Mit gondoltok, hogyan javítsa egy tanár a dolgozatot középiskolában, egyetemen?
Ha mondjuk egy számolós feladatnál valaki az elején valamit rosszul számol ki, de a továbbiakban ugyan arossz eredménnyel de jól oldja meg a feladatot kapjon rá pontot?
Vagy pedig mivel az eredmények nem jók, ezért nullázza le?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
"Pedagógiai szempontból az elsővel értek egyet."
Mindenféle szempontból. Ha valaki végigszámol mindent helyesen, jó logikával, csak az elején vétett egy számolás hibát (vagy elírta, mindegy), nehogy már annyit érjen a munkája, mint akinek gőze sem volt az egészről.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nagyon nem mindegy, hogy valaki rosszul számol vagy elvi hibát követ el.
Egy számolási hiba után kapott rossz részeredménnyel ha rosszul számol akkor a középiskolában kapja meg a hiba után járó részért járó pontokat.
Ha egy elvi hiba alapján kapott hibás részeredménnyel számol jól tovább akkor én kevesebb pontot adnék.
Természetesen mindkét esetben igaz az amit a 7-es válaszomban írtam, hogy a probléma lényege és nehézsége az elszámolás miatt nem változott, csak akkor adható pont.
Megértem a másik oldalt is. Ha egy kőműves elrontja a ház alapozását, de a falakat, tetőt és a többit tökéletesen megcsinálja akkor Te kifizetnéd a kőművest? Hiszen az alapozásnál valamit elszámolt de a többit jól megcsinálta ezért jár neki a pénz?
Gyakorlatban az van, hogy egy iskolai dolgozat javításánál a szaktanár dönti el, hogy az elszámolt rész utáni helyes számolásokra ad e pontot vagy sem. Erre semmilyen törvény vagy jogszabály nem kötelezi. Az érettségi dolgozatokban le van írva, hogy miként kell javítani. Idézet az egyikmatematika érettségi dolgozat javítási útmutatójából:
"Ha a megoldásban számolási hiba, pontatlanság van, akkor csak arra a részre nem jár pont, ahol a tanuló a hibát elkövette. Ha a hibás részeredménnyel helyes gondolatmenet alapján tovább dolgozik, és a megoldandó probléma lényegében nem változik meg, akkor a következő részpontszámokat meg kell adni. "
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
9
Ok, de a diák nem kőműves, hanem tanul. Ha kőműves vagy akármi lesz, akkor majd asszerint osztályozzák a szakmai jegyeit, ahogy kell.
A "másik oldal" hogy tesz különbséget azon két diák tudása között, aki az elején valamit rosszul adott össze, de amúgy logikailag minden tökéletes, de a kezdeti hiba miatt rossz a végeredmény, és a között, akinek a legkisebb fogalma sem volt az egészről, hót hülyeséget számolt végig. Vagy éppen semmit sem,
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!