Mit gondoltok, hogyan javítsa egy tanár a dolgozatot középiskolában, egyetemen?
Ha mondjuk egy számolós feladatnál valaki az elején valamit rosszul számol ki, de a továbbiakban ugyan arossz eredménnyel de jól oldja meg a feladatot kapjon rá pontot?
Vagy pedig mivel az eredmények nem jók, ezért nullázza le?
"Pedagógiai szempontból az elsővel értek egyet."
Mindenféle szempontból. Ha valaki végigszámol mindent helyesen, jó logikával, csak az elején vétett egy számolás hibát (vagy elírta, mindegy), nehogy már annyit érjen a munkája, mint akinek gőze sem volt az egészről.
Nagyon nem mindegy, hogy valaki rosszul számol vagy elvi hibát követ el.
Egy számolási hiba után kapott rossz részeredménnyel ha rosszul számol akkor a középiskolában kapja meg a hiba után járó részért járó pontokat.
Ha egy elvi hiba alapján kapott hibás részeredménnyel számol jól tovább akkor én kevesebb pontot adnék.
Természetesen mindkét esetben igaz az amit a 7-es válaszomban írtam, hogy a probléma lényege és nehézsége az elszámolás miatt nem változott, csak akkor adható pont.
Megértem a másik oldalt is. Ha egy kőműves elrontja a ház alapozását, de a falakat, tetőt és a többit tökéletesen megcsinálja akkor Te kifizetnéd a kőművest? Hiszen az alapozásnál valamit elszámolt de a többit jól megcsinálta ezért jár neki a pénz?
Gyakorlatban az van, hogy egy iskolai dolgozat javításánál a szaktanár dönti el, hogy az elszámolt rész utáni helyes számolásokra ad e pontot vagy sem. Erre semmilyen törvény vagy jogszabály nem kötelezi. Az érettségi dolgozatokban le van írva, hogy miként kell javítani. Idézet az egyikmatematika érettségi dolgozat javítási útmutatójából:
"Ha a megoldásban számolási hiba, pontatlanság van, akkor csak arra a részre nem jár pont, ahol a tanuló a hibát elkövette. Ha a hibás részeredménnyel helyes gondolatmenet alapján tovább dolgozik, és a megoldandó probléma lényegében nem változik meg, akkor a következő részpontszámokat meg kell adni. "
9
Ok, de a diák nem kőműves, hanem tanul. Ha kőműves vagy akármi lesz, akkor majd asszerint osztályozzák a szakmai jegyeit, ahogy kell.
A "másik oldal" hogy tesz különbséget azon két diák tudása között, aki az elején valamit rosszul adott össze, de amúgy logikailag minden tökéletes, de a kezdeti hiba miatt rossz a végeredmény, és a között, akinek a legkisebb fogalma sem volt az egészről, hót hülyeséget számolt végig. Vagy éppen semmit sem,
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!