló portrérajzoló, no meg persze remek énekes és médiakritikus is váljék. Igazán be lehet látni, hogy nem lehet mindenki mindenből jó. A testnevelésnek például az lenne a célja, hogy ne éljenek ennyire egészségtelenek a fiatalok. A normál életmódhoz kellő mennyiségű mozgást biztosítson, illetve elvben (bár gyakorlatban ez sokszor nem valósul meg), hogy megszerettesse a sportot a fiatalokkal. Sánta rókától, meg egy kis focitól még senki nem fogyott le, senki nem lett olimpiai bajnok, senkinek nem változott meg gyökeresen az élete, de annyi mozgást biztosít, amennyi a minimum. Szerintem ezeknél a tantárgyaknál sokkal inkább az órai igyekezetet és a kitartást kellene osztályozni, mintsem a valós, tárgyi, asztalra letett dolgokat. Abszolút készség kérdése, hogy valaki tud-e profin gyűrűzni, vagy max. meg tudja emelni magát. Még a tényleg polihisztor régi bölcsek sem voltak még olimpikonok is a tudományos/művészeti pályájuk mellett. Beláthatjuk, hogy ezek nem a legfontosabb tantárgyak, hogy mindenki minden pénzt és időt beleadva szekrényt vásároljon otthonra, majd naphosszat gyakoroljon. Szerintem ez teljesen irreleváns is. Sokkal többet számít, hogy valaki akarja-e, csinálja-e, bejár-e rendesen az órákra, próbálja-e megcsinálni a maga módján a feladatokat stb., minthogy mit produkál ténylegesen. Véleményem szerint nem normális, ha ilyen tantárgyakból egy tanár négyesnél rosszabb jegyet ad. Négyest is akkor adnék, ha látnám valakin, hogy amúgy fingik az egészbe, csak abba akarja hagyni. Egyest, kettest, hármast meg tényleg CSAK akkor, ha valaki be se jár, csakúgy leül pihenni, nem hoz felszerelést se, kimegy se szó, se beszéd büfébe stb. De gondolom, akkor nem én lennék az egyetlen, aki kifogásolja a gyerek iskolához való hozzáállását... Ellentétben magyarból, matekból, töriből, a természettudományos tantárgyakból, idegen nyelvekből stb., tehát úgymond a fontos/központi tantárgyakból lehet mérni egzakt módon tudást. Az iskola alapvetően a tudás megszerzéséről szól. Ezeknél a tantárgyaknál ezt számon is lehet kérni rendes, igazságos módon.
Mit gondoltok? Szerintetek helyes a valódi tudást osztályozni ezekből? Helyes lenne tényleg a technikát, a szabályosságot, az erőlétet stb. osztályozni?
Mindig falra másztam az összes olyan tanártól, aki médiát, tesit, drámát, táncot, meg hasonló maszlagokat tanított, de meg volt győződve róla, hogy az ő tantárgya a legfontosabb, és szórta, a négyesnél rosszabb jegyeket olyanoknak is, akik amúgy próbálkoztak, de ennyi tellett tőlük...
*egészségtelenül
Hosszú volt a hét, és r*hadt fárasztó...
#3.
Ez NINCS így.
Ezeknél minimális a veleszületettség, és hatalmas szerepet játszik a szorgalom. Az egyik barátom nagyon nem szereti a történelmet, főként a számára nem jó tanárok miatt. De mégis mindig ötös volt belőle, mert tanult, szorgalmas volt, meg persze logikusan gondolkodott. Nem mellesleg lehet teljesen igazságosan és egyenlően osztályozni. Ha odafigyelsz órán, megcsinálod a feladatokat, tanulsz óráról órára, felkészülsz a dolgozatokra, akkor nem érhet baj. Ha valakinek ennek ellenére sem megy valami semennyire, akkor lehet róla papírt kérni (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia stb.).
Ezek rendkívül fontos dolgok a későbbi tanulmányok (érettségi, egyetem stb.) szempontjából ellentétben a farkasügetéssel.
MIÉRT kellene elhelyeznie magát tesiből??? Ilyet se hallottam még... Mindig tanul az ember... Ugye tudod, hogy ötössel, meg anélkül is tudni fogja, hogy nem erőssége a futás, meg a foci, meg kifullad, majd összeesik, a labdát meg el sem találja, hiába próbálja. Még nem láttam olyat, akinek egy töltelék tantárgyból megadott jó jegy annyira felvitte az egóját, hogy elindult az olimpián, és ott figyelmeztették, hogy annyira nem jó. Ez tipikusan olyan, ahol az igyekezet értékelendőbb, mint a valós teljesítmény. Ha Jana kiskora óta atletizál, szertornázik, focizik, kosarazik, röplabdázik, meg természetesen seggen ugrálva zsonglőrködik, nyilván sokkal kevesebb erőbefektetéssel és sokkal jobban fogja megcsinálni a feladatokat, mint Jancsi, aki mondjuk inkább zenélt, meg matekozott. Szerinted kinek a munkája ér többet? Janáé, aki kisujjból megcsinálja, vagy Jancsié, aki erőlködve, vért izzadva, de közepesen megcsinálja? Szerintem nem lehet, és nem is érdemes különbséget tenni, mivel az egésznek nem ez a lényege. Szintén nem az a lényege, hogy elcs*ssze a gyerek kedvét a sporttól.
#4.
Az zavar, ha lecs*szi az átlagom a tanár ilyen piszlicsáré dolgokkal, ha minden másból ötös vagyok... Úgy, hogy ráadásul hozzáteszi, hogy látja, hogy mennyire akarom, mennyire dolgozom, mennyire beleteszek apait-anyait...
Önértékelési gondjaid vannak, kishaver. Ezt a durva megfelelési kényszert pszichológus segítségével leküzdheted.
Milyen átlagodat cseszi le? A büdös életben nem fogják nézni a tesi jegyeidet, még a felvételi pontokba sem számít bele az a tárgy, ha nem olyan irányba mész.
#8.
Ok, de ha már "a diákok réme" tárgyakból is kiválóan teljesítettem, akkor mennyire gáz már médiából, meg tesiből kapni a sz@r jegyeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!