Miért nem adja ki a tanár a "rosszul sikerült" dolgozatot?
Több alkalommal tapasztalom, hogy a kettes, hármas dolgozatot nem mutatja meg a tanár a gyereknek. Ígérgeti, hogy behozza, de mégsem teszi. Beírja a dig. ellenőrzőbe és ez alapján zárja le a jegyet...
Tavaly és azelőtt még a gyerekem jeles volt, most már hármas, és több négyese is lesz a bizonyítványban.
Ugyanúgy tanul, mint korábban, de szemlátomást "teszik tönkre" a jegyeit! Mi lehet az oka?
Az egyik tanár alkohol szagú, a matekost nyugdíjból könyörögték vissza - és nyírja a gyerekeket, alig-alig van már rendes, jóindulatú tanár... Ennyire siralmas a helyzet?
Nem értem egyébként az ilyen tanárokat. De a diákokat sem. Mi simán oda mentünk a legszemetebb tanárokhoz is, hogy hogy mutassa meg, hogy mit rontottunk, hogy tudjuk min kell javítanunk.
Viszont ha tényleg ennyire lehetetlen vele kommunikálni, akkor szülőként simán van jogod bemenni fogadóórára, hogy megnézd a dolgozatait
#4 Nálunk is ez van, csak nálunk soha nem adnak ki egyetlen röpdolgozatot sem. Azt valamennyire értem, hogy a nyomtatott, füzet alapú, központi TZ-t nem adják haza, de nem vehetek ki minden egyes röpdolgozatnál szabadságot, hogy 3. órára bemenjek megnézni a gyerek dolgozatát.
Nos, nálunk általános iskola fölsőben rendszeresen íratnak olyan témából dolgozatot, amit még (vagy egyáltalán) nem tanítottak meg, vagy a tanár nulla pontot ad egy helyes megoldásra (ha a gyerek a2+b2=c2 formában írja le a képletet, az a nyugdíjas tanárnéninél nulla pont, fordítva meg 5...)
Vagy a kapott pontokat a tanár rosszul adja össze, ezért akár két jeggyel is rosszabbat kap a gyerek. Vagy nem azt a jegyet írja be a Krétába, amit a dolgozatra írt, és ha én nem veszem észre a különbséget a Krétában, sosem derül ki. Még sorolhatnám.
Éppen ma borultam ki, mert a negyedikes gyerekem érdeklődő, kitűnő tanuló, jó gyerek. Én sem hittem el, amíg nem hallottam, de folyékonyan beszél angolul a pulzárokban végbemenő folyamatokról (mert nagyon szereti a Kurzgesagt YT csatornát, onnan "mászik a fejébe", nem én tanítom, nem is tudtam, hogy tud ilyet... ) Ehhez képest az egyetlen felsős tanár, aki "leatnít" alsóba természetismeretet, ismét olyan dologból íratott TZ-t vele, amit még nem tanított meg, ezért a dolgozat hármas lett. A gyerek össze van törve, a tanár elzárkózik, és azt mondja, hogy ő biza megtanította. De a többi osztálytárs is azt mondja, hogy nem. A jegy marad.
Röviden? A hócipőm tele van a tanárokkal!
(Egy tanár végzettségű, 3 gyerekes szülő)
Kérdező: ha van tanártüntetés, az ilyenek miatt érdemes lenne egy diák-szülő tüntetést is tartani...
A vicces az, hogy tulajdonképpen nincs tanárhiány. Rengeteg olyan tanár végzettségű ember van, aki szívesen menne vissza a pályára, ha az alkalmatlanok, és holdudvaruk eltűnnének onnan.
Nálunk a faluban egy komplett tanári gárda vár erre, illetve most már ott tartunk, hogy valamilyen módon indítunk egy magániskolát, "oszt jóccakát".
Amikor én a tanári diplomát szereztem, nagyon sokan végeztek az évfolyamomban, de nem volt tanári munka. Átképezték magukat, elhelyezkedtek más szakmában. Én is így voltam ezzel. Rengeteget dolgoztam, tanultam, de rengeteget kerestem. Akkor arra volt szükség. Most a gyerekek mind iskolásak, ideális lenne visszamenni a pályára, de az iskolán belüli hozzáállást mások részéről én nem tudnám végignézni napi szinten, úgyhogy egyelőre megmaradok kívül.
Őszintén várom, hogy a státusztörvény megvalósítása milyen eredménnyel fog járni! A minőségellenőrzés, és az ehhez kapcsolódó anyagi megbecsülése a tisztességesen dolgozókat megilleti, de nagyon remélem, hogy az alkalmatlanok elmennek végre buszsofőrnek, vagy aminek akarnak...
Mondjuk én a mostani fizetésért is szívesen tanítanék, ha nem lenne ilyen a helyzet.
Ahogy látom, nem jó tanárnak lenni. Sok problémás gyereket, szülőt, az óraszámokra féltékeny kollégákat elviselni hosszú távon kimerítő lehet.
Napi szinten hazaviszik a munkát, hol a magánélet...? Ha kirándulnak, az is stresszes, nem róluk szól...
Csak annak jó, aki elégedett, kiegyensúlyozott és hivatásának érzi a tanítást. Szerencsére vannak még ilyenek is. Egy megélhetési, görcsös pedagógus mindig szemét lesz és másokon fog ventillálni...
A hetedikes gimis kislányomat azzal próbálom megnyugtatni, hogy a Krétában villogó jegy sokféle lehet, pl. korrekt, elszámolt, protekciós, félreütött, rosszindulatú, stb. Megértettem vele, hogy nem a tanárnak tanul, hanem csakis önmagának. Az egyetemi felvételin is majd a tudást nézik, nem a hozott, szubjektív jegyeket.
Drukkolok, hogy sikerüljön nektek a magánsuli projekt. Jó kezdeményezés! Legyen sok örömöd és kitartásod a munkádban.
Nem, legalábbis aki nem illeszkedik be az iskolákat meglévő gondolatmenetbe, annak semmiképpen. A meglévő rendszerben a gyerek, mint emberi lény, és a gyerek jövője a legutolsó szempont sajnos.
Nem kellene hazavinni a munkát, legalábbis akinek normális time management képessége, és kreativitása van, aki használja a technológia előnyeit, és hajlandó ilyen téren fejlődni, annak semmi szüksége rá. Egy munkát el lehet végezni verejtékezve 10 óra alatt, de effektív módszerekkel 2 óra alatt is.
A kiránydulás szervezése, lebonyolítása nagy feladat, és valóban szerelemből csinálja az ember, de miért is probléma havonta egy szombatot erre áldozni?
Igen, aki mindezt csak a pénzért csinálja, az önmaga rabszolgája. Vannak munkák, és vannak hivatások. A gyerekek tanítása például hivatás. Aki nem ezzel a gondolattal végezte el a főiskolát, annak semmi helye az oktatásban.
A jegyekkel kapcsolatban igazad van, hogy kevés tanár képes (és foglalkozik ezzel egyáltalán) a jegyeket megfelelően alkalmazni. Mi a gyerek célja? Ha a tudás mellett nagyon fontos a hozott pontszám, akkor ne rossz jeggyel akarja "motiválni" a tanár a gyereket például.
A gyerekeim egyetlen tanárától sem hangzott el a kérdés szülőin, hogy melyik gyerek szeretne pár év múlva ide-oda felvételizni, vagy valamelyik tantárggyal különösen foglalkozni a jövőre való tekintettel?
Ez alapján remekül meg lehetne "fájdalommentesen" csinálni a differenciált oktatást.
Ha nekem egy ötödikes szülő azt mondja, hogy a gyereke ovis korától szakács akar lenni, arrafelé akarnak majd nyolcadikban továbblépni, akkor mondjuk megkérem, hogy hozza el a mostani, ilyen sikolában megtartott felvételik elvárásrendszerét, a tantárgyakat, amiket pluszban kérnek, és akkor ez a gyerek abból a tantárgyból emelt szintű tananyagot kap, hogy mondjuk esélye legyen a felvételin, és ne kelljen a szülőnek százezrekért magántanárhoz cipelni délután a gyereket, amikor a gyerek is pihenne, és egyébként mindehhez joga van.
Sajnos az egyetemi felvételin is nézik a hozott pontokat, tehát a tanár felelőssége hatalmas a jegyek kiosztásánál! Nem teheti meg azt, hogy téves következtetésre jusson sem a gyerek, sem az egyetem. Nadehát ott vannak a központi, és iskolai, kihirdetett felvételi követelmények. Abból kell kiindulni.
Ha testnevelés szakon 20 szabályos fekvőtámaszt kell minimálisan teljesítenie a felvételhez, akkor 4 év alatt megtanítom neki, hogy 40-et tudjon csinálni, hogy tuti legyen a dolog. Ha eközben kiderül, hogy valamiért a gyerek alkalmatlan lesz erre, akkor még időben lehet tudatni vele, és a szülővel is, nem nyolcadikban jön a pofáraesés, hogy sehova nem vették fel a gyereket.
Meggyőződésem, hogy a magyar iskolarendszer legnagyobb problémája a tanárnál kezdődik. Van sok más is, de én mindenhol mindenkitől kizárólag a kifogásokat hallom, a dumát, a cselekvést sehol.
Én sepciel most éppen a hetedikes nyelvtan oktatástechnikáját tanulom, hogy a gyerekemnek meg tudjam tanítani azt, amit az órán a tanár képtelen egy közepesen jó képességű gyereknek átadni. Nade három gyerekem van, mikor fogok dolgozni? És minek ül a gyerek az iskolában 6 órát, ha utána ugyanazt nekem kell elvégezni itthon?
Gondolkoztam rajta, hogy a gyerekem tanárainak benyújtok egy számlát mondjuk egy takarítónőtől, mert ameddig én délután oktatom a gyerekem, addig valakinek ki kell takarítania. Vagy kiadom neki házi feladatnak >:) ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!